Archief - Saturn winkel Meir

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Houwimmie

Legacy Member
Hoi,

gisteren is er een Saturn winkel open gegaan in de oude stadsfeestzaal op de Meir in Antwerpen.
Saturn zou van dezelfde keten deel uitmaken als Media Markt. Het lijkt me dus dat de prijzen redelijk democratisch zullen zijn.

Is er al iemand een kijkje gaan nemen? Een eerste indruk?
Het lijkt mij dat de prijzen identiek zullen zijn als die van MM (die slechts enkele 100'en meters verder op ligt).

Is er een groot aanbod op gebied van Games en DVD/CD ?

Ik denk dat ik zondag eens ga kijken (uitzonderlijk geöpend die dag).

Nog voor het einde van dit jaar zou er nog een winkel open gaan achter Ikea op de A12.... dat betekent dat er nóg meer file op diens oprit zal staan :)

More info www.saturn.be

Gavin

Legacy Member
De betrouwbare Visual wist ons te vertellen: "De Saturn ziet er niet meer uit dan een blauwe MM. Ze zijn IDENTIEK".

zweebee

Legacy Member
stinkt da daar dan ook naar kots?
en moogde daar ook geen rugzak meepakken?

GMotha

Legacy Member
Ietswat cheaper, in een mooiere locatie (ik blijf de stadsfeestzaal een mooi stukje architectuur vinden), tassenkluisjes zonder muntstukken, ...

Voor de rest krak hetzelfde.

fraCk

Legacy Member
gister gaan kijken, lijkt er idd heel hard op :p
Wel een heel mooie locatie natuurlijk ^^

schep

Legacy Member
was gisteren er de tweede bezoeker :)

is idd net hetzelfde, enige voordeel is dat er echt een apple shop is in verwerkt, van apple uit dus.


wat me wel tegensloeg is dat ze promotie hadden gemaakt voor een bepaalde home theatre, en op de afbeelding stond harman kardon afgebeeld, bleek da het een andere set in promotie was :s

xyus89

Legacy Member
grondige hekel aan mediamarkt vanwege het feit dat ze gewoon rand debielen inhuren die met moeite de aan & uit knop van een computer niet weten te vinden.

iterums

Legacy Member
xyus89 zei:
grondige hekel aan mediamarkt vanwege het feit dat ze gewoon rand debielen inhuren die met moeite de aan & uit knop van een computer niet weten te vinden.
Dus ze kunnen de aan- en uitknop met gemak vinden?

DBK

Legacy Member
ga ik nog meer cd's kopen als dien hier op den Boomsesteenweg der is :(

Zooniek

Legacy Member
vind dit persoonlijk geen goede zaak dat die megaketens hier de boel wat komen om zeep helpen.

vraag maar aan de zelfstandigen die multimedia/huishoudtoestellen verkopen en niet aan zulke prijzen geraken wegens 'dealkes' met leveranciers etc ....

consument merkt dit niet natuurlijk, alleen aan de verkopers misschien die dikwijls van niks op de hoogte zijn.

Moguai

Legacy Member
xyus89 zei:
grondige hekel aan mediamarkt vanwege het feit dat ze gewoon rand debielen inhuren die met moeite de aan & uit knop van een computer niet weten te vinden.

Excuseer? Allesinds niet in Hasselt, ik screen mijn IT personeel persoonlijk, mensen die herhaaldelijk een (kennis)fout maken, worden vriendelijk verzocht een andere job te zoeken. Kan wel zijn dat in andere MM's onbekwaam personeel staat, maar daar heb ik geen uitstaans mee ;p
Gelieve niet te veralgemenen, that's all ;p

bon, on topic;

Saturn =/= Mediamarkt

Maken beide deel uit van dezelfde holding, klopt. Filosofie is ongeveer gelijkaardig, manier van affichage/marketing hetzelfde, maar Saturn is gericht op een iets ander publiek dan MM.
Saturn & MM zijn effectief concurrenten, hoewel een heel deel MM personeel gaan helpen is met de opening van Saturn..
De winkels zullen _niet 100%_ dezelfde prijzen hanteren.

Winkelindeling van Saturn is ook anders, aanwezigheid van Apple Store ipv een apple corner is al aangehaald. Saturn is bedoeld voor de higher-end gebruiker, de mensen die de typische MM drukte & lawaaierigheid niet aanspreekt.
Saturn legt de focus meer op uitstraling & merken, dan effectief op de producten/prijsladders.
Het hele Belgisch Saturn/MM concept moet nog deftig worden uitgewerkt, de verschillen tussen beide winkels zullen in de toekomst nog wel meer gaan opvallen. Check gewoon effe de winkels in Duitsland als ge daar eens passeert.

VinceFeet

Legacy Member
Ben er ondertussen ook al twee keer gepasseerd. Eerst en vooral, damn: dat gebouw is vét! Echt een aanwinst voor de Meir (en Antwerpen in 't algemeen).

Winkel lijkt inderdaad verdacht hard op de mediamarkt (ik ken enkel de MM in A'pen). Lockers met muntstukken zijn inderdaad vervangen door lockers met pincode. Allemaal goed en wel maar ik had de indruk dat veel mensen het systeem niet zo goed begrepen, er stond constant een werknemer van Saturn aan die lockers om alles uit te leggen.

Het oogde allemaal wel iets netter dan de Mediamarkt maar dat is ook vrij logisch aangezien deze winkel nagelnieuw is en de Mediamarkt toch al een paar jaar (?) bestaat hier in Antwerpen. Heb de winkel nog niet echt uitgebreid 'bezocht' omdat het zo verschrikkelijk druk was... En ik was ook niet daadwerkelijk op zoek naar iets, ik kwam gewoon een keertje kijken. Wat mij wel meteen opviel is dat ze ook vinyl (!) verkopen in de Saturn?!? Gaat dat dan op platen van popmuziek of gaan ze ook DJ-gerelateerd materiaal verkopen? Niet dat ik daar écht op zit te wachten maar toch, het zou een leuke extra zijn. Grappig detail: In mediamarkt Antwerpen staat zo'n gigantische TV voor de prijs van €74900 (jaja, u leest het goed!) en in de Saturn staat exact dezelfde TV voor... exact dezelfde prijs. :p

En wat de medewerkers betreft van mediamarkt/saturn. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat dat specialisten zijn. Als ik iets koop van electronica zorg ik wel dat ik mezelf eerst goed heb geïnformeerd. Van zo'n grote winkels verwacht ik een groot aanbod & scherpe prijzen, niet meer en niet minder. Maar soms hoor ik wel is iemand van 't personeel wat uitleg geven wat betreft een laptop, een fototoestel,... en eerlijk gezegd heb ik toch vaak de indruk dat die mensen wel weten waarover ze spreken. Allé, ik zeg niet dat er hier en daar geen dombo tussen zit (waar heb je dat niet?) maar ik denk dat je de meesten weinig kunt verwijten.

@Medewerker van Mediamarkt Hasselt: Werken die dames die twee jaar geleden in playboy stonden daar nog steeds? :p

Moguai

Legacy Member
In principe zou MM personeel (vast personeel that is, niet zo ne jobstudent of ne gast dat er net werkt) zéker zijn producten en zijn stuff moeten kennen.
Iedere verkoper moet verplicht opleidingen volgen (tijdens de werkuren) die gegeven worden door vertegenwoordigers van verschillende merken (bv; Canon/HP/Philips/Electrolux/Panasonic/Sony/whatever..).
Zo blijft iedereen in principe up-to-date, daarbuiten wordt nog verwacht dat ge buiten uw werkuren redelijk wat opzoekingswerk doet op internet ofzo.. maar als uw werk u interesseert (in MM Hasselt staan eigenlijk allemaal hobbyisten in de winkel) is dat vanzelfsprekend.

Die meiden wat in de playboy stonden waren spijtig genoeg niet van MM Hasselt.. ;p

Hmm... beetje genoeg MM propaganda for now denk'k ;p

VinceFeet

Legacy Member
Moguai zei:
Die meiden wat in de playboy stonden waren spijtig genoeg niet van MM Hasselt.. ;p

Ik ben er 99% zeker van dat die wel van mediamarkt Hasselt waren ze... Morgen zal ik het is opzoeken en dan weet ik het te vertellen. Ik zal hun namen ook posten, dan ben je zeker (en neen, dat is geen schending van de privacy want die namen staan gewoon in playboy :p).

Sorry voor offtopic!

whacker

Legacy Member
Hoe meer concurrentie hoe beter. Ik wil een groter aanbod en lagere prijzen. Tot nu toe heb ik steeds uit Nederland moeten bestellen als ik iets specifiek wou (of bij de leverancier zelf, via via).
Ik weet dat hier wel reactie op zal komen dus ik zal de voorbeelden die ik mij herinner maar geven: een Samsung LE-32M86/32M87 (topmodel in 32" op dat moment) was niet de verkrijgen in België hoewel het model al enkele maanden oud was. In Makro en Media markt was de LE-32S86/32S87 wel verkrijgbaar maar duurder dan de M-versie in Nederland, terwijl die veel goedkoper zou moeten zijn. Ik ga al helemaal zwijgen over Krefel en alle andere winkels waar ik geweest ben want daar was die S nog duurder. Ik ga ook geen commentaar geven op de verkopers die mij wilden overtuigen om toch bij hun te kopen door mij complete leugens te vertellen ("De S reeks is het topmodel, beter vindt ge niet,..."). Zoals reeds gezegd altijd dus eerst uw huiswerk doen bij een grote aankoop.
Mijn Pioneer dvd speler heb ik via Pioneer zelf moeten bestellen, die was ook nog nergens te vinden hier.
Ik weet wel dat er minder taksen op elektronica zijn in Nederland & Duitsland (waardoor het dus altijd iets goedkoper zal zijn dan hier) maar 400 euro verschil op 1200 euro is toch enorm.
Er wordt hier ook nogal geprofiteerd van gespecialiseerde producten. Oordopjes voor de motor bijvoorbeeld kosten hier stukken van mensen terwijl ze in het buitenland voor een appel en een ei verkocht worden.

Vintagez

Legacy Member
Om te beginnen, Saturn is wel graaf. Maar of ze echt de strijd met MediaMarkt kunnen aangaan betwijfel ik. Mensen blijven meestal bij wat ze vertrouwd is, dus (hoop ik) ziet het er wel vrij goed uit voor MM. Moest MM nu nog eens vernieuwen binnen de winkel zelf, zou het helemaal op en top zijn.

Architectuur van de stadsfeestzaal is gewoonweg te overweldigend. Alhoewel het de eerste maanden daar een overrompeling van mensen zal zijn...

Grtz .

Savage

Legacy Member
heb wel niet goed de reclame begrepen met de naakte vrouwen vs gierigheid. Zal dan wel aan mezelf liggen :)

Bot

Legacy Member
kheb hier juist zo'n boekske liggen en der staat op 'ontdek het Wii-eiland bij saturn! uniek in Europa!'

wa moet ik mij daar bij voorstellen? Kdenk da ik morge ff gaan checke
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan