Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 39

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dezent1

Legacy Member
Jack The Ripper zei:
Een blafband is dierenmishandeling.
Een kind dat een tik krijgt is geen kindermishandeling, dus een beest dat een schok krijgt is ook geen dierenmishandeling.

Yusifer

Legacy Member
Dezent1 zei:
Een kind dat een tik krijgt is geen kindermishandeling, dus een beest dat een schok krijgt is ook geen dierenmishandeling.

Als een kind een tik krijgt is het meestal omdat die iets doet dat niet mag EN weet dat het niet mag. Een hond daarentegen weet niet beter en volgt slechts zijn instinct.

Dezent1

Legacy Member
Yusifer zei:
Als een kind een tik krijgt is het meestal omdat die iets doet dat niet mag EN weet dat het niet mag. Een hond daarentegen weet niet beter en volgt slechts zijn instinct.
Hun instinct moet afgesteld worden. Als je dat niet kan als eigenaar, moet je hem maar via de simpele weg disciplineren en een schokske geven.

Een hond mag al blij zijn dat zijn eigenaar hem gered heeft uit een asiel. In een asiel heeft zo'n dier het slechter dan bij iemand thuis waar hij af en toe eens een schokske krijgt.

Jack The Ripper

Legacy Member
Dezent1 zei:
Hun instinct moet afgesteld worden. Als je dat niet kan als eigenaar, moet je hem maar via de simpele weg disciplineren en een schokske geven.

Een hond mag al blij zijn dat zijn eigenaar hem gered heeft uit een asiel. In een asiel heeft zo'n dier het slechter dan bij iemand thuis waar hij af en toe eens een schokske krijgt.

Mensen zoals gij zouden beter geen hond hebben.

vegitto-kun

Legacy Member
Jack The Ripper zei:
Mensen zoals gij zouden beter geen hond hebben.
idd

dus we geven dezent1 een schokband en elke keer als hij zijn dierenmishandelend bakkes open doet een schokske geven :3 kan toch geen kwaad want hij moet het stoute afleren.

een hond blaft bijna altijd. hangt af van hond tot hond maar een dier pijn doet zodat hij bang heeft om nog maar iets te doen dan eh een beetje te ver gaand.

glashelder

Legacy Member
Dezent1 zei:
Een kind dat een tik krijgt is geen kindermishandeling, dus een beest dat een schok krijgt is ook geen dierenmishandeling.
Een beest dat een schok krijgt omdat hij waakt, omdat een ándere hond blaft (serieus) of omdat hij jankt, ja, dat is dierenmishandeling. Die blafband maakt geen onderscheid hé. Als je hond blaft, dan scheelt er iets. Hij heeft bijvoorbeeld verlatingsangst. Los je het probleem op met een blafband? Nee, je onderdrukt het alleen maar. Hond heeft nog altijd verlatingsangst maar jij hebt er geen last meer van, hoera?

Dezent1

Legacy Member
glashelder zei:
Een beest dat een schok krijgt omdat hij waakt, omdat een ándere hond blaft (serieus) of omdat hij jankt, ja, dat is dierenmishandeling. Die blafband maakt geen onderscheid hé. Als je hond blaft, dan scheelt er iets. Hij heeft bijvoorbeeld verlatingsangst. Los je het probleem op met een blafband? Nee, je onderdrukt het alleen maar. Hond heeft nog altijd verlatingsangst maar jij hebt er geen last meer van, hoera?
En waar zei ik dat die band 24/7 rond zijn nek moet? Als een dier in mijn straat 's nachts lawaai maakt, zou ik het ook waarderen als de eigenaar zorgt voor een oplossing.

Nachtrust is voor veel mensen belangrijker dan wat pedagogisch verantwoorde opvoeding nonsens met zo'n dier dat iedereen wakker houdt. Schokken die handel!

glashelder

Legacy Member
Dezent1 zei:
En waar zei ik dat die band 24/7 rond zijn nek moet? Als een dier in mijn straat 's nachts lawaai maakt, zou ik het ook waarderen als de eigenaar zorgt voor een oplossing.

Nachtrust is voor veel mensen belangrijker dan wat pedagogisch verantwoorde opvoeding nonsens met zo'n dier dat iedereen wakker houdt. Schokken die handel!
Ik heb het toch ook nergens over 24/7? Ik neem aan dat mensen die band opdoen op momenten dat hij blaft. Dat is meestal als je er zelf niet bij bent (aangezien je anders zelf kan corrigeren of de hond gewoon geen reden heeft om te blaffen in het geval van verlatingsangst), dus dan wordt de hond gecorrigeerd voor dingen waar hij zelf niet aan kan doen in plaats van het probleem effectief op te lossen.

coldplayke

Legacy Member
Onze hond heeft ook eens 's nachts als een gek staan blaffen (hij slaapt binnen), mijn ma was toen beneden gegaan om te zien wat er was, zij dacht dat hij een kat buiten had gezien/geroken/gehoord. Zij laat de hond buiten, ineens ziet ze daar iemand met een zaklamp in de tuin van de buren razendsnel wegvluchten en onze hond die daar kwaad naar blaft. Om maar te zeggen: een hond die 's nachts blaft kan ook een gegronde oorzaak hebben :p

En een hond schokken geven is een echte no no.

Karre

Legacy Member
Dezent1 zei:
Een kind dat een tik krijgt is geen kindermishandeling, dus een beest dat een schok krijgt is ook geen dierenmishandeling.

Wat verstaan we onder een tik? Want dat is ook wel al naar richting kindermishandeling toe.

Carrion

Legacy Member
Karre zei:
Wat verstaan we onder een tik? Want dat is ook wel al naar richting kindermishandeling toe.

Och, niks verkeerd met ne goeie pets als 't op z'n plaats is. Al dat pedagogisch gezever ivm praten en in discussie gaan. Ne kleine van 7 heeft te luisteren, meer niet.

gumball4000

Legacy Member
Vriendin in ziekenhuis. Mn ma is speciaal kei ver geweest naar een super goeie fruitwinkel om fruitmand samen te stellen vr mn vriendin. Is fruit dat (rijp) vers wordt geplukt en dus niet vroegtijdig zoals in de GB enzo. Ge betaalt pakweg dubbele van een supermarkt. Vraag ik vandaag aan de ma van mn vriendin (die ook even int ziekenhuis op bezoek kwam)
"Amaai is al da fruit al op?oO"
Ma van vriendin "ja, kheb er een smoothie van gemaakt en thuis opgedronken"

Ik in mn eigen "you fucking serieus?!? Da kostte meer dan 30€ en gij draait da in ne smoothie?!?!ö"
Wijselijk gezwegen, maar deed superveel pijn. Zeker omda mn ma er zoveel moeite in had gestoken..

Mathelas

Legacy Member
Fruit is fruit... of je het nu één voor één opeet of gewoon snel een smoothie maakt, ik zie het probleem niet. :-/

Verstuurd vanaf mijn JY-G5 met Tapatalk

gumball4000

Legacy Member
Mathelas zei:
Fruit is fruit... of je het nu één voor één opeet of gewoon snel een smoothie maakt, ik zie het probleem niet. :-/

Verstuurd vanaf mijn JY-G5 met Tapatalk

Kaviaar is Kaviaar, of ge het nu op de "goeie" manier eet of tussen uw boterhammen met kaas.
Ge snapt m'n punt denkek wel ;-)

Mrsnugglie

Legacy Member
gumball4000 zei:
Kaviaar is Kaviaar, of ge het nu op de "goeie" manier eet of tussen uw boterhammen met kaas.
Ge snapt m'n punt denkek wel ;-)

Nee, ge zijt aan het zeiken. Een geschenk wordt aangewend zoals de ontvanger dat zelf wil.

gumball4000

Legacy Member
Ja tis de ma die de smoothie thuis heeft gemaakt en zelf opgedronken. Vriendin heeft er amper iets van gegeten.

Sick`

Legacy Member
gumball4000 zei:
Kaviaar is Kaviaar, of ge het nu op de "goeie" manier eet of tussen uw boterhammen met kaas.
Ge snapt m'n punt denkek wel ;-)

Er gaat toch niks boven een smoothie met vers fruit?
Waarom zoude enkel smoothies mogen maken met vervallen fruit? :wtf:

Sick`

Legacy Member
gumball4000 zei:
Ja tis de ma die de smoothie thuis heeft gemaakt en zelf opgedronken. Vriendin heeft er amper iets van gegeten.

Dus ge zijn in uw gat gebeten omda de ma van uw vriendin de fruitmand heeft gebruikt die uw ma heeft samengesteld? :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan