Archief - Problemen met verkoper op Ebay

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bald eagle

Legacy Member
Hai allemaal! Ik heb een probleem met een verkoper op Ebay. Misschien weet een van jullie raad?

Een tijd geleden kocht ik een short via Ebay van een Nederlandse verkoper. Ik vond de verzendkosten erg hoog maar betaalde toch. Als commentaar bij de, overigens positieve, feedback zette ik wel dat de verzending vrij duur was. Hierop kreeg ik negatieve commentaar van de verkoper. Ik werd hierdoor een beetje boos en schreef als vervolgcommentaar dat ze nep spullen verkopen. Niet mijn beste gedrag, dat geef ik toe, maar de reactie die ik daarna van de verkoper kreeg ging leek me toch een beetje overdreven. Alle communicatie ging tot dan toe in het Nederlands maar nu begon men in het Engels. Als reactie op mijn commentaar kreeg ik van hen als vervolgfeedback 'Get a life, jerk!', welk laatste woord zoveel betekent als 'klootzak'. Ook kreeg ik een email waarin ze dreigden met een advocaat indien ik de feedback niet verwijderde. Ze zouden de zaak zeker winnen en het zou me €10.000 kosten. Dit alles kwam zogezegd uit het moederbedrijf in de States waar, en dit zijn hun eigen woorden, taalfouten en alles in begrepen, 'everyone sues everyone everyday and we used to sue someone in the Netherlands and we succeed'. Ik zeg 'zogezegd' want uit hun, ondertussen, talrijke mails kan ik opmaken dat hun Engels niet echt perfect is. Ik heb Engels gestudeerd en vind ik elke zin wel een spellingsfout of grammaticale fout. En dan niet het soort fouten dat native speakers zelf al wel eens maken. Ze vroegen me ook herhaaldelijk naar mijn contactgegevens zodat hun advocaat me kan bellen. Ik weigerde waarna zij me vertelden dat ze het wel via de regering zouden achterhalen (ik betwijfel of dit hen gaat lukken). Ik heb aangeboden de feedback te laten verwijderen op voorwaarde dat zij ook de 'jerk' opmerking weghalen maar dit wijgeren ze. Ze blijven me lastigvallen met mails en ik vind dit erg vervelend. Wat kan ik hier aan doen? Ik heb Ebay zelf dit verhaal gedaan. Zij vonden de commentaar van de verkoper zelf ongeschikt en hebben hem verwijderd. Die van mij staat er wel nog. Dit zint de verkoper helemaal niet en hij heeft dus weer met die advocaat gestuurd. Hij zou me de papieren wel opsturen naar het adres waar ze ook de short hebben afgeleverd. Dat is echter mijn vorige werkadres, in Nederland. Mijn eigen thuisadres hebben ze dus niet. Wat doe ik nu best? Helemaal niet meer reageren misschien? Denkt je dat ze echt een advocaat gaan inschakelen en zo ja, hebben ze dan een poot om op te staan?

Stimpy

Legacy Member
och das dikke zever en bluf
ze kunnen u nix maken zenne, waarom wel? omdat zij u wat uitschelden ?
twas gewoon ni slim van u om ruzie te zoeken zonder da ge uw short had. dus mss zijt ge uw geld kwijt ma da zal int ergste geval zijn dan

puur bangmakerij om u nog meer int zak te zetten

Boddah

Legacy Member
Een rechtzaak wegens negatieve feedback? :rofl:

Trouwens, de wetten van de USA gelden niet in België eh.

Boddah

Legacy Member
Je kunt je nog wat amuseren door te antwoorden en er wat schepjes bovenop te doen. Maar ze kunnen geen bal doen.

switchblade

Legacy Member
gewoon het spelleke meespelen en ondertussen ebay contacteren ivm een onrechtmatige negatieve commentaar :p
wat zou de aanklacht zijn? het posten van een bescheiden mening op een website?

bald eagle

Legacy Member
Nou, die short had ik al. Ik geef nooit feedback voor ik het voorwerp ontvangen heb. En ik had hen positieve feedback gegeven maar zei mij negatieve. Daarom was ik kwaad geworden en had in mijn vervolgcommentaar gezet dat ze nep spul verkochten. Hierop noemden zij mij een jerk. Ik dacht wel al dat ze bluften en me niks konden maken maar wilde toch wat bevestiging. Ik heb in het begin teruggemaild en bijvoorbeeld gezegd dat ik er niks geloofde van hun hele 'wij zijn het moederbedrijf uit de States' omdat hun Engels zo slecht was (is het ook). Ze stuurden me toen mailkes terug waarin ze mijn zinnen gingen verbeteren. Ik vond het wel grappig maar nu ben ik het moe.
Ik zal iets laten weten als ik echt een brief van hun 'advocaat' krijg. ;)

Arifiene

Legacy Member
allé, wa denk je nu zelf
block hun emailadress en ge zijt ervan af

bald eagle

Legacy Member
switchblade zei:
gewoon het spelleke meespelen en ondertussen ebay contacteren ivm een onrechtmatige negatieve commentaar :p
wat zou de aanklacht zijn? het posten van een bescheiden mening op een website?

Nou, bescheiden mening... Ik heb een beetje gelogen en gezegd dat hun spullen nep zijn. Volgens hen breng ik dan schade toe aan hun Ebayhandel. Toegegeven, ik weet niet zeker of hun spullen nep zijn maar zelfs als ze echt zijn geeft het hen nog geen recht om me jerk te noemen en met een advocaat te dreigen. Ebay is verwittigd en heeft de commentaar van de verkoper verwijderd. 'Jerk' staat er dus niet meer op maar mijn commentaar wel :) Net goed...

bald eagle

Legacy Member
Arifiene zei:
allé, wa denk je nu zelf
block hun emailadress en ge zijt ervan af

Nou, ik denk zelf dat ze mij niks kunnen maken maar extra bevestiging is altijd goed en welkom.

rbn-

Legacy Member
Je geeft af over hun engels maar schrijft dan wijgeren?

En ontopic: Die gaan u echt geen advocaat op u dak sturen voor "laster" op ebay ze. Alleen al de gerechtskosten zijn het niet waard.

bald eagle

Legacy Member
rbn- zei:
Je geeft af over hun engels maar schrijft dan wijgeren?

En ontopic: Die gaan u echt geen advocaat op u dak sturen voor "laster" op ebay ze. Alleen al de gerechtskosten zijn het niet waard.

Dat heb ik hun ook geantwoord maar ze zeggen dat ze er zeker € 10.000 uit kunnen halen. Ik vind het wel lachen.

En 'wijgeren' was een typfoutje. De fouten in het Engels zijn echt zware grammaticale fouten en verkeerde zinsconstructies. Best grappig om te lezen eigenlijk.

rbn-

Legacy Member
10.000eur? Normaal moet je toch aantonen dat ze verlies zouden geleden hebben door jou commentaar dan?

En dan nog, als ze een brief gestuurd hebben zou die al lang bij u zijn aangezien die aangetekend of via een deurwaarder worden gestuurd als ik me niet vergis.

Laat da gewoon zo, over een week is da vergeten. Hoogst waarschijnlijk is dat een 16-jarige stoere kerel.

vidiot

Legacy Member
'Ik weigerde waarna zij me vertelden dat ze het wel via de regering zouden achterhalen'


Haha, wat een verhaal, 10.000€ voor ne stomme feedback op eBay.
Laat u niet afleiden en negeer die handel, zorg alleen dat je eigen feedbak in orde komt, geef hem aan voor verkoop van namaakobjecten en laat z'n account schorsen. Voor de rest ook die figuur aangeven voor stalking, bedreiging en aanranding van de eerbaarheid.
Trouwens waarom ben je vandaag geregistreerd en kom je hier je verhaal doen?

Preske

Legacy Member
bald eagle zei:
Hai allemaal! Ik heb een probleem met een verkoper op Ebay. Misschien weet een van jullie raad?

Een tijd geleden kocht ik een short via Ebay van een Nederlandse verkoper. Ik vond de verzendkosten erg hoog maar betaalde toch. Als commentaar bij de, overigens positieve, feedback zette ik wel dat de verzending vrij duur was. Hierop kreeg ik negatieve commentaar van de verkoper. Ik werd hierdoor een beetje boos en schreef als vervolgcommentaar dat ze nep spullen verkopen. Niet mijn beste gedrag, dat geef ik toe, maar de reactie die ik daarna van de verkoper kreeg ging leek me toch een beetje overdreven. Alle communicatie ging tot dan toe in het Nederlands maar nu begon men in het Engels. Als reactie op mijn commentaar kreeg ik van hen als vervolgfeedback 'Get a life, jerk!', welk laatste woord zoveel betekent als 'klootzak'. Ook kreeg ik een email waarin ze dreigden met een advocaat indien ik de feedback niet verwijderde. Ze zouden de zaak zeker winnen en het zou me €10.000 kosten. Dit alles kwam zogezegd uit het moederbedrijf in de States waar, en dit zijn hun eigen woorden, taalfouten en alles in begrepen, 'everyone sues everyone everyday and we used to sue someone in the Netherlands and we succeed'. Ik zeg 'zogezegd' want uit hun, ondertussen, talrijke mails kan ik opmaken dat hun Engels niet echt perfect is. Ik heb Engels gestudeerd en vind ik elke zin wel een spellingsfout of grammaticale fout. En dan niet het soort fouten dat native speakers zelf al wel eens maken. Ze vroegen me ook herhaaldelijk naar mijn contactgegevens zodat hun advocaat me kan bellen. Ik weigerde waarna zij me vertelden dat ze het wel via de regering zouden achterhalen (ik betwijfel of dit hen gaat lukken). Ik heb aangeboden de feedback te laten verwijderen op voorwaarde dat zij ook de 'jerk' opmerking weghalen maar dit wijgeren ze. Ze blijven me lastigvallen met mails en ik vind dit erg vervelend. Wat kan ik hier aan doen? Ik heb Ebay zelf dit verhaal gedaan. Zij vonden de commentaar van de verkoper zelf ongeschikt en hebben hem verwijderd. Die van mij staat er wel nog. Dit zint de verkoper helemaal niet en hij heeft dus weer met die advocaat gestuurd. Hij zou me de papieren wel opsturen naar het adres waar ze ook de short hebben afgeleverd. Dat is echter mijn vorige werkadres, in Nederland. Mijn eigen thuisadres hebben ze dus niet. Wat doe ik nu best? Helemaal niet meer reageren misschien? Denkt je dat ze echt een advocaat gaan inschakelen en zo ja, hebben ze dan een poot om op te staan?

mail gewoon naar ebay en zegt dat ze abusieve mails sturen

Blackstone

Legacy Member
Hij dreigt daarmee omdat jij onterecht beweert dat hij namaak verkoopt. Verwijder gewoon die commentaar op Ebay en dan zal hij wel kalmeren (uiteraard gaat hij hier geen rechtzaak van laten komen). Problem solved.

bald eagle

Legacy Member
vidiot zei:
Trouwens waarom ben je vandaag geregistreerd en kom je hier je verhaal doen?

Oei, ik wist niet dat ge een dag moest wachten na de registratie om te posten. :ironic:

bald eagle

Legacy Member
preske zei:
mail gewoon naar ebay en zegt dat ze abusieve mails sturen

Heb ik al gedaan (zie mijn eerste bericht) en daarop heeft Ebay het commentaar van de verkoper verwijderd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan