Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 24

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

stormtrooper

Legacy Member
tommie314 zei:
Ja, omdat hij betaald wordt met ons belastingsgeld waarvoor ik 40 uur per week keihard mag staan werken in de fabriek.


Die man biedt nu eenmaal een dienst aan die ongewoon is, dan is het ook logisch dat hij daar serieus voor vergoed wordt.

Carrion

Legacy Member
tommie314 zei:
Ja, omdat hij betaald wordt met ons belastingsgeld waarvoor ik 40 uur per week keihard mag staan werken in de fabriek.

Dan hadde ma we harder moeten leren :)

Chilliewillie88

Legacy Member
tommie314 zei:
HAHAHAHAAHAHAHA.
De netto over te dragen winst is 228K per jaar, en dat is na aftrek van de wagen, villa etc uiteraard...


Ja, zooo uitzonderlijk is dat nu ook weer niet he:confused:

Een gemiddeld notaris heeft bijvoorbeeld nog meer..

Chilliewillie88

Legacy Member
tommie314 zei:
Dat maakt het nog niet normaal, laat staan eerlijk :p

Voor zijn beroep vind ik het niet abnormaal in ieder geval.

Eerlijk of niet, iedereen heeft de kans om oogarts te worden. Dus dat is geen argument..

Muscleduck

Legacy Member
Chilliewillie88 zei:
Eerlijk of niet, iedereen heeft de kans om oogarts te worden. Dus dat is geen argument..

AHAHAHAHAHAHAHAHHAHA

wacht


AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA


man man man :')

Rizla+

Legacy Member
Haha, ben ongeveer 38 uur wakker, en merk echt dat mijn hersenen mij zo hard in de steek aan het laten zijn. Echt alles wat ik een halve minuut geleden deed ben ik al vergeten.

Morrissey

Legacy Member
tommie314 zei:
HAHAHAHAAHAHAHA.
De netto over te dragen winst is 228K per jaar, en dat is na aftrek van de wagen, villa etc uiteraard...
Dat is een mooie som winst. En dat is een mooi staaltje jaloezie :)

tommie314 zei:
Ja, omdat hij betaald wordt met ons belastingsgeld waarvoor ik 40 uur per week keihard mag staan werken in de fabriek.
Niemand heeft u verplicht om niet verder te studeren. Goede stielmannen verdienen ook aardig hun boterham.

tommie314 zei:
Dat maakt het nog niet normaal, laat staan eerlijk :p

Wat is daar nu zo abnormaal aan? Die mannen studeren jaren lang, moeten 6 (of hoe lang is het?) jaar aan een stuk studeren. Moeten dagelijks nauwgezet en zeer precies werken. Maar die nemen ook het risico van zelfstandig te worden, gaan zware leningen aan,...

Ik snap niet goed waarom daar commentaar op komt. Zij hebben lang gestudeerd, hebben bijgevolg een goede job, en verdienen daardoor goed hun boterham. Daarbij komt dat ze zelfstandig zijn, dat is altijd een risico. Een gewone arts die werkt in dienstverband, zal heus niet zo'n riant loon naar huis nemen hoor.

Maar goed, kappen op de rijken. Je moet uw jaloezie niet zo uitwerken omdat ge zelf niet wou studeren hoor. Het feit dat ge 40 uur per week in't fabriek moet werken, is grotendeels uw eigen keuze geweest. Achteraf dan met de vinger gaan wijzen is gewoon pure hypocrisie.

En mijn excuses als ik hier nu wat hard overkom. Ik vind zeker ook dat een arbeider meer mag verdienen en de rijken wat minder, laat dat duidelijk zijn. Hard werken MAG beloond worden, maar er wordt precies maar al te rap vergeten dat een zelfstandige veel meer uren klopt dan een arbeider die simpel zijn uurtjes klopt en naar huis gaat. Het constant bezig zijn, het constant beschikbaar zijn, het zwaar investeren en lenen,... mag gewoon beloond worden, vind ik toch.

Muscleduck

Legacy Member
Morrissey zei:
Het feit dat ge 40 uur per week in't fabriek moet werken, is grotendeels uw eigen keuze geweest.

Weer zo 1 :sop:


Serieus, 't is niet omdat het 2012 bijna is dat IEDEREEN de kans krijgt om te gaan studeren.

Overigens vind ik het langs 1 kant normaal dat een dokter veel verdient. Natuurlijk is dat logisch, want een dokter heeft een zeer grote verantwoordelijkheid. Als hij daarnaast nog zelfstandige is is het risico nog groter idd. Maar dat van dat studeren vind ik echt geen argument. Er zijn genoeg mensen die even lang studeren en maar een peulschil verdienen.

Karre

Legacy Member
Muscleduck zei:
Weer zo 1 :sop:


Serieus, 't is niet omdat het 2012 bijna is dat IEDEREEN de kans krijgt om te gaan studeren.

Overigens vind ik het langs 1 kant normaal dat een dokter veel verdient. Natuurlijk is dat logisch, want een dokter heeft een zeer grote verantwoordelijkheid. Als hij daarnaast nog zelfstandige is is het risico nog groter idd. Maar dat van dat studeren vind ik echt geen argument. Er zijn genoeg mensen die even lang studeren en maar een peulschil verdienen.

't Is nu niet dat verder studeren in België zo duur is. Indien uw ouders u niet willen steunen kan je nog altijd weekendwerk doen. En als uw ouders het dan nog eens niet breed hebben kan u nog eens met korting verder studeren. Anno 2012 moet u echt wel niet meer klagen dat u hier geen kansen krijgt.

Morrissey

Legacy Member
tommie314 zei:
Een dokter-specialist neemt géén enkel financieel risico, en ze zijn zeker niet te vergelijken met gewone zelfstandigen.
Ik doelde op de hele wereld van zelfstandigen. Oké, een beroep als dokter, arts,... zal wel goed de boterham verdienen, maar geef eens 1 reden waarom ze zoiets niet zouden verdienen...
Muscleduck zei:
Weer zo 1 :sop:


Serieus, 't is niet omdat het 2012 bijna is dat IEDEREEN de kans krijgt om te gaan studeren.

Overigens vind ik het langs 1 kant normaal dat een dokter veel verdient. Natuurlijk is dat logisch, want een dokter heeft een zeer grote verantwoordelijkheid. Als hij daarnaast nog zelfstandige is is het risico nog groter idd. Maar dat van dat studeren vind ik echt geen argument. Er zijn genoeg mensen die even lang studeren en maar een peulschil verdienen.
Dat niet iedereen de kans krijgt om te studeren, daar ga ik ten volle mee akkoord. Maar puur individueel gezien kan je nagenoeg altijd zelf kiezen. Een studiebeurs doet uw inschrijvingsgeld zakken tot een peulschil, een treinabonnement kost voor studenten amper geld,... Je kan als student altijd bijklussen in het weekend en vakantiejobs aangaan. Als je regelmatig werkt (en eventueel geregeld in het zwart) kan je op jaarbasis zéker genoeg verdienen om studies, boeken en andere zaken te verschaffen, dat vind ik niet zo'n sterk argument.

Wel geef ik toe dat niet iedereen die luxe heeft en de mentaliteit om die keuze te maken. Vaak worden ze door familie gepusht en gesteund om beroepsrichtingen te volgen, en u daaruit onttrekken is allesbehalve makkelijk. Maar een goede stielman, die zich professioneel met zijn vak bezig houdt, kan méér dan een stevig maandloon verkrijgen hoor. Mijn nonkel is ook 'maar' een schilder, heeft ook weinig gestudeerd, maar die komt maandelijks wel met meer kluiten dan mijn vader toe, die wél heeft verder gestudeerd.

Is dat dan ook oneerlijk? Tuurlijk niet, mijn nonkel werkt er ook gewoon keihard voor. Mensen die leven voor hun beroep, zullen het altijd wel ver schoppen. Je moet natuurlijk ook dat risico durven nemen om te promoveren, om zelfstandig te worden,...

Carrion

Legacy Member
tommie314 zei:
Een dokter-specialist neemt géén enkel financieel risico, en ze zijn zeker niet te vergelijken met gewone zelfstandigen.

Nee, want al het materiaal dat die mensen gebruiken is gratis zeker.

speardude

Legacy Member
Mijn ergernis van vandaag: van de trap gevallen.(ongedeerd)
Om dan erna int waskot met mijne bek tegen het droogrek te lopen(zo'n kutrek dat aan de deur hangt)
En dan de snuggere vraag:"waarom doede da nu?"
Ah,kweetni...had daar is goesting in.

Tibokio

Legacy Member
Zeg wat is dat hier allemaal tommie314. 't Is toch normaal zeker dat een oogarts meer verdient dan een fabrieksarbeider? 't Zijn nu eenmaal zo'n beroepen waar je veel voor moet studeren, die het meeste opbrengen. Niet dat dat altijd zo is, maar zo zit het gewoon in elkaar. Als je aan een hoge functie wil geraken zal je veel moeten studeren en hard moeten werken. En dan vind ik het wel normaal dat die mensen een hoge verloning krijgen. 't Is ook niet dat die mensen geen belastingen moeten betalen eh, en materiaal moeten kopen en praktijkruimte etc etc...

Sick`

Legacy Member
Jongens, ik zou hier elke post kunnen quoten en een nieuwe ergernis van kunnen maken. Wees toch niet zo kortzichtig! Niet iedereen heeft de kans, krijgt de kansen, kan de kansen krijgen, of heeft er de brains of het karakter voor; je kan dan zeggen dat het aan jezelf ligt, maar dat is het niet en ook voor een groot deel erfelijk en opvoeding. En mensen, geld komt niet uit de lucht gevallen! En als mama en papa het geld hebben, wil dat nog niet zeggen dat ze het naar u toe (moeten) smijten! En ga gvd me u lief samenwonen ipv op de rug van uw ouders te leven! :D

Tibokio

Legacy Member
Sick` zei:
Jongens, ik zou hier elke post kunnen quoten en een nieuwe ergernis van kunnen maken. Wees toch niet zo kortzichtig! Niet iedereen heeft de kans, krijgt de kansen, kan de kansen krijgen, of heeft er de brains of het karakter voor; je kan dan zeggen dat het aan jezelf ligt, maar dat is het niet en ook voor een groot deel erfelijk en opvoeding. En mensen, geld komt niet uit de lucht gevallen! En als mama en papa het geld hebben, wil dat nog niet zeggen dat ze het naar u toe (moeten) smijten! En ga gvd me u lief samenwonen ipv op de rug van uw ouders te leven! :D

In België krijgen énorm veel mensen de kans, als ze maar willen. Ge hoeft niet te gaan studeren. Als ge echt ergens wilt geraken, dan kan dat, zolang dat ge uw kloten er maar afwerkt. Maar ik snap wel dat niet iedereen het karakter heeft of de goesting heeft daarin. Maar toch, ik denk niet dat ge de schuld op 'geen kans hebben' moet schuiven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan