bald eagle
Legacy Member
Hai allemaal! Ik heb een probleem met een verkoper op Ebay. Misschien weet een van jullie raad?
Een tijd geleden kocht ik een short via Ebay van een Nederlandse verkoper. Ik vond de verzendkosten erg hoog maar betaalde toch. Als commentaar bij de, overigens positieve, feedback zette ik wel dat de verzending vrij duur was. Hierop kreeg ik negatieve commentaar van de verkoper. Ik werd hierdoor een beetje boos en schreef als vervolgcommentaar dat ze nep spullen verkopen. Niet mijn beste gedrag, dat geef ik toe, maar de reactie die ik daarna van de verkoper kreeg ging leek me toch een beetje overdreven. Alle communicatie ging tot dan toe in het Nederlands maar nu begon men in het Engels. Als reactie op mijn commentaar kreeg ik van hen als vervolgfeedback 'Get a life, jerk!', welk laatste woord zoveel betekent als 'klootzak'. Ook kreeg ik een email waarin ze dreigden met een advocaat indien ik de feedback niet verwijderde. Ze zouden de zaak zeker winnen en het zou me €10.000 kosten. Dit alles kwam zogezegd uit het moederbedrijf in de States waar, en dit zijn hun eigen woorden, taalfouten en alles in begrepen, 'everyone sues everyone everyday and we used to sue someone in the Netherlands and we succeed'. Ik zeg 'zogezegd' want uit hun, ondertussen, talrijke mails kan ik opmaken dat hun Engels niet echt perfect is. Ik heb Engels gestudeerd en vind ik elke zin wel een spellingsfout of grammaticale fout. En dan niet het soort fouten dat native speakers zelf al wel eens maken. Ze vroegen me ook herhaaldelijk naar mijn contactgegevens zodat hun advocaat me kan bellen. Ik weigerde waarna zij me vertelden dat ze het wel via de regering zouden achterhalen (ik betwijfel of dit hen gaat lukken). Ik heb aangeboden de feedback te laten verwijderen op voorwaarde dat zij ook de 'jerk' opmerking weghalen maar dit wijgeren ze. Ze blijven me lastigvallen met mails en ik vind dit erg vervelend. Wat kan ik hier aan doen? Ik heb Ebay zelf dit verhaal gedaan. Zij vonden de commentaar van de verkoper zelf ongeschikt en hebben hem verwijderd. Die van mij staat er wel nog. Dit zint de verkoper helemaal niet en hij heeft dus weer met die advocaat gestuurd. Hij zou me de papieren wel opsturen naar het adres waar ze ook de short hebben afgeleverd. Dat is echter mijn vorige werkadres, in Nederland. Mijn eigen thuisadres hebben ze dus niet. Wat doe ik nu best? Helemaal niet meer reageren misschien? Denkt je dat ze echt een advocaat gaan inschakelen en zo ja, hebben ze dan een poot om op te staan?
Een tijd geleden kocht ik een short via Ebay van een Nederlandse verkoper. Ik vond de verzendkosten erg hoog maar betaalde toch. Als commentaar bij de, overigens positieve, feedback zette ik wel dat de verzending vrij duur was. Hierop kreeg ik negatieve commentaar van de verkoper. Ik werd hierdoor een beetje boos en schreef als vervolgcommentaar dat ze nep spullen verkopen. Niet mijn beste gedrag, dat geef ik toe, maar de reactie die ik daarna van de verkoper kreeg ging leek me toch een beetje overdreven. Alle communicatie ging tot dan toe in het Nederlands maar nu begon men in het Engels. Als reactie op mijn commentaar kreeg ik van hen als vervolgfeedback 'Get a life, jerk!', welk laatste woord zoveel betekent als 'klootzak'. Ook kreeg ik een email waarin ze dreigden met een advocaat indien ik de feedback niet verwijderde. Ze zouden de zaak zeker winnen en het zou me €10.000 kosten. Dit alles kwam zogezegd uit het moederbedrijf in de States waar, en dit zijn hun eigen woorden, taalfouten en alles in begrepen, 'everyone sues everyone everyday and we used to sue someone in the Netherlands and we succeed'. Ik zeg 'zogezegd' want uit hun, ondertussen, talrijke mails kan ik opmaken dat hun Engels niet echt perfect is. Ik heb Engels gestudeerd en vind ik elke zin wel een spellingsfout of grammaticale fout. En dan niet het soort fouten dat native speakers zelf al wel eens maken. Ze vroegen me ook herhaaldelijk naar mijn contactgegevens zodat hun advocaat me kan bellen. Ik weigerde waarna zij me vertelden dat ze het wel via de regering zouden achterhalen (ik betwijfel of dit hen gaat lukken). Ik heb aangeboden de feedback te laten verwijderen op voorwaarde dat zij ook de 'jerk' opmerking weghalen maar dit wijgeren ze. Ze blijven me lastigvallen met mails en ik vind dit erg vervelend. Wat kan ik hier aan doen? Ik heb Ebay zelf dit verhaal gedaan. Zij vonden de commentaar van de verkoper zelf ongeschikt en hebben hem verwijderd. Die van mij staat er wel nog. Dit zint de verkoper helemaal niet en hij heeft dus weer met die advocaat gestuurd. Hij zou me de papieren wel opsturen naar het adres waar ze ook de short hebben afgeleverd. Dat is echter mijn vorige werkadres, in Nederland. Mijn eigen thuisadres hebben ze dus niet. Wat doe ik nu best? Helemaal niet meer reageren misschien? Denkt je dat ze echt een advocaat gaan inschakelen en zo ja, hebben ze dan een poot om op te staan?



Net goed...