Archief - Relatine + alcohol

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Psykee

Legacy Member
hallo,

ik gebruik dus rilatine om mijn concentratie te verhogen.
Ik heb ADD..

Maar overal lees ik dat het gebruik van alcohol wordt afgeraden als je rilatine gebruikt.

Ik drink wel als ik weg ga redelijk veel alcohol.

Ik merk zelf geen bijwerken ofzo ervan...

Kan dit kwaad?

Joachim_staelen

Legacy Member
Ge gaat het rapper voelen in uwen kop ze.
Tijdens de examens pakte ik ook Relatine (voor concentratie en dergelijke).
Achter de examens eens goed doorgezopen en na 4 pinten was ik al licht in mijn hoofd (normaal gebeurd dat na het dubbele).

Dus weest gewaarschuwt :)

Psykee

Legacy Member
nja

qua zattigheid .. bwa da valt mee ze, kheb maten die sneller zat zijn dan ik :D

maar voor de rest kannet geen kwaad?

ma kneem alleen als ik naat school ga en ak moe leren .. dus stel dak de zaterdag middag om 12 uur smiddags dr 2 neem .. en kzuip goe door dienn avond ... welja kdoe da altijd maar ja dr zei is iemand da da ni gezond was:) dusj

NSA.Rhinox

Legacy Member
Lees de bijsluiter! En als da er ni instaat -> telefoon pakken en naar uw huisarts of apotheker bellen. Als die nimeer werken op dit uur, uw drankbehoefte uitstellen tot wanneer ge antwoord hebt!


Ps, up up. Tis gewaarschuwd. Ik kreeg hier onder mijn vijs voor uw typo. Vrouwen, snappe wie snappe kan. :wtf:

Psykee

Legacy Member
ma kdoe da al mega lang ... drinken en rilatine pakken

in de bijsluiter staat gwn dat het afgeraden wordt omdat het dan de werking van relatine meer stimuleert als je er op drinkt en dat je rapper de bijwerkingen kan krijgen.. maar heb er ni egt last van dusj

Howitzer

Legacy Member
Waarom vraag je het dan?

Ik pak zelf Rilatine maar heb dit nog niet echt doelbewust gemixt met alcohol.
Zal wss al wel eens gebeurd zijn onbewust maar heb nog nooit iets vreemds gemerkt.

Psykee

Legacy Member
omdat ik horen zeggen eb da et gevaarlijk is / kan zijn
en dakket op internet nie vindt

welj ik neem me relatine niet samen met alcohol ma pas enkele uren der na eh ...

PureFun

Legacy Member
Er is weinig bekend bij mensen over gelijktijdig gebruik van alcohol en "relatine" (gm slikken en niet eens de naam weten, gg) buiten dat het de effecten en dus ook bijwerkingen iets versterkt doordat ritalin langer en in hogere concentraties in het bloed blijft.

Desertfish_88

Legacy Member
Het sneller voelen van de verdoving is één ding,
ge gaat uwe lever naar de verdoemenis helpen met al die gifstoffen in uw lichaam. Als ge aan de relatine (of iets anders) zit, maximum 1 pintje per dag (als ge goed gebouwd zijt 2) om gezond te blijven...

Is het verplicht da ge uw relatine constant pakt?

Ik zou aanraden om die de dag da ge weggaat niet te nemen, of 's morgens zo vroeg mogelijk die relatine nemen, en 's avonds zo laat mogelijk beginnen met alcohol drinken. Ook veel water drinken, dat helpt uwe lever om het te metaboliseren.

Het is nie dat uwe lever op een dag gaat zeggen van "stop, teveel", maar als ge levercellen vernietigt, groeien de "nuttige" cellen daar sneller aan dan de "vul"cellen. Op den duur is uwe lever gewoon een inactief gezwel dat daar maar zit te zitten.

Psykee

Legacy Member
maja kga da ni heel mijn leven blijven pakken eh :)
et laatste tijdstip dak pak is rond 1 uur smiddags en kbegin pas savonds te drinken

PaJaMa

Legacy Member
wil je rilatine in combinatie met alcohol nemen?
zoniet dan is er helemaal geen probleem

Dr_pimpie

Legacy Member
Psykee zei:
nja

qua zattigheid .. bwa da valt mee ze, kheb maten die sneller zat zijn dan ik :D

maar voor de rest kannet geen kwaad?

ma kneem alleen als ik naat school ga en ak moe leren .. dus stel dak de zaterdag middag om 12 uur smiddags dr 2 neem .. en kzuip goe door dienn avond ... welja kdoe da altijd maar ja dr zei is iemand da da ni gezond was:) dusj

doorzuipe is zoiezo ni gezond eh;), ben zelf geen engeltje, ma krijg vaak zo een opmerking thuis van men ouders:p

EternalSilence

Legacy Member
Psykee zei:
hallo,

ik gebruik dus rilatine om mijn concentratie te verhogen.
Ik heb ADD..

Maar overal lees ik dat het gebruik van alcohol wordt afgeraden als je rilatine gebruikt.

Ik drink wel als ik weg ga redelijk veel alcohol.

Ik merk zelf geen bijwerken ofzo ervan...

Kan dit kwaad?

da is idd niet aan te raden.
ik zelf heb ook ADD / ADHD.
en heb ook 13jaar aan een stuk rilatine geslikt, en ieder jaar een zwaardere dosis.
maar ik kwam die neveneffecten zoals hartkloppingen, bloedverdunnen, aderverdunning, grondig beu.
en ben er met gestopt, helpte toch niet zoveel meer, moest bijna 10 pillen/dag slikken :oink:

spijtig genoeg kon je het na een tijdje zien aan mijn punten dat ik geen relatine meer slikte :sad:

alcohol en medicijnen is nooit goed om samen te combineren, alsook dus relatine.
wat nog erger is, is rilatine (die je rustig maakt en laat concentreren) en dan cola zuipen bij de vleet (cola= maakt je energieker door suikerboost enzo)
allleeja, 2 tegenovergestelde poeder/vloeistof in u maag :crazy:

Toreador

Legacy Member
Opletten met Relatine, het houdt bepaalde driften in bedwang, maar het is niet gezegd dat het rustgevend werkt, in tegendeel soms...vele mensen worden er net meer nerveus van! Het helpt hen andere zaken, bv uitspattingen en misschien zelfs gemakkelijk afgeleid worden en zo in bedwang te houden, maar rustig zijn ze er niet altijd van...

Zeker bij het ouder worden raad vragen aan uw huisarts, ik heb ook een enorm concentratie probleem, ondertussen is het reeds 14 jaar geleden dat ik nog relatine heb gebruikt. Ik vroeg onlangs aan m'n huisarts of dit me misschien opnieuw zou kunnen helpen om een bepaalde structuur in m'n leven terug op gang te trekken, hij raadde het me ten stelligste af, ik ben heel rustig van aard en absoluut een kalme, weloverwogen persoon, maar mijn concentratie straalt zich uit langs alle kanten, hij vertelde me dat de kans groot was dat ik onder invloed van relatine eerder constant in nervositeit zou kunnen zitten en me net meer gaan opjagen erdoor. Hoe ouder je wordt, hoe sterker de negatieve bijwerkingen van relatine, want hoe meer je nadenkt, hoe meer je jezelf zal gaan opjagen.

Dat was het devies van de huisarts

ge0x.

Legacy Member
Ik dacht dat rilatine een amphetimine is, dus in theorie zou dat de werking van de alchohol moeten tegen gaan, maar ik weet niet hoe dat zit als je ADD hebt.

Bobson

Legacy Member
in rilatine zit Methylpenidaat. Da werkt ongeveer 4 uur. Ge hebt verschillende dosissen 5, 10, 20 mg. Da hangt van u gewicht af en hoe stofwisseling welke ge moet pakken.

Het 'nieuwste' is concerta, das ook een methylpenidaat, maar da werkt langer. Da werkt gemiddeld 12 uur. Da pilleke bestaat uit verschillende compartimentjes die geleidelijk aan in het bloed komen. Ge hebt er ook verschillende dosissen van, 18, 36, 54 mg.
Ik kreeg eerst de 54mg, maar ik had er teveel neveneffecten van, door een te snelle stofwisseling waarschijnlijk. Dus heb ik de 36 mg gekregen en die werken prima. Ik had dus ook hardkloppingen en dak mij mega ziek voelde, door die te hoge dosis. Ben zelfs int begin van jaar afgevoerd moeten worden tijdens LO dak flauw viel door hyperventilatie en hartritme stoornissen. Kwam gewoon dak zo zenuwachtig werd door die pillen.

Ge moet dus oppassen met die pillen, das alleen geschikt voor mensen met ADD of ADHD. Wa doet da pilleke dus. Normale mensen hebben een mooi evenwicht van de stoffen voor inkomende prikkels te blokkeren als ge die ni nodig hebt en u dan te concentreren op iet specifiek. Bij mensen met adhd zijn die stoffen niet in evenwicht en gaat rilatine of concerta ervoor zorgen dat da terug wa in balans is.

Maar tis nog altijd maar een hulpmiddel en het gaat het probleem niet oplossen.

Het is algemeen gewoon zo dat pillen en alcohol ni samengaan.

WillemVM

Legacy Member
Ge moet dus oppassen met die pillen, das alleen geschikt voor mensen met ADD of ADH

of autisme of NLD

Cycloon

Legacy Member
Btw, de drogreden van: 'Ik voel niks dus het zal wel nie slecht zijn' is onzin. Als het in de bijsluiter wordt afgeraden dan is dat om een bepaalde reden, dat kan gaan van hartproblemen, leverschade, maagproblemen, hersenschade en ga zo maar door. Over het algemeen doen ze daar verschillende tests op en dus als dat in de bijsluiter staat zal het ook wel zo zijn dat je best geen alcohol gebruikt bij inname van rilatin.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan