Archief - Mysterieuze visverdwijning

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Remi

Legacy Member
Ik zit met een vreemd vraagje.

Bij mijn moeder thuis stond een aquarium met 2 goudvissen...(+- 8/9cm lang)
zondag zwommen ze er alle2 nog in...
dinsdagmorgend.. nog maar 1
Er is geen enkel spoor van een ontsnapte vis.. dus hij is zeker niet uit het aquarium gesprongen, gevallen, ... er is gewoon niets van terug te vinden.

Ik heb zo'n vermoeden dat de éne de andere heeft opgegeten.
maar kan dit?

Hoe zit het met bloed, graten, vel, ...

'k weet van vroeger dat we wel eens een goudvis hadden die een andere stukken van het lijf at.. maar een ganse vis.. op maximum 2 dagen opeten...

Time

Legacy Member
- Uw moeder is de 60 al gepasseerd, dementerend en heeft de vis voor eetbaar aangezien?
- Uw moeder laat soms eens een kat binnen?
- Tot voor kort was een van de wanden sterk reflecterend, wat de illusie van een tweede na-apende vis creëerde?

Etc... :unsure:

Dakantochnie

Legacy Member
Ben je zeker dat er geen kat de weg van je goudvis gepasseerd is?

SweetEmmaRose

Legacy Member
Onze kat had is onze goudvis opgegeten op mijn rapport die openlag. Zag schoon oranje da blad ... :sop:
Ook is ene gehad die af en toe uit het water sprong. Een paar keer kunnen redden, laatste keer niet gezien en er iets op gelegd.

SweetEmmaRose

Legacy Member
Goudvissen kunnen naart schijnt wel andere vissen opeten, heb ik net gelezen. Maar of ze huneigen soort opeten .. geen idee.

mekna5

Legacy Member
oe kunt ge nu iets leggen op ne vis zoo van oe da lig nie echt recht:rofl:

viewer

Legacy Member
iemand ooit "the hitchhikers guid to the galaxy" gelezen?

if so: ik denk dat met die vis hetzelfde gebeurd is als met de dolfijnen. Bereid je dus maar voor op een wilde periode, en hou een oogje in het zeil naar mensen die genoemd zijn naar auto's.

Laurens100

Legacy Member
Misschien heeft die goudvis zelfmoord gepleegd en is ze uit het aquarium "gesprongen". Ze ligt nu waarschijnlijk ergens onder een kast ofzo.

net zoals in die film van amélie poulain

ironhorn

Legacy Member
viewer zei:
iemand ooit "the hitchhikers guid to the galaxy" gelezen?

if so: ik denk dat met die vis hetzelfde gebeurd is als met de dolfijnen. Bereid je dus maar voor op een wilde periode, en hou een oogje in het zeil naar mensen die genoemd zijn naar auto's.

grijp een handdoek en geen paniek

ot: misschien was hij verstopperke aant spelen?

^MystiQ

Legacy Member
Da komt ervan als ge uw vissen niet voedert é manneke, dan eten ze mekaar op !

SweetEmmaRose

Legacy Member
mekna5 zei:
oe kunt ge nu iets leggen op ne vis zoo van oe da lig nie echt recht:rofl:

twas buiten, daar zijn keien, ik was het ni, en het was een rol gaas dat de vis in 2 heeft gesneden :sop:

Fighting Hobbit

Legacy Member
Om in de sfeer te blijven....
Het antwoord op uw vraag is 42 ;)


Neen, serieus, heb je een kat ofzo? Of enig ander huisdaar dat schijnbaar geen vissen eet? (een cavia die 3 dagen geen eten gehad heeft ofzo)

Crashtestdummy

Legacy Member
check de filter eens of tfilterbakske (al ist te zien welk soort aquarium het is... haal alle stenen eens boven, vissen scheppen nogal graag es kuilen en alster ne steen op valt kunnen die vastzitten

en als ge em nergens vind, haal dan die andere vis die ge nog ziet zwemmen deruit en steek ne piranha in de plaats, als ge dan nog geen bloed en graten ziet wetek et ook niemeer :sop:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan