Archief - Knieletsel-kijkoperatie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Arifiene

Legacy Member
Ik heb zoals de titel doet vermoeden dus een knieletsel. Wat precies weten ze niet, k heb al allerlei scans ondergaan, en ze vinden niets.Ik heb redelijk veel last van in de vorm van steken onder mijn knieschijf.
De reden: K ben er een paar keer op gevallen (allé, zeker dertig keer ofzo) sinds dak klein ben tot vorige zomer nog, en ik zak ook regelmatig door men knie,wat natuurlijk vervelend en pijnlijk is.
Nu wil mijn moeder dak een kijkoperatie laat doen, en ik zou graag wa ervaringen horen van mensen die zoiets hebben laten doen. Ervaringen met knieletsels zijn ook welkom, het sleept al een tijdje aan. Als iemand bvb en kijkoperatie gehad heeft, wat de resultaten waren enzo.
Ook of er mensen zijn die een knie-operatie gehad heben en wat de gevolgen waren.
Mijn opa heeft onlangs een nieuwe knieschijf gekregen, dus erfelijk kan het ook nog zijn, maar ik vind dat niet representatief aangezien hij 90 jaar is...

Ik wil namelijk geen kijkoperatie als het niet nodig zou blijken (ik heb bvb veel ontstekingen in mijn knie, de reden kennen ze niet, maar als et 'gwn gevoelig is', dan hoeft de operatie niet).
Ook ivm littekens : de dokter beweert dat ge daar maar twee kleine sneetjes van ziet, maar het hangt wel van allerlei factoren af... Ik ben een meisje, draag graag rokjes, en k zou ni graag een litteken van tien centimeter op men knie hebben...

Dusseh, als er iemand zijn ervaring wil delen: graag.

vloet

Legacy Member
Mijn vader en mijn grootmoeder hebben beiden al eens knie-opperaties gehad aan de knie. Dat zijn wel kleine littekens, waar als je het niet weet zie je het niet ;).

Gentille

Legacy Member
Mijn vader heeft ook zo een kijkoperatie gedaan. Dat houdt niet zoveel in hoor eigenlijk. Ik heb de littekens op mijn pa zijn knie nog nooit gezien, dus zo immens groot zullen ze wel niet zijn. Ik weet wel dat hij een tijdje op krukken heeft gelopen en in het gips heeft gezeten.

Stimpy

Legacy Member
wel denk je niet dat de dokter het best kan beslissen of dat nodig is? wat kunnen wij daar nu van zeggen

arifiene toch :sad:

mss teveel met de kat gewandeld? hoe doet ge da eigelijk, met een kat gaan wandele, da beest loopt toch weg wanneer het wilt :P

Arifiene

Legacy Member
Stimpy zei:
wel denk je niet dat de dokter het best kan beslissen of dat nodig is? wat kunnen wij daar nu van zeggen

arifiene toch :sad:

mss teveel met de kat gewandeld? hoe doet ge da eigelijk, met een kat gaan wandele, da beest loopt toch weg wanneer het wilt :P

de dokter zegt dat het niet 'nodig' is maar wel 'nuttig' :p
ik ben van oordeel dat het pas nuttig is als het nodig is :p

en vooral de manier waarop, zo van 'gohja, anders moet je maar es een kijkoperatie doen', welja, anders moet ik maar es een potje yoghurt eten, zo kwam da over :s

en mijn kat is gewoon van een harnasje met leibandje te dragen ;), kheb em da van jongsaf geleerd ;)

Boukreev

Legacy Member
zwakke knieë suckt zwaar, heb er ok al veel miserie meegehad. moest ek u zijn zouk die kijkoperatie toch late doen, wete nooit daze iets vinde. ik heb al véél gehad aan mijn knie (waaronder een aandoening die normaal alleen voorkomt bij kuisvrouwen na 50 jaar werken :p).

laatste keer is nu al tijdje geleden, was op marktrock vorig jaar: der goe doorgegaan, steunend op men vriend na zen kot moete gaan en 's ochtends in geen 1 broek kunne: vocht in men knie :)

als ge meer vrage ebt moogde altijd sture, ken redelijk veel van knieë, of over mijn ervaringe :p

pietje frietje

Legacy Member
'k Heb als 14-jarige wat problemen gehad aan mijn meniscus.
En dit hebben ze opgelost met een kijkoperatie.
Het litteken dat ik eraan overhouden is echt miniscuul klein, beter nog, je ziet het bijna helemaal niet.
Je moet dus helemaal niet bang zijn op een groot litteken.:)

Che Guevara

Legacy Member
ik heb vroeger aan beide knieen een kijkoperatie laten uitvoeren en veel last hebt ge daar achteraf ni van en die littekens zijn te verwaarlozen bij mij ziet ge ze zelfs nimeer

Arifiene

Legacy Member
Hoe zit het met de beweging achteraf? Ik heb nieveel zin om weer 2 weken met nen brace te lopen... Ik moet nu meestal een knieverband aan (aangeraden door de arts op spoed), en dat ben k ook al wat beu...

vanrumst

Legacy Member
Half jaar geleden na valpartij tijdens koers ook kijkoperatie laten doen. Dan hebben ze wat littekenweefsel weggenomen. Dan 2 weken kinesitherapie gedaan. Zoveel mogelijk met die knie al gedaan. Na 3 dagen al heel licht gefietst.
Na 2 weken had ik geen problemen meer met stappen/fietsen/lopen en ben ik op trainingsstage naar Mallorca geweest, daar ter plaatse zo goed als geen last van gehad. Momenteel voel ik na zware wedstrijd nog wel dat het nog niet volledig hersteld is, maar voor de rest enkel voordelen ervan.

Preske

Legacy Member
zo een litteken van een kijkoperatie is dikwijls niet groter dan een gemiddelde vinger of 2. niets om u zorgen over te maken. ;)

(zijn het trouwens niet altijd de meiskes die zeggen dat littekens sexy zijn ;) )

mobman

Legacy Member
dagelijks inwrijven met nivea dat litteken, geneest er sneller door en het zal minder zichtbaar zijn + ook uit de zon houden

^MystiQ

Legacy Member
Arifiene, ik heb net hetzelfde als u voor gehad

Pijn aan mijn knie, zakte door mijn knie, noem maar op, kheb er een 7 a 8 tal maanden met rondgelopen, allerei scanners en noem maar op. Ook zat er ne vervelende klik in mijne knie.

Kheb dan zo een operatie laten doen. En da zijn 3 sneetjes da ze maken in uwe knie, 2 onderaan, 1 bovenaan.
Bij mij was de oorzaak een stuk hard weefsel en een stuk gebroken kraakbeen die ze zelf hebben moeten verwijderen. Die wondekes kunt ge als buitenstaander normaal gezien niet meer zien. Maar ikzelf kan ze er nog uithalen bij mij. Mijn lief ziet ze ook niet ;)

Weet wel, als ge ene keer last heb van uw knie en ge doet een operatie dan gaat ge nooit meer dezelfde knie als tevoren hebben, veel mensen voor mij zeiden me dit en ik ondervind het zelf ook. Vooral in het begin, zelf een maand na de operatie was ik nog nie in staat om op mijne knie te zitten en kracht uit te oefenen.

En tegenwoordig moet niemand mij vragen om een hele dag te stappen want s'avonds doet mijn knie pijn. Ook waarschijnlijk omdat ze er iets uitgehaald hebben ;)
Verder zijt ge na 1 dag uit het ziekenhuis en moet ge een kleine week op krukken doen. Althans, ik toch ;)

Boukreev

Legacy Member
haha, nog meer slechte knieë :D

zijn er mense die het weer kunne voorspelle met hun rotte knie? keb een goeie vriend en die heeft zelfs nog slechtere knieë als mij en kan het, zelf eb ik het nooit echt gevoeld denk ik

Arifiene

Legacy Member
Firion zei:
haha, nog meer slechte knieë :D

zijn er mense die het weer kunne voorspelle met hun rotte knie? keb een goeie vriend en die heeft zelfs nog slechtere knieë als mij en kan het, zelf eb ik het nooit echt gevoeld denk ik

als het extreem koud of warm gaat worden, als het gaat onweren, die dingen voel ik ja :)

@Math'ke, owke... dat staat me niet echt aan eerlijk gezegd :p
Ma eigenlijk, sporten ofzo kannek nu ook niet ze (nie dak da wil ofzo :p), ma kwil wel nog ne ganse dag kunnen lopen zonder dak pijn heb :/

vanrumst

Legacy Member
LIttekens zijn idd zeer miniem, bij mij zijn dit 4 rondjes zo groot als een muggebeet telkens. Nie echt iets om mee in te zitten dus.

NL-=Chielio=-

Legacy Member
@Math'ke

Mijn vriendin heeft ook een kijk operatie gehad, heeft ze nooit geen last van gehad.

Ze had haar kruisband afgescheurd tijdens voetbal. 2e operatie: kruisband vervangen met een pees vanuit haar bovenbeen.

Ze sport nu nog steeds 5 dagen in de week, en ja daar kan ze af en toe last van krijgen, maar ze zet gewoon door.
Ze doet 2x in de week tennis en 3x keer in de week voetbal, ook zit ze bij de politie, en dus heeft ze regelmatig trainingen.

Goed de knieen trainen, helpt het beste.

^MystiQ

Legacy Member
Inderdaad, de knieën trainen is de oplossing, en da doe ik maar je moet veel geduld hebben hoor ;)

Arifiene, tis vooral de eerste maanden da ge last kunt ondervinden.

Vanrumst, de littekens zijn niet zo groot als een muggenbeet en lijken er langs geen kanten op :)
In het begin zijn het precies gewoon sterretjes en die groeien langzamerhand meer en meer toe ;)
Zoals ik al zei, bij mij zie je ze bijna niet meer :)

demon326

Legacy Member
ik heb ook een zwakke knie sins ik tegen die van iemand anders ben geloopen.. toen waaren mijn kruisbanden zwaar gekneusd maar nu ondervind ik er nog steeds last van en ze vinden maar niks als ik onder de scanner ga:(

maarja die lid tekentjes zullen wel klein zijn:)

Ed Rush

Legacy Member
Math'ke zei:
Weet wel, als ge ene keer last heb van uw knie en ge doet een operatie dan gaat ge nooit meer dezelfde knie als tevoren hebben, veel mensen voor mij zeiden me dit en ik ondervind het zelf ook. Vooral in het begin, zelf een maand na de operatie was ik nog nie in staat om op mijne knie te zitten en kracht uit te oefenen.

Wel dit is één van de belangrijkste zinnen die ik al gelezen heb hier, en deze klopt ook (anders zou ik hem niet quoten natuurlijk). Ik zit met een knie die regelmatig uit de kom durft schieten, die kraakt als ik een trap op/af stap, waar ik regelmatig is lichtjes durf doorzakken. Als ik bv 3x een trap neem krijg ik al pijn.

Nu is de vraag, zolang mijn gewrichten zelf er NIET onder lijden ga ik absoluut niet onder het mes, want zoals bovenvermelde quote ook beschrijft. Of je je nu laat opereren of niet, je knie zal nooit hetzelfde zijn.

En een slechte ervaring dan, ik ken iemand die na soortgelijke operatie zich maar voor 1/4 meer kan hurken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan