Archief - Telenet koopt UPC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

WhiSpEr

Legacy Member
http://www.zdnet.be/news.cfm?id=63289&mxp=101

Telenet wordt de nieuwe eigenaar van zijn kleine rivaal, UPC België. De overname komt niet geheel onverwacht, nadat UPC-eigenaar Liberty Global enkele weken geleden zijn participatie in Telenet drastisch verhoogde.

Telenet heeft voor honderd procent van de aandelen van UPC België 187 miljoen euro in cash veil. Met de overname, die eind 2006 afgerond moet zijn, wordt het klantenbestand van Telenet uitgebreid met ongeveer 125.000 abonnees. De overname betekent dat Leuvenaars de relatief unieke keuze tussen twee kabeltelevisie- en internetaanbieders verliezen.

De multinational UPC is actief in elf landen, maar was in België eerder een kleine speler. Het Belgische filiaal is enkel present in zeven gemeenten in en rond Brussel en drie Leuvense gemeenten. Dat leverde UPC Belgium een bereik op van 186.000 gezinnen.

Door de overname krijgt Telenet alsnog voet aan de grond in het Brusselse. Eerder dit jaar zocht het Vlaamse kabelbedrijf de hand van Brusselse maatschappijen - echter zonder het gewenste resultaat. In plaats daarvan kondigde VOO, de samensmelting van ALE en Brutele, in november aan dat zij gaat samenwerken met het digitale televisieplatform van de vier 'zuivere' Vlaamse intercommunales.


Iemand enig idee wat dat wil zeggen voor huidige UPC abbonees zoals mezelf? Wij hebben nu limietloze kabel voor 59 euro per maand en ik ben niet echt tevreden als dat naar telenetnormen wordt overgeschakeld...

aXl_

Legacy Member
dat ziet er me idd niet echt leuk uit. Ik was best tevreden met mijn 40gb 6mbit/512kbit lijn. Als dit echt betekent dat het abbonement hier naar een telenet formule wordt overgeschakeld moet ik weer op zoek naar wat anders :(

ps: @ threadstarter: voor een limietloze lijn ist wel 59€

WhiSpEr

Legacy Member
aXl_ zei:
dat ziet er me idd niet echt leuk uit. Ik was best tevreden met mijn 40gb 6mbit/512kbit lijn. Als dit echt betekent dat het abbonement hier naar een telenet formule wordt overgeschakeld moet ik weer op zoek naar wat anders :(

ps: @ threadstarter: voor een limietloze lijn ist wel 59€

Aangepast. Ik zou het allesinds "diefstal" (ben voorzichtig met het woord) vinden als ik veel minder kreeg voor dezelfde prijs alleen maar omdat het opgekocht werd..

aXl_

Legacy Member
zo voelt het inderdaad een beetje aan. Het prijs equivalente telenet alternatief in mijn geval is een klein beetje sneller maar heeft slechts een kwart van de datalimiet die ik nu heb. En daar ik nu al kan downloaden aan een megabyte per seconde kunnen die 4 extra mbit down me eigenlijk gestolen worden.

virtualdude

Legacy Member
Contracten worden normaal bij overname behouden tot de volgende herziening.

Telenet zal wel een brief rondsturen naar de UPC-klanten.

Denken jullie echt dat een games-forum dit zal weten.

aXl_

Legacy Member
virtualdude zei:
Contracten worden normaal bij overname behouden tot de volgende herziening.

Telenet zal wel een brief rondsturen naar de UPC-klanten.

Denken jullie echt dat een games-forum dit zal weten.

maar er kan misschien over gediscussieerd worden? zoals doorgaans het gebruik is op een `forum´.

wukev

Legacy Member
Uw huidig contract blijft gewoon doorlopen aan dezelfde voorwaarden.

Mithrandix

Legacy Member
aXl_ zei:
dat ziet er me idd niet echt leuk uit. Ik was best tevreden met mijn 40gb 6mbit/512kbit lijn. Als dit echt betekent dat het abbonement hier naar een telenet formule wordt overgeschakeld moet ik weer op zoek naar wat anders :(

ps: @ threadstarter: voor een limietloze lijn ist wel 59€

het is 10mbit ;)

Stancke

Legacy Member
Zo zijn we weeral verder van een limietloze internetprovider.....

bye,bye limietloos internet :sad:

hybrid

Legacy Member
zo kan telenet blijven domineren , met hun internet MET limiet door gewoon al dekleine limietloze bedrijven optekopen :)

WillemVM

Legacy Member
NEEE dat ze niet aan mijn chello classic bandwith komen!!

chello is van upc
betekent dit dat mijn chello classic pakket blijft of wordt ik gedwingd om overtestappen naar telenet?

aXl_

Legacy Member
Frontpage zei:
NEEE dat ze niet aan mijn chello classic bandwith komen!!

chello is van upc
betekent dit dat mijn chello classic pakket blijft of wordt ik gedwingd om overtestappen naar telenet?

bandwith, oftewel bandbreedte is niet hetzelfde als datalimiet ;) (hoewel in de volksmond dat laatste er wel vaak mee bedoeld wordt)

WillemVM

Legacy Member
alee dan, worden alle chello internet pakketen veranderd door telenet pakketen?

lektriK

Legacy Member
slecht nieuws, heb zelf chello classic nu. wat ze waarschijnlijk gaan doen is als de contracten moeten herzien worden > datalimieten invoeren voor huidige chello abbonees

ZeroTolerance

Legacy Member
in het telenetcontract van ons staat dat telenet eenzijdig de limieten kan aanpassen dusja.. ik veronderstel dat het in het upc contract ook zo wel staat.Misschien kunde daartegen goeder trouw inroepen maar prolly vergeet het maar.De limieten zullen zonder enig twijfel voor jullie dus ook komen.

aXl_

Legacy Member
er zijn wel limieten...maar die van telenet bedragen een kwart van die van upc voor een chello classic (45€) lijn :(

ComputerVISTA

Legacy Member
hybrid zei:
zo kan telenet blijven domineren , met hun internet MET limiet door gewoon al dekleine limietloze bedrijven optekopen :)

Slim zijn ze in elk geval!

En ze zijn zoals google, ze doen al alles ^^

Tot nu zelf gsm abbonementen, waarvan ik en m'n broer ons der eentje hebben van aangeschaft omdat we in tegenstelling tot proximus geen abbonementsgeld moeten betalen.

I~MushrooM

Legacy Member
Ooh nee. Daar gaat men 20mbit onbeperkt downloaden :/

Zal dus een andere provider moeten zoeken, ken die zeikerds v telenet..
Is er nog een provider zonder voorhistorische limieten of 'aanvaardbare' limieten? 100 gig at least
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan