Archief - 'Mini-referendum' De toekomst van België

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

De toekomst van België


  • Totaal aantal stemmers
    52
  • Opiniepeiling gesloten.

KO

Legacy Member
Hallo,

het leek mij eigenlijk wel eens interessant om eens te kijken hoe het merendeel van de forumgangers staan ten opzichte van de Vlaamse onafhankelijkheid.

Vandaar deze poll :) (Als de poll nog niet verschenen is, even geduld)

Ps:
Ik post deze poll dan ook met opzet bij 'Algemeen', omdat dan ieder1 kan stemmen, en niet alleen diegenen met toegang tot het actualiteitsforum.

Optec

Legacy Member
Ksnap er eerlijk gezegd de ballen van ...
Als iemand het me wil uitleggen , in mensentaal, wat nu eigenlijk het probleem is in den brux, zou ik erg dankbaar zijn.
We zijn ocharme ne scheet groot ...

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Optec zei:
Ksnap er eerlijk gezegd de ballen van ...
Als iemand het me wil uitleggen , in mensentaal, wat nu eigenlijk het probleem is in den brux, zou ik erg dankbaar zijn.
We zijn ocharme ne scheet groot ...

Belachelijk argument, grootte van het grondgebied doet er niks aan.

Krayola

Legacy Member
Voila, dat is inderdaad een belachelijk argument.
Luxemburg is toch ook kleiner als Vlaanderen? En qua populatie moet je ook niet erg onderdoen.
Anyway: op het 2de gestemd.

killgore

Legacy Member
Niet gestemd.

Ik ben ook nooit voorstander geweest van splitsing, maar hell, zoals walen nu bezig zijn krijg ik er wel licht het vliegend van. Als ze niet willen toegeven, dat ze voor mijn part maar dreigen met een splitsing.

Optec

Legacy Member
Aangezien ik er niks van snap is dit is helemaal geen argument.

virox

Legacy Member
Optec zei:
Aangezien ik er niks van snap is dit is helemaal geen argument.

kijkt efkens op vrtnieuws.net en ge zijt direct op de hoogte wa voor fratsen de walen uithalen.

KO

Legacy Member
virox zei:
kijkt efkens op vrtnieuws.net en ge zijt direct op de hoogte wa voor fratsen de walen uithalen.

Het gaat er de laatste weken wel serieus over idd.
Nu willen ze zelfs Brussel groter maken ten koste van Vlaanderen :/

virox

Legacy Member
=[KO]=;9038515 zei:
Het gaat er de laatste weken wel serieus over idd.
Nu willen ze zelfs Brussel groter maken ten koste van Vlaanderen :/

normaal ben ik nooit voorstander geweest van onafhankelijk vlaanderen, maar de walen drijven de vlaming echt in die hoek é met hun kuren.
Man zeg laatste tijd nog nooit zo als 1 blok achter vlaanderen gestaan, niet dat ik wil dat we splitsen maar zo kunnen we ook nie verder.

killgore

Legacy Member
virox zei:
normaal ben ik nooit voorstander geweest van onafhankelijk vlaanderen, maar de walen drijven de vlaming echt in die hoek é met hun kuren.
Man zeg laatste tijd nog nooit zo als 1 blok achter vlaanderen gestaan, niet dat ik wil dat we splitsen maar zo kunnen we ook nie verder.

Inderdaad, ik denk dat er echt zeer veer vlamingen zich zo ondertussen voelen.

Gromme

Legacy Member
Het zou toch practisch onmogelijk zijn om nu te splitsen met Wallonie en samen te gaan met Nederland? Niet?

Ik heb al veel (niet-realistisch) mijn eigen ingebeeld dat Vlaanderen en Nederland de grenzen verenigen, of beter, samenvoegen. En wallonie, tja, die gaan maar dan bij Frankrijk?


Maar kan iemand nu eens zeggen wat er precies aan de gang is?

Ze zeggen dat Antwerpenaren dikke nekken zijn (waar), maar die van Wallonië kennen er ook wat van.
Zo egocentrisch en opgeblazen dat het ongeloofelijk is.

zaffah

Legacy Member
Gromme zei:
Het zou toch practisch onmogelijk zijn om nu te splitsen met Wallonie en samen te gaan met Nederland? Niet?

waarom?
Misschien dat je het land niet zomaar moogt opsplitsen van de EU, anders zie ik er niet direct graten in.

killgore

Legacy Member
zaffah zei:
waarom?
Misschien dat je het land niet zomaar moogt opsplitsen van de EU, anders zie ik er niet direct graten in.

eigenlijk zou vlaanderen dan in principe moeten hertoetreden tot de EU, maar ik gok dat daar wel spoedprocedures zullen voor gelden gezien we een van de stichtende lidstaten zijn en economisch een van de sterkste (zo niet de sterkste).

chosen1

Legacy Member
gisteren nog in het nieuws:
hoeveel procent vlaanderen binnen brengt van de verkeersboetes.
ik dacht dat de walen goed waren voor 16 procent.
maar ze slurpten wel 38% van de totale inkomsten op!

ik zou het fantastisch vinden als Vlaanderen onafhankelijk wordt! een fusie met Nederland zie ik ook wel zitten maar dan zou er teveel moeten veranderen en daar gaan nie veel politiekers mee instemmen denk ik!

Gromme

Legacy Member
Ok, is het splitsen wel realistisch? Kan Vlaanderen zichzelf dragen? En zou er een referendum komen?

Dirty_Col

Legacy Member
Als Vlaanderen onafhankelijk wordt of fusioneert met Nederland trap ik het hier af, wat een gezever toch allemaal.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan