Archief - Kerstmis, Oudejaar: wat ga jij vragen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fighting Hobbit

Legacy Member
Ik zou eigenlijk wel graag een koksmes of een ijsmachine krijgen :p

Cazzz

Legacy Member
|XcW| zei:
Uhm, eventjes opsommen:

Sinterklaas: Niks
Kerstmis: Niks
Nieuwjaar: Niks

Waarom nie? Als ik iets wil tijdens het jaar door, dan vraag ik da. Dan krijg ik da meestal wel ook. Persoonlijk vind ik al die commerciele feestdagen maar 1 grote bullshit. Waarom? Omdat er ieder jaar x aant euro's de deur uitgaan gewoon omdat 1 iemand die dag heeft uitgevonden. Maarja :p


jij ziet het als commerciele bullshit, een ander ziet het als het laatste beetje cultuur dat wij nog hebben.. Nu ja..

Elvis P

Legacy Member
Raukaris zei:
ja der heeft ene ff de geboorte van Jezus uitgevonden. :wtf:
Wel raar vinnek dat bij veel(?) mensen evenveel of zelfs meer uitgegeven wordt aan een kerstcadeau dan aan een verjaardagscadeau. De geboorte van Jezus ligt hun nauwer aan het hart dan die van een dicht familielid ofzo? :p

Dirty_Col

Legacy Member
Raukaris zei:
ja der heeft ene ff de geboorte van Jezus uitgevonden. :wtf:

Geboortedag van Jezus staat niet vast, maar het is zeker niet op 25 december.

Elvis P zei:
Wel raar vinnek dat bij veel(?) mensen evenveel of zelfs meer uitgegeven wordt aan een kerstcadeau dan aan een verjaardagscadeau. De geboorte van Jezus ligt hun nauwer aan het hart dan die van een dicht familielid ofzo? :p

Je denkt toch niet dat mensen hedendaags cadeaus kopen omdat ze de geboorte van Jezus willen herdenken?

Elvis P

Legacy Member
Dirty_Col zei:
Je denkt toch niet dat mensen hedendaags cadeaus kopen omdat ze de geboorte van Jezus willen herdenken?
Allé gij.. net niet expliciet genoeg vermeld in mn post blijkbaar

Dirty_Col

Legacy Member
Kvond het gewoon een vreemde argumentatie :p dat komt gewoon omdat kerst een gemeenschappelijk feest is en er dan ook veel meer sfeer is dan bij een verjaardag

Elvis P

Legacy Member
Dirty_Col zei:
Kvond het gewoon een vreemde argumentatie :p dat komt gewoon omdat kerst een gemeenschappelijk feest is en er dan ook veel meer sfeer is dan bij een verjaardag
Ja wss wel, twas gewoon omdat Raukaris de geboorte van Jezus aanhaalde ze, wat dus volgens mij ook nie direct de reden is waarvoor de grote meerderheid Kerstmis viert :p

Arifiene

Legacy Member
Re@V0r zei:
nick zal het graag horen da ge zijn cadeaus brol vindt :p

Nah, niet waar, ik was héél content met die mooie ring vorig jaar
(maar let's face it, zonder 50 hints haddek wss wel iets anders gekregen :p)

T valt mij op dat veel mensen hier nogal afgaan op de prijzen van de cadeaus...
Mij maakt dat niet echt uit, ik werk ervoor in de weekends, dan mag dat wel zeker?
En cadeaus krijgen... Ik ben helemaal alleen thuis met kerst en nieuwjaar, ouders zijn op reis, ik mag niet mee, zij zien dat als 'vervanging' daarvoor.
Terecht verdorie :p

matthias

Legacy Member
nene brommer
aleja das wel tesamen me alle feestdagen die nog moete volge :/
enkverjaar de 29'ste dus da valt amaal zowa tesame e ...

Joown

Legacy Member
meestal met sinterklaas zijn dat een groot pakske kraslotjes en wat marsepein... Hier ben ik meer dan blij mee!

met kerstmis trekken we kaartjes wie voor wie moet kopen met het gezin voor een bedrag van € 25! Maar meestal kopen mijn ouders nog wel wat extras voor ons.

Nieuwjaar is dit meestal niets, Ik krijg genoeg zakgeld maandelijks, om met nieuwejaar niets te verwachten. Ik doe zelf nog weekendwerk bij dus... Heb geen geldproblemen doorheen het jaar.

Chickenlal

Legacy Member
MoRb3z zei:
Kerstmis en nieuwjaar zal een auto worden.

Voor diegene die me verwend noemen : flame on. Ik weet wel beter :)

probeer je nu te zeggen dat je niet verwend word terwijl je een auto krijgt voor kerstmis? Nuja, ik ben blij als de mensen vragen of ik mijn auto gekregen heb dat ik met volle trotsheid kan zeggen dat ik hem tot de laatste frank zelf betaald heb. Tis dan tenminste de mijne en niet die van mama en papa. Maarja, moesten ze hier natuurlijk afkomen met een auto voor kerstmis dit jaar zou ik hem natuurljk niet weigeren, maar ik zou mij schamen om te zeggen tegen de mensen dak hem gekregen heb eerlijk gezegd.

Bij ons is da met kerstavond met heel de familie samen eten en pakjes uitdelen, zijn meestal gewoon kleinere dingen, maar is een leuke avond. Ik krijg meestal geld omdat ik geen boeken, kleren, of andere dingen moet hebben :p

Godzilla*Akira

Legacy Member
Gewoon met nieuwjaar, krijg ik 50 van meter, 50 peter en 25 van opa.
Dat ist zo een beetje.

Verjaar wel op 8 Januari (hint gasten hint!zal rek.nr straks editen :lol:)
anyways dan krijg ik gewoon iets van mijn ma, meestal magk wel kiezen. Ale met mate natuurlijk, dus tzal zeker genen auto zijn ofzo.

SIO

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
probeer je nu te zeggen dat je niet verwend word terwijl je een auto krijgt voor kerstmis? Nuja, ik ben blij als de mensen vragen of ik mijn auto gekregen heb dat ik met volle trotsheid kan zeggen dat ik hem tot de laatste frank zelf betaald heb. Tis dan tenminste de mijne en niet die van mama en papa. Maarja, moesten ze hier natuurlijk afkomen met een auto voor kerstmis dit jaar zou ik hem natuurljk niet weigeren, maar ik zou mij schamen om te zeggen tegen de mensen dak hem gekregen heb eerlijk gezegd.

Bij ons is da met kerstavond met heel de familie samen eten en pakjes uitdelen, zijn meestal gewoon kleinere dingen, maar is een leuke avond. Ik krijg meestal geld omdat ik geen boeken, kleren, of andere dingen moet hebben :p

ik ging 3jaar met de trein naar school, 2u onderweg. Help sinds men 12jaar ofzo constant thuis mee met karweien, klein en groot, vorig jaar auto gekregen om naar school te gaan. Ben ik nu plots verwend?
Tis niet omdat gij plots nen auto betaald daje automatisch nen harde werker zijt ze, verre van :ironic:

spray-bunny

Legacy Member
Ik ga niks vragen van de sint, kerst, oudejaar, verjaardag...
Dat past in een groter plan om vanaf volgend jaar op kot te kunnen gaan.

Disa

Legacy Member
SIO zei:
ik ging 3jaar met de trein naar school, 2u onderweg. Help sinds men 12jaar ofzo constant thuis mee met karweien, klein en groot, vorig jaar auto gekregen om naar school te gaan. Ben ik nu plots verwend?
Tis niet omdat gij plots nen auto betaald daje automatisch nen harde werker zijt ze, verre van :ironic:

n/o maar dat vind ik maar doodnormaal ze ..

Ik ga ook al 8 jaar met den trein ik ben ook 2 uur onderweg (nu is het zelf 3uur) ik help hier al zolang ik mij kan herinner mee in de familie. Ik ben niet van plan om mij een auto te vragen om daarmee naar school te rijden om dat het gewoon te duur is (qua verbruik dan). Najah tis maar wat ge gewoon zijt he :)

Avondland

Legacy Member
Kerstmis is (wééral) voor een groot deel een Germaans feest, nl. Yule. Zoek er maar wat over op, best interessante materie hoor.

zarathustra

Legacy Member
Elvis P zei:
Wel raar vinnek dat bij veel(?) mensen evenveel of zelfs meer uitgegeven wordt aan een kerstcadeau dan aan een verjaardagscadeau. De geboorte van Jezus ligt hun nauwer aan het hart dan die van een dicht familielid ofzo? :p

hehe, wij vieren verjaardagen zelfs niet. Dat is gewoon zo van 'allez, gelukkige verjaardag'.. en verder met de orde van de dag.

MaDDie

Legacy Member
wooohooo nieuwjaar :D dan vul ik mijne portemonee is goed.
50 vanhier , 150 vandaar , 300 vanginder en zo blijft et gaan :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan