Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 36

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

lynnson83

Legacy Member
Yusifer zei:
M'n appartement is beetje ne rommelboel geworden en geen idee waar te beginnen. :(

Beginnen met de afwas, dan alles op zijn plaats leggen, alle oppervlakten schoonvegen , dan stofzuigen en dan dweilen, in 2 uurtjes moet alles gedaan zijn, hop hop

BlazeMusic

Legacy Member
Kon gisteren mijn fiets nergens vinden tussen de anderen aan het station. Uiteindelijk naar huis gegaan met de bus, omdat het donker werd (Mechelen station, loop daar nu eenmaal niet graag in het donker rond...).

Binnen een uurtje opnieuw naar Mechelen om rond te zoeken. Ik weiger de optie te overwegen dat mijn fiets gepikt is... :sad:

Yusifer

Legacy Member
lynnson83 zei:
Beginnen met de afwas, dan alles op zijn plaats leggen, alle oppervlakten schoonvegen , dan stofzuigen en dan dweilen, in 2 uurtjes moet alles gedaan zijn, hop hop

Maar ik speel liever op den PC/PS3. :(

Bananarama

Legacy Member
BlazeMusic zei:
Kon gisteren mijn fiets nergens vinden tussen de anderen aan het station. Uiteindelijk naar huis gegaan met de bus, omdat het donker werd (Mechelen station, loop daar nu eenmaal niet graag in het donker rond...).

Binnen een uurtje opnieuw naar Mechelen om rond te zoeken. Ik weiger de optie te overwegen dat mijn fiets gepikt is... :sad:

Zeker aangifte van doen. De mijne hebben ze zo ook eens gepikt (Mechelen) en de politie had de jongeheer die met mijn fiets aan de haal was, tegengehouden omdat ze het verdacht vonden dat hij een fiets die op slot was, over de straat aan het sleuren was (lees: achterband niet eens opgetild tijdens het wandelen, dus mijn achterband gans aan flarden). Toen ze hem vroegen wat er gaande was, zei hij: "de sleutel is afgebroken". De politie zag geen restant van een sleutel en heeft mijn fiets dan in beslag genomen. Paar dagen later ben ik mijn fiets terug mogen gaan halen.

(Het erge is wel dat de politie zei dat als hij gewoon had gezegd "ik ben de sleutel kwijt", ze hem hadden laten lopen met mijn fiets :ironic: Een bruine medemens van rond de 20, met een gloednieuwe damesfiets, nog op slot en van een bekend merk... )

Cuth

Legacy Member
Bananarama zei:
Zeker aangifte van doen. De mijne hebben ze zo ook eens gepikt (Mechelen) en de politie had de jongeheer die met mijn fiets aan de haal was, tegengehouden omdat ze het verdacht vonden dat hij een fiets die op slot was, over de straat aan het sleuren was (lees: achterband niet eens opgetild tijdens het wandelen, dus mijn achterband gans aan flarden). Toen ze hem vroegen wat er gaande was, zei hij: "de sleutel is afgebroken". De politie zag geen restant van een sleutel en heeft mijn fiets dan in beslag genomen. Paar dagen later ben ik mijn fiets terug mogen gaan halen.

(Het erge is wel dat de politie zei dat als hij gewoon had gezegd "ik ben de sleutel kwijt", ze hem hadden laten lopen met mijn fiets
:ironic: Een bruine medemens van rond de 20, met een gloednieuwe damesfiets, nog op slot en van een bekend merk... )

toch normaal...?

Cuth

Legacy Member
Correct, ik woon in Antwerpen. Mijn woonplaats doet er toch niet toe?

Of kunnen mensen met een andere huidskleur hun fietssleutel niet kwijtspelen?

Anoniem06

Legacy Member
Cuth zei:
Correct, ik woon in Antwerpen. Mijn woonplaats doet er toch niet toe?

Of kunnen mensen met een andere huidskleur hun fietssleutel niet kwijtspelen?

Al nekeer ne zwarte zien fietsen mss?

j/k :unsure:

Anoniem04

Legacy Member
Karre zei:
Ik zeg toch nergens dat hoe het er nu aan toe gaat mogelijk is? Ik vind het gewoon de meest ideale situatie waarbij iedere alleenstaande of gezin gewoon zijn eigen huis heeft. Als dat dan ten koste van de verhuurders gaat om het aanbod te kunnen verhogen en de prijs te drukken, dan is dat gewoon pech. Kort door de bocht gezegd hebben die vaak toch al genoeg geld als men één of meerdere huizen extra hebben. Dan gun ik het liever dus aan iemand die er meer mee is.

Ik zou het ook geweldig vinden als iedereen zijn eigen huis zou hebben, wil niet zeggen dat zoiets mogelijk is.

Nu kan niet iedereen zich permitteren om een eigen huis te kopen, dus dan is het kiezen tussen bij uw ouders blijven wonen of uw geld 'weggooien', en als ik die keuze moet maken dan is het bij mij nog altijd het tweede.

Bananarama

Legacy Member
Cuth zei:
Correct, ik woon in Antwerpen. Mijn woonplaats doet er toch niet toe?

Of kunnen mensen met een andere huidskleur hun fietssleutel niet kwijtspelen?

Mensen met een andere huidskleur wonende te Mechelen zijn doorgaans niet de eigenaar van splinternieuwe damesfietsen van L'avenir om er dan mee rond te lopen terwijl die nog op slot is, zonder ook maar de moeite te nemen om de achterband op te tillen. Noem mij gerust racistisch, maar dat er in Mechelen constant fietsen gepikt worden en dat dat meestal door een bruine hand gebeurt, is gewoon een feit. Het werkloosheidpercentage onder allochtone jongeren is hier om van te huilen, dus aangezien die mannen overdag niet veel te doen hebben, gaan ze in de winkelstraten rond om fietsen "op te halen", liefst van een merk.

Dusja, bij de Mechelse politie gaat er meteen een belletje rinkelen als ze zo'n situatie tegenkomen. En ja, natuurlijk kan die gast zijn sleutel kwijtspelen net zoals een ander. Maar als je zo iemand aan het slot van een auto ziet morrelen en hij zegt "ik ben mijn sleutel kwijt", dan geloof je dat zelf toch ook niet zomaar... Niet dat je van mij niet naïef mag zijn hoor.

lynnson83

Legacy Member
Bananarama zei:
Mensen met een andere huidskleur wonende te Mechelen zijn doorgaans niet de eigenaar van splinternieuwe damesfietsen van L'avenir om er dan mee rond te lopen terwijl die nog op slot is, zonder ook maar de moeite te nemen om de achterband op te tillen. Noem mij gerust racistisch, maar dat er in Mechelen constant fietsen gepikt worden en dat dat meestal door een bruine hand gebeurt, is gewoon een feit. Het werkloosheidpercentage onder allochtone jongeren is hier om van te huilen, dus aangezien die mannen overdag niet veel te doen hebben, gaan ze in de winkelstraten rond om fietsen "op te halen", liefst van een merk.

Dusja, bij de Mechelse politie gaat er meteen een belletje rinkelen als ze zo'n situatie tegenkomen. En ja, natuurlijk kan die gast zijn sleutel kwijtspelen net zoals een ander. Maar als je zo iemand aan het slot van een auto ziet morrelen en hij zegt "ik ben mijn sleutel kwijt", dan geloof je dat zelf toch ook niet zomaar... Niet dat je van mij niet naïef mag zijn hoor.

Ge hebt volkomen gelijk, ma ik denk da je er nie hoeft druk om te maken, hier in Heusden moet je ook nie zomaar je fiets ergens laten, ik ben zelf ooit eens gepakt met een gestolen fiets, omdat mijne ervoor ook gestolen was, had ik op bevel van mn ma terug ene gestolen, no problem, gewoon af moeten geven en terug opnieuw ene stelen, keuze genoeg..... :-)

Bananarama

Legacy Member
lynnson83 zei:
Ge hebt volkomen gelijk, ma ik denk da je er nie hoeft druk om te maken, hier in Heusden moet je ook nie zomaar je fiets ergens laten, ik ben zelf ooit eens gepakt met een gestolen fiets, omdat mijne ervoor ook gestolen was, had ik op bevel van mn ma terug ene gestolen, no problem, gewoon af moeten geven en terug opnieuw ene stelen, keuze genoeg..... :-)

Ja, laat ons gezellig in een oog-om-oog-maatschappij leven... Iemand pikt mijn geld, dus ik pik op mijn beurt dat van iemand anders en dan is dat oké :ironic:

lynnson83

Legacy Member
Bananarama zei:
Ja, laat ons gezellig in een oog-om-oog-maatschappij leven... Iemand pikt mijn geld, dus ik pik op mijn beurt dat van iemand anders en dan is dat oké :ironic:

Yep,ma niet bij alles hè, vanaf sinds 1997 behoren fietsen tot het openbaarbaar vervoer

Bananarama

Legacy Member
lynnson83 zei:
Yep,ma niet bij alles hè, vanaf sinds 1997 behoren fietsen tot het openbaarbaar vervoer

Door dit soort uitspraken ga ik dus mijn account verwijderen.

BlazeMusic

Legacy Member
Bananarama zei:
Zeker aangifte van doen. De mijne hebben ze zo ook eens gepikt (Mechelen) en de politie had de jongeheer die met mijn fiets aan de haal was, tegengehouden omdat ze het verdacht vonden dat hij een fiets die op slot was, over de straat aan het sleuren was (lees: achterband niet eens opgetild tijdens het wandelen, dus mijn achterband gans aan flarden). Toen ze hem vroegen wat er gaande was, zei hij: "de sleutel is afgebroken". De politie zag geen restant van een sleutel en heeft mijn fiets dan in beslag genomen. Paar dagen later ben ik mijn fiets terug mogen gaan halen.

(Het erge is wel dat de politie zei dat als hij gewoon had gezegd "ik ben de sleutel kwijt", ze hem hadden laten lopen met mijn fiets :ironic: Een bruine medemens van rond de 20, met een gloednieuwe damesfiets, nog op slot en van een bekend merk... )

Vroeger vertrokken, net terug, geen spoor van mijn fiets dus.

Weet niet of aangifte doen nog wel enig nut heeft. Is al 10-11 jaar oud, en moest hem regelmatig laten herstellen omdat hij zo goed als uit elkaar viel (hij stond ook met een lekke band, een kapotte bel en een niet-functionerend licht aan het station). Was van zin om te sparen voor een nieuwe...

Positieve noot: dit is een extra stimulans om dit jaar mijn buzzypas op tijd te laten vernieuwen... :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan