Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het goede eraan is dat je niet al je geld kan opdoen en dan moet hier je niet posten dat je amper geld over hebt om de maand uit te doen.Rhandd zei:Ik zit hier precies in klein Saoedi Arabië, na 22 uur is er geen alcohol meer te koop in de winkels. Zelfs gewoon bier, dat hier maar aan 4% over den toonbank gaat, is achter slot en grendel gezet.
Retards.

Sdc zei:Het goede eraan is dat je niet al je geld kan opdoen en dan moet hier je niet posten dat je amper geld over hebt om de maand uit te doen.![]()
Tibokio zei:In België krijgen énorm veel mensen de kans, als ze maar willen. Ge hoeft niet te gaan studeren. Als ge echt ergens wilt geraken, dan kan dat, zolang dat ge uw kloten er maar afwerkt. Maar ik snap wel dat niet iedereen het karakter heeft of de goesting heeft daarin. Maar toch, ik denk niet dat ge de schuld op 'geen kans hebben' moet schuiven.
En dan denk je dat mama tegen Kenji zal zeggen dat hij ASO moet doen om oogarts te worden?
De ene helft van de kinders zitten in 't BSO, de andere helft in 't BUSO.glashelder zei:Allez, ik weet niet hoeveel mensen hier ooit al eens rondgelopen hebben in een sociale woonwijk? Achter mij woont een gezin met 5 kinderen van 2 of 3 verschillende papa's. Mama zelf kijkt amper achter die kinderen, die voeden meer zichzelf op. Verder is het daar een ontzettend chaos: de oudste moeten achter de kleintjes kijken, lopen tussen de rommel en etensresten die op tafel blijven liggen, ergens achterin de tuin staat een tuinhuis waarin die moeder al haar dode katten smijtEn dan denk je dat mama tegen Kenji zal zeggen dat hij ASO moet doen om oogarts te worden?
De ene helft van de kinders zitten in 't BSO, de andere helft in 't BUSO.
), hun zoon en zijn vrouw wonen hier ook in de wijk. Papa is werkloos, mama weet ik niet maar ze rijdt constant weg en weer op haar brommertje tussen dit huis en hun eigen huis. En verder houdt papa zich bezig met drugs en uitgaan. Kinderen zitten nog in het lager, maar ik geloof niet dat zij oogarts zullen worden 
speardude zei:Wat is er feitelijk zo mis met BSO?
Ik heb mijn vak daar ook aangeleerd hoor(mss heb ik zelfs uw huis gezet)
Precies of je kan daar niet succesvol in zijn.
Ik en een hoop andere mensen doen nu eenmaal graag werk met hun handen en iets constructiefs.
Niet dat ander werk dat niet is,maar BSO wordt hier precies altijd graag veralgemeend met marginaliteit.
Denk dat ik hier maar is ga wegblijven.
glashelder zei:Blijkbaar is dat niet zo uitzonderlijk in zo'n wijk. Het gezin ernaast? Mama stond ooit op de vensterbank van de tweede verdieping (haar zoontje haar kamer) omdat ze zelfmoord wou plegen en zat ondertussen, euh, obsceniteiten te roepen naar de buren.
Onze buren? Alleenstaande mama, 2 zoontjes van 2 verschillende vaders, allebei alcoholisten, ze is door allebei de vaders geslagen en verkracht geweest terwijl de kinderen in huis waren. Jongste zoon doet BSO, oudste heeft BUSO gedaan en staat nu in de fabriek.
De buren aan de andere kant (die zotte Franse), hun zoon en zijn vrouw wonen hier ook in de wijk. Papa is werkloos, mama weet ik niet maar ze rijdt constant weg en weer op haar brommertje tussen dit huis en hun eigen huis. En verder houdt papa zich bezig met drugs en uitgaan. Kinderen zitten nog in het lager, maar ik geloof niet dat zij oogarts zullen worden
Dat andere voorbeeld is inderdaad het extreemst dat we hier hebben in de buurt (ik ken ook niet iedereen natuurlijk) maar ook in minder extreme situaties geldt wat ik daarboven zei: erg weinig steun en stimulatie van thuis uit, bias van de omgeving en dus niet zo'n grote kans dat de kinderen advocaat of dokter zullen worden. Dan kan je wel blijven roepen dat onderwijs kosteloos is en voor iedereen een optie of een keuze is... Maar dat ís gewoon niet zo.
(En nee, ik zeg niet dat er iets mis is met BSO. De discussie gaat over dat blijkbaar iedereen "gewoon kan kiezen" wat hij doet met z'n leven. Niet dus.)

Tibokio zei:In België krijgen énorm veel mensen de kans, als ze maar willen. Ge hoeft niet te gaan studeren. Als ge echt ergens wilt geraken, dan kan dat, zolang dat ge uw kloten er maar afwerkt. Maar ik snap wel dat niet iedereen het karakter heeft of de goesting heeft daarin. Maar toch, ik denk niet dat ge de schuld op 'geen kans hebben' moet schuiven.

speardude zei:OK ok...mijn excuses..ik had de uitleg van Glashelder verkeerd opgevat.
Niets aan de hand dus,nogmaals excuseer.

dit. Zelf kom ik ook ongeveer uit zo'n situatie. Gierige en ongeintresseerde vader, slechte begeleiding van school maakte dat ik tegen mijn 18de schoolmoe was en niet meer afhankelijk wou zijn van mn vader. Zelf beginnen werken was toen de logische keuze voor mij alhoewel ik hoge school had aangekunnen.glashelder zei:Dat andere voorbeeld is inderdaad het extreemst dat we hier hebben in de buurt (ik ken ook niet iedereen natuurlijk) maar ook in minder extreme situaties geldt wat ik daarboven zei: erg weinig steun en stimulatie van thuis uit, bias van de omgeving en dus niet zo'n grote kans dat de kinderen advocaat of dokter zullen worden. Dan kan je wel blijven roepen dat onderwijs kosteloos is en voor iedereen een optie of een keuze is... Maar dat ís gewoon niet zo.
(En nee, ik zeg niet dat er iets mis is met BSO. De discussie gaat over dat blijkbaar iedereen "gewoon kan kiezen" wat hij doet met z'n leven. Niet dus.)
Bart Religion zei:Dat geeft niet, we snappen wel dat een BSO'er het niet zo rap snapt.
![]()
Morrissey zei:alsof die marginale situaties in uw straat normaal zijn...
Sick` zei:Jij bent er misschien redelijk van afgeschermd. Mijn vriendin werkt in een winkel in de centrum van het stad en het merendeel van het volk dat daar komt kan je echt van wensen dat ze zich niet eens voortplanten. Gezien wij aan de rand van het stad wonen valt het volk hier nog mee, maar snugger zou ik de het meerendeel zeker niet noemen...
. Ja, tuurlijk kom je overal marginale tegen, maar zo'n situaties zijn veeleer uitzonderlijk dan de normale gang van zaken.