Archief - Spinnen in bananen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DBK

Legacy Member
Ik heb hier een discussie met iemand over het mogelijk is dat er spinnen vanbinnen in bananen zitten. Daarom dat vele dan ook de topjes van de banaan niet opeten.
Volgens mij had ik ooit eens gelezen dat dit een fabeltje zou zijn.
Weet iemand hier meer over? google levert momenteel niet veel op.

lttuvix

Legacy Member
hehe das zoals met de appel, da er in de kroon een spin zit,
allemaal worst verpakt in zeverpaketten :)

TheCrow7

Legacy Member
Er komen soms spinnen mee met vrachten bananen, dat wel.

Spinnen in bananen lijkt me nogal twijfelachtig aangezien spinnen eitjes leggen.

/\quila

Legacy Member
Dat mensen de topjes van een banaan niet opeten is omdat deze plaatsen meestal worden uitgekozen door insecten om hun eitjes te leggen. Nu gebruiken ze wel overdreven veel insecticiden, dus het kan geen kwaad normaal gezien (de eitjes, de insecticiden zijn een groter vergift).

Bart Religion

Legacy Member
zou dat kwaad kunnen insecten eieren opeten? Wordt allemaal verteerd in je maag lijkt me.

Shyheim

Legacy Member
bartreligion zei:
zou dat kwaad kunnen insecten eieren opeten? Wordt allemaal verteerd in je maag lijkt me.

Neeje, die eieren komen terecht in uw bloedbaan, en dan zitten die insecten in uw lichaam. Daarna kunt ge ze wel nog altijd trainen om uw vuil werkskes te doen. Denk maar aan Shino.



Tuurlijk kan da gene kwaad, ge zou is moeten weten wa ge allemaal ni opfret. :)

GMotha

Legacy Member
Ik heb eens als vakantiejob aan de haven in een bananenmagazijn gewerkt.
En ge komt hier en daar wel sporen van spinnen tegen (voornamelijk van hun vervelling). Ze hebben me daar gezegd dat sommige spinnen/insecten wel degelijk in de schil durven zitten, maar dat ge altijd wel sporen hebt waarlangs ze zijn binnengekomen en dat ze meestal tijdens het vervoer er al lang uit zijn (die houden niet van geschud en gerammel).
Zowiezo worden bananen die al geel zijn en/of plekken (of andere mankementen) direct weggesmeten worden (met krat waar eventueel nog perfecte bananen in zitten en al, daarom dat we na een werkdag altijd een tros of 2 konden meepikken). De kans dat ge hebt om een spin te vinden is miniem tot onbestaande.

svendevil

Legacy Member
Ja het is wel bewezen dat een mens in zijn slaap toch wel minimum 10 spinnen per jaar opeet...

Denk daar maar eens over na, met mond dichtslapen is dan toch wel beter hé :d

den Acid Burn

Legacy Member
10 per jaar lol.

en dan nog, is gezond, keiveel eiwitten :)
men twee kattekes eten ook spinnen op en zie die eens rondhuppelen

Deus ex Machina

Legacy Member
ah, zo moet ik niet opstaan om iets uit de frigo te halen

NSA.Rhinox

Legacy Member
svendevil zei:
Ja het is wel bewezen dat een mens in zijn slaap toch wel minimum 10 spinnen per jaar opeet...

Denk daar maar eens over na, met mond dichtslapen is dan toch wel beter hé :d

Was da ni 10 in een menseleven? :unsure:

Raukaris

Legacy Member
svendevil zei:
Ja het is wel bewezen dat een mens in zijn slaap toch wel minimum 10 spinnen per jaar opeet...

Denk daar maar eens over na, met mond dichtslapen is dan toch wel beter hé :d

urban legend.

Dr.White widow

Legacy Member
Raukaris zei:
urban legend.

da denk ik ook, ik zou wakker worden moest ik iets over/in/of waar dan ook over mijn gezicht voelen kruipen gelijk een spin.... laat staan da ge zo ne poot nog aan uw lip zou hebbe hangen...

ik heb het ook altijd horen zeggen da ge x aantal spinnen zou opeten, maar ik heb nog geen enkele persoon in mijn vriendenkring horen zeggen da ze het hebbe voor gehad...

Genius

Legacy Member
Dr.White widow zei:
da denk ik ook, ik zou wakker worden moest ik iets over/in/of waar dan ook over mijn gezicht voelen kruipen gelijk een spin.... laat staan da ge zo ne poot nog aan uw lip zou hebbe hangen...

ik heb het ook altijd horen zeggen da ge x aantal spinnen zou opeten, maar ik heb nog geen enkele persoon in mijn vriendenkring horen zeggen da ze het hebbe voor gehad...

Omdat ze slapen :sop: Uiteindelijk, ge moest is weten wat ge allemaal inslikt van insecten, al dan niet zichtbare.

Bontus

Legacy Member
Moest iedereen in zijn leven 10 spinnen eten, dan zou dat op een zeker moment wel door iemand anders moeten gezien worden, of wordt die persoon net dan wakker en voelt hij het zelf.
Iedereen kent veel mensen, en ik heb via via nog nooit een verhaal gehoord van iemand die een spin in iemand anders zen mond zag verdwijnen. Jullie blijkbaar ook niet. Urban Legend dus.

En van die spinnen in bananen: In één van de boekjes van tante Kaat staat geschreven dat je het topje van de banaan niet mag opeten omdat het slecht zou smaken, er zou een spin kunnen in zitten.
Maar zoals Gmotha zegt, ik denk dat die kans wel heel klein tot bijna onbestaande is. En er moet zowiezo een spoor te zien zijn, net als bij een appel waar een rups in zit, zal je ook zien dat er iets niet pluis is.
Ik eet graag bananen als ontbijt, dit geheel terzijde.

_DM_

Legacy Member
Vroeger was dat veel het geval (mijn vader werkt aan de haven, dus hij weet dat wel), maar tegenwoordig worden die bananen onder koude temperatuur verscheept en sterven de spinnen meestal.

FEW

Legacy Member
svendevil zei:
Ja het is wel bewezen dat een mens in zijn slaap toch wel minimum 10 spinnen per jaar opeet...

Denk daar maar eens over na, met mond dichtslapen is dan toch wel beter hé :d

het waren +- 14 spinnen in uw heel leven dat ge eet in uw slaap dacht ik... :crazy:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan