Archief - ruimtevraag

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dendaak

Legacy Member
Hallo, ik heb eens een vraag 4 nl. Als er mensen zijn die iets kennen van de ruimte kunnen zij mij even helpen aub ?

Loopt er momenteel één (of meerdere) ruimteprogramma?

Waardoor loopt de financiële kant van de ruimteprojecten tot nog toe zo hoog op? Hoe tracht men dat te verbeteren?

Welke zijn de grote problemen die zich stellen bij bemande vluchten?

Geef enkele voorbeelden van onmiddelijke toepassing van ruimtesatellieten voor de aarde zelf.



Dit klinkt als huiswerk maar ik heb een 40 tal vragen gekregen (heeft zelfs niets met school te maken ) en op deze weet ik echt geen antwoord ... Ik ben zotgezocht, daaromdacht ik misschien kan iemand van op het forum er meer over vertellen ?

J3rry

Legacy Member
1) www.nasa.gov

2) momenteel is het zeer duur om de ruimte in te gaan
- verbruikt een paar miljoen liter waterstof per lancering
- stuwraketten die afgeworpen worden in zee die nadien zo goe als onbruikbaar zijn en moeten gerepareerd worden
- onderhoud & vervanging van hitteschild
- etc...

3) bemande ruimtevluchten is moeilijk omdat je min 2 jaar onderweg bent heen naar mars
en nog is 2 jaar om terug te keren
brandstof om op snelheid te komen & af te remmen is dan heel veel
zuurstof voor 4 jaar & eten & drinken zou zeker nodig zijn
4 jaar in gewichteloze toestand is nie echt gezond, uw beenderen beginnen te ontkalken
in theorie zou ge dan een heel groot schip nodig hebben met genoeg brandstof, eten, zuurstof
kunstmatige zwaartekracht, en zien da ge da allemaal nog van de grond krijgt
en het moet ook kunnen landen op de bestemming van de planeet zonder dat het opbrand in de atmosfeer :)

Doggiedog

Legacy Member
wardkennes zei:
Ik wel anders zou ik de andere vragen niet hebben.
Eerlijk gezegd moet ik blauwe wel gelijk geven. Die vragen hebt ge binnen de kortste keren opgelost als ge een beetje rondsnuistert op wikipedia en ruimtevaartmaatschappijsites. :sop:

Daarbij is internet niet de enige mogelijk bron eh, bibliotheken bestaan nog altijd, en National Geographic heeft ontelbaar veel interessante reportages daarover. En ge gaat mij niet vertellen dat die op een hele week niet één reportage op de tv hebben uitgezonden of dat ge die films niet kunt gaan huren ...

Verder is het ook niet verboden om uw gezond verstand te gebruiken en zelf antwoorden te bedenken op vraag 4 ...

DBK

Legacy Member
wardkennes zei:
Dit klinkt als huiswerk maar ik heb een 40 tal vragen gekregen (heeft zelfs niets met school te maken ) en op deze weet ik echt geen antwoord ... Ik ben zotgezocht, daaromdacht ik misschien kan iemand van op het forum er meer over vertellen ?
waarom moet je het dan weten als het niet met school te maken heeft?

dendaak

Legacy Member
Ik geef u volkomen gelijk over vraag, vier na het posten had ik het zelf door. Luchtfoto's enzo gebeuren ook via sateliet.

Voor de rest, 10000 maal dank voor de andere verklaringen !


Greetz

J3rry

Legacy Member
spijtig da ze National Geographic & Discovery Channel van de kabel hebben gesmeten :(

enkel nog via digitaal TV te bekijken wat niet echt gratis is

Slayerbe

Legacy Member
ngc zit er hier nog op :p
discovery echter nooit kunnen ontvangen hier

J-Style

Legacy Member
Vergeet naast GPS ook geen andere navigatiesystemen te vermelden, zoals GLONASS, Galileo, Eurofix, Beidou,..
Nog andere toepassingen: remote sensing (vb. allerlei soorten kaarten, veranderingen van het gravitatieveld/zeeniveau/.. waarnemen), navigatie, wetenschappelijke proeven in no-gravity, space light,..

Dreamchaser

Legacy Member
J-Style zei:
Vergeet naast GPS ook geen andere navigatiesystemen te vermelden, zoals GLONASS, Galileo, Eurofix, Beidou,..
Nog andere toepassingen: remote sensing (vb. allerlei soorten kaarten, veranderingen van het gravitatieveld/zeeniveau/.. waarnemen), navigatie, wetenschappelijke proeven in no-gravity, space light,..

En nog meer voor de hand liggend: televisie en telefonie

J-Style

Legacy Member
Wow, J-style, jij weet er nogal wat van.. :o

Tja jongen..

Sommige mensen studeren ook, en proppen zich niet alleen vol met ethanol en tetrahydrocannabinol natuurlijk.. ;)

TomD

Legacy Member
J-Style zei:
Tja jongen..

Sommige mensen studeren ook, en proppen zich niet alleen vol met ethanol en tetrahydrocannabinol natuurlijk.. ;)

Sommige mensen zitten al in het 3e jaar en andere nog maar in het 1e EN zijn projectbegeleider van sommige 1e jaars;)

Karre

Legacy Member
J3rry zei:
spijtig da ze National Geographic & Discovery Channel van de kabel hebben gesmeten :(

enkel nog via digitaal TV te bekijken wat niet echt gratis is

Als ge telenet hebt kunde gratis naar Discovery Channel kijken via PCTV (verbruikt geen downloadlimiet ;)!)

Poppel

Legacy Member
Careless zei:
Als ge telenet hebt kunde gratis naar Discovery Channel kijken via PCTV (verbruikt geen downloadlimiet ;)!)

ooh??

meer informatie hierover graag :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan