Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 24

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

josilirios

Legacy Member
niet vergeten EERST wat te remmen en dan pas te ontkoppelen he, ontkoppelen op zich geeft je altijd nog een snelheidsboost. 't schijnt kan je zo uit de bocht vliegen...

Sick`

Legacy Member
josilirios zei:
niet vergeten EERST wat te remmen en dan pas te ontkoppelen he, ontkoppelen op zich geeft je altijd nog een snelheidsboost. 't schijnt kan je zo uit de bocht vliegen...

Jup, onkoppelen in een bocht doe je best niet, en als het echt moet, zo laat mogelijk.

josilirios

Legacy Member
Dillyracer zei:
Ontkoppelen doe je pas als je bijna stil staat, anders niet.

da's ook niet waar he, het zou het 'remmen op de motor' nogal tenietdoen
+ als ge in vierde remt tot 0 per uur dan moogde uwe motor altijd opnieuw starten want ge gaat altijd stilvallen he...

Anoniem04

Legacy Member
ontkoppelen als in uw pedaal inhouden, ik heb het niet over gewoon terugschakelen. Genoeg mensen die als ze moeten stoppen gewoon hun pedaal inhouden en remmen.

josilirios

Legacy Member
Dillyracer zei:
ontkoppelen als in uw pedaal inhouden, ik heb het niet over gewoon terugschakelen.

da mag alleen als ge aant rood licht klaar staat om weg te cheezen aan 3000 toeren :D

Sick`

Legacy Member
Dillyracer zei:
Ontkoppelen doe je pas als je bijna stil staat, anders niet.

Ongeveer inderdaad, ik zal me misschien beter verduidelijken, want dat gaat allemaal zo automatsich en ik heb waarschijnlijk ook andere situaties voor dan anderen bedoelen.

In normale situaties ga je inderdaad indien mogelijk eerst telkens een versnelling lager (in combinatie met een een beetje remmen kies je zelf, slecht voor de remmen, maar ik denk aan de andere kant toch ook wel beter voor de motor) tot je in 2de zit en op het punt je naar eerste zou moeten gaan kan je ofwel naar eerste gaan, maar dit is het moment ik al rem en ontkoppel (aangezien mijn 1ste versnelling pas toegankelijk is als ik al zo goed als stil sta). Je moet je remmen niet onnodig liggen verslijten. Dit noem ik vertragen, dan remmen (het begrip 'remmen' = stoppen voor mij, niet 'de rempedaal indrukken').

Moet ik redelijk snel tot stilstand komen, dan ga ik gelijdelijk aan remmen tot ik de auto aanzienlijk voel vertragen en pas op het punt dat ik denk dat ik er met vertraging niet ga komen (err... te ver ga komen :D) druk ik door en ontkoppel ik. Meestal stop ik dan nog gracefully, maar het gebeurd ook wel eens dat op dit punt de ABS zijn werk moet doen. Uiteraard zie ik altijd wat er rond mij gebeurd en bedenk ik indien nodig alternatieve maneuvers.

Moet ik heel snel stoppen, dan druk ik gewoon door en zie dat ik ook zo rap mogelijk de ontkoppeling indruk; geen idee of ik dit nu al dan niet met vertraging of simultaan doe, maar ik heb nog nooit gehad dat ik voel dat de auto niet direct stopte.

De situatie is natuurlijk in de bebouwde kom. Op de autostrade moet je gewoon voldoende afstand houden en alles rondom rond in de gaten hebben en weten wie waar aan het rijden is, waar gaten zijn, waar iemand van een ander rijvak zou kunnen invoegen (zonder te pinken), waar iemand zijn boterhammekes in zijn camion aan het opeten is, wie aan het bellen is, wie naar rechts wil, wie naar links wil, .... leve de ring van Antwerpen :D

puni

Legacy Member
Onnozelaars die hier nu al vuurwerk aant afsteken zijn. Al een chance dat het net is beginnen regenen, gedaan met de pret.

Nas

Legacy Member
In 2012 zal ik...
✔ nooit alcohol drinken
✔ nooit roken
✔ nooit de wet overtreden
✔ nooit een leerkracht tegen spreken
✔ nooit een nota krijgen
kopieer dit in je status en iedereen die op 'vind ik leuk' klikt, denkt dat het je niet zal lukken

Fucking attentionwhores

josilirios

Legacy Member
Nas zei:
In 2012 zal ik...
✔ nooit alcohol drinken
✔ nooit roken
✔ nooit de wet overtreden
✔ nooit een leerkracht tegen spreken
✔ nooit een nota krijgen
kopieer dit in je status en iedereen die op 'vind ik leuk' klikt, denkt dat het je niet zal lukken

Fucking attentionwhores

omg da van diene nota gaat u zo hard niet lukken he, altijd zo fars tege leerkrachten doen enazuu :$ :s

JohnnyricoMC

Legacy Member
Time zei:
Buurman, gast einde van de twintig prolly, die letterlijk elke avond porno zit te kijken. En dankzij de niet zo dikke muren luistert de ganse blok daar mee naartoe.

Die jongen heeft trouwens nog geen gordijnen, moet schoon zicht zijn voor de 4-5 adressen aan de overkant die kunnen binnenkijken.

Koop eens een spotgoedkoop paar oortjes voor die kwistembiebel en steek dat anoniem in de brievenbus met een briefje: "opdat de buurt niet mee moet luisteren naar de porno"

Offthewall

Legacy Member
Mijn posts die jammergenoeg niet serieus genomen werden ffs! Als autist krijgde alle zever op uw dak!

Sick`

Legacy Member
Offthewall zei:
Mijn posts die jammergenoeg niet serieus genomen werden ffs! Als autist krijgde alle zever op uw dak!

Jij neemt de antwoorden ook niet serieus: ga naar het spoed.

Offthewall

Legacy Member
Sick` zei:
Jij neemt de antwoorden ook niet serieus: ga naar het spoed.

Ja tis ondertussen half 1 snachts, ik vrees dat die mannen toe zijn, ik ga denk ik tot morgen moeten wachten, FML!

Offthewall

Legacy Member
JohnnyricoMC zei:
Not sure if troll...

Ik peis da ge mij moe serieus nemen eh pipo, ik zit wel met het aspergersyndroom, das is een vorm van autisme en dat heel weedverhaal dat klopt gewoon, ik kan daar gewoon ni goe tegen!!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan