Archief - Ideeën doopcantus

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

swOOpy

Legacy Member
Dag allemaal,

Naar traditie dopen we elk jaar onze nieuwe leiders in onze jeugdbeweging tijdens ons jaarlijks kamp. Dit jaar willen we eens een doopcantus houden, zoals ze gebeuren in de traditionele studentenclubs.

Ik zoek daarom originele opdrachtjes om te doen, tips voor het houden voor een goede doopcantus en eventuele ervaringen hieromtrent! :woohoo: :niceone: .

Merci!

Sp0on

Legacy Member
Ga naar een slager e.d. Vraag of je het slachtafval meekriijgt. Maak er een veldje van en laat de gelukkigen erin rugby spelen.


Met een varkenskop als bal natuurlijk!

Fighting Hobbit

Legacy Member
Wat wij als schachten 2 keer moeten doen hebben was gezamelijk onze pint leeggieten in een pan of een opblaaszwembadje en dat dan gezellig leegdrinken (pan staat dus op de grond en mag niet met de handen aangeraakt worden). Wil je gewoon vies doen, doe dan iets in bier, hierbij dnek ik aan tandpasta, eieren, melk, slagroom, redbull, lookpoeder,...
Maar orginele, pfff, wees gewoon creatief met manieren om een pint leeg te drinken. Bij ons hebben ze ooit de 4 bierschachten aan elkaar vastgebonden en die moesten zo een hele avond rondlopen, ze hingen vast aan iemand van het presidium die dan de hele avond daar ahcter moest lopen. Was wel eeng rappige straf :)

vinh

Legacy Member
wij kregen tijdens de schachtentocht een hoofdmassage met etensresten en een hoop look in dat papke. Dat stonk verschrikkelijk. Daarna kregen we elk een batmuts, werd gevuld met de etensresten en de look die er bij zat. dan mochten we dat ding een halve dag op onze kop zetten. Mijn haar stonk een half jaar naar de look elke keer als het nat werd. Ik werd er gewoon misselijk van en je krijgt die geur niet weg, dat moet er uit groeien.
Dan moesten we op onze buik door een steegje kruipen, terwijl de anciens eiren en bloem op ons smeten. Bloem doorgeven nadat den eerste het in e papke had gekauwd of een rauw ei doorgeven moesten we ook.
Of roeien: ge maakt drie rijen, de twee buitenste gaan met hun gezicht naar de middelste rij staan, dan gaat iedereen op de knien zitten, en doen de buitenste rijen de broek af en da moeten de middensten roeien met de pik van die naast hun. Toftof!
Olieboren: lopen, pint adfundum, tien rondjes rond uwe vinger, lopen pint drinken waar ketchup in hangt zelfde verhaal, dan nog is met n pint met bloem in, en dan zo snel mogelijk terug lopen. of naar een pint toe tuimelen, drinken, achterwaarts terug tuimelen.
Danku Solvay.

dead squad

Legacy Member
vinh zei:
Mijn haar stonk een half jaar naar de look elke keer als het nat werd. Ik werd er gewoon misselijk van en je krijgt die geur niet weg, dat moet er uit groeien.

Of roeien: ge maakt drie rijen, de twee buitenste gaan met hun gezicht naar de middelste rij staan, dan gaat iedereen op de knien zitten, en doen de buitenste rijen de broek af en da moeten de middensten roeien met de pik van die naast hun. Toftof!

Pik... zoals in piemel?
Zoja, :wtf:

Bose

Legacy Member
vinh zei:
wij kregen tijdens de schachtentocht een hoofdmassage met etensresten en een hoop look in dat papke. Dat stonk verschrikkelijk. Daarna kregen we elk een batmuts, werd gevuld met de etensresten en de look die er bij zat. dan mochten we dat ding een halve dag op onze kop zetten. Mijn haar stonk een half jaar naar de look elke keer als het nat werd. Ik werd er gewoon misselijk van en je krijgt die geur niet weg, dat moet er uit groeien.
Dan moesten we op onze buik door een steegje kruipen, terwijl de anciens eiren en bloem op ons smeten. Bloem doorgeven nadat den eerste het in e papke had gekauwd of een rauw ei doorgeven moesten we ook.
Of roeien: ge maakt drie rijen, de twee buitenste gaan met hun gezicht naar de middelste rij staan, dan gaat iedereen op de knien zitten, en doen de buitenste rijen de broek af en da moeten de middensten roeien met de pik van die naast hun. Toftof!
Olieboren: lopen, pint adfundum, tien rondjes rond uwe vinger, lopen pint drinken waar ketchup in hangt zelfde verhaal, dan nog is met n pint met bloem in, en dan zo snel mogelijk terug lopen. of naar een pint toe tuimelen, drinken, achterwaarts terug tuimelen.
Danku Solvay.

marginaal? :sop:

Pvt Martin

Legacy Member
vinh zei:
wij kregen tijdens de schachtentocht een hoofdmassage met etensresten en een hoop look in dat papke. Dat stonk verschrikkelijk. Daarna kregen we elk een batmuts, werd gevuld met de etensresten en de look die er bij zat. dan mochten we dat ding een halve dag op onze kop zetten. Mijn haar stonk een half jaar naar de look elke keer als het nat werd. Ik werd er gewoon misselijk van en je krijgt die geur niet weg, dat moet er uit groeien.
Dan moesten we op onze buik door een steegje kruipen, terwijl de anciens eiren en bloem op ons smeten. Bloem doorgeven nadat den eerste het in e papke had gekauwd of een rauw ei doorgeven moesten we ook.
Of roeien: ge maakt drie rijen, de twee buitenste gaan met hun gezicht naar de middelste rij staan, dan gaat iedereen op de knien zitten, en doen de buitenste rijen de broek af en da moeten de middensten roeien met de pik van die naast hun. Toftof!
Olieboren: lopen, pint adfundum, tien rondjes rond uwe vinger, lopen pint drinken waar ketchup in hangt zelfde verhaal, dan nog is met n pint met bloem in, en dan zo snel mogelijk terug lopen. of naar een pint toe tuimelen, drinken, achterwaarts terug tuimelen.
Danku Solvay.
da ge uzelf da laat aandoen :wtf: . da begrijp kik nie ze.
moeste ze me zoiet bij mij afkomen, ze kunnen op hunne kop gaan staan. tzal njet zijn en tzal altijd njet blijve voor zoiet

Gonzo the Great

Legacy Member
Bier??? Voor bieten die gedoopt worden? Veel te lekker!! Speculaas opgelost in azijn, ja! En als apperitief rode peperkes, ajuinen en tenen knoflook, zodanig dat ne cola 2 weken later nog naar ne spa smaakt... Iedereen kreeg bij ons wel een echte biet om nekeer in te bijten als het teneig werd. Methylblauw drinken is ook altijd leuk, dan kunt ge 2 dagen levende WC-eend spelen. Nen doop moet HARD zijn, zodanig dat ge mekaar moet steunen om erdoor te geraken, dat schept vriendschap. Als er niemand opgeeft ist ni hard genoeg :evil:
En als ge lookpoeder in uw haar had, gewoon een paar keer wassen met melk.

NSA.Rhinox

Legacy Member
Laat ze verkleed rondlopen als ei, dan zijn het echt ei-leiders! :unsure:

(guess what i'm studying!)

swOOpy

Legacy Member
Iemand ook ervaringen met methyleenblauw?

Is het in enig opzicht gevaarlijk en waar kan je dat product kopen?

EternalSilence

Legacy Member
rhinox: voortplanting? :unsure:

anyway: ik heb op 30juni mijn ontgroening van mijn studentenclub, hopelijk valt het mee, maar dat zal wss niet :p
zal wss drinken zijn tot we erbij neerliggen enzo

maar goed ... achter die ontgroening is het wel ik die met de scepter zwaai :evil:
de schachten van volgend jaar zullen meer afzien dan dat wij gedaan hebben.

mare om eens on topic te komen:
naar een boer gaan en vragen of je daar je doopcantus niet mag houden
een cantus is infeitelijk een hele avond bierspelletjes doen.

miss kun je er nog een dropping ofzo aan koppelen
en dat ze van deur tot deur moeten gaan en een ei omruilen voor een pint , oft 1 of ander.
alleeja
maar idee'tjes.

maar dat van dat roeien met je penis ... :x :sop:
dit gaat erover...

Toreador

Legacy Member
schandalig...Dat mensen het in hun kop krijgen anderen zo te ridiculiseren, en die bijgevolg onder druk zetten van aan zo'n zaken deel te nemen "omdat ze anders worden uitgesloten"... door zo'n dingen wordt er bijgedragen aan het cliché dat jongeren en studenten varkens zijn die zich met onmenselijke vuiligheid bezig houden en het overal bond maken... en zeg nu niet van "je hebt de keuze om eraan mee te doen of niet" velen voelen zich onder druk gezet omdat ze anders geen deel zouden uitmaken van de groep, of als ze weigeren "als de flauwe" worden aanzien en scheef worden bekeken. zo'n dingen zouden op straffe van gerechtelijke vervolging moeten verboden worden...

Fighting Hobbit

Legacy Member
Toreador zei:
schandalig...Dat mensen het in hun kop krijgen anderen zo te ridiculiseren, en die bijgevolg onder druk zetten van aan zo'n zaken deel te nemen "omdat ze anders worden uitgesloten"... door zo'n dingen wordt er bijgedragen aan het cliché dat jongeren en studenten varkens zijn die zich met onmenselijke vuiligheid bezig houden en het overal bond maken... en zeg nu niet van "je hebt de keuze om eraan mee te doen of niet" velen voelen zich onder druk gezet omdat ze anders geen deel zouden uitmaken van de groep, of als ze weigeren "als de flauwe" worden aanzien en scheef worden bekeken. zo'n dingen zouden op straffe van gerechtelijke vervolging moeten verboden worden...
Bij ons maken gedoopten even zeer deel uit van de groep als niet gedoopten, maar het is wel een feit dat samen gedoopt worden een soort van onbeschrijfelijke band schept. Maar bij ons wordt je absoluut niet vies bekeken als je niet wil meedoen met de doop. Het is ook niet zo dat niet gedoopten niet in het presidium mogen ofzo. Enkel op cantussen hebben gedoopten een dooplint en anderen niet, maar dat is toch maar gewoon een lintje.
Ik heb het hier wel over een kring en niet over een club wat wel heel anders is.

Maar het gaat over een doopcantus, niet over een doop op zich en cantussen doe je naar mijn mening nog steeds op bier of op water. Bij straffen moet je gewoon zien creatief te zijn met dat bier of water.

@vinh: Toestanden van seksuele aard zoals met uw piemel dingen moeten doen enzo was bij ons wle niet toegelaten, onze dopen zijn eigenlijk vrij doenbaar, omdat het de bedoeling is dat alles binnen de perken blijft is er op onze doop ook nooit alcohol mee gemoeid.

@Doom Dragon: Wees blij dat het maar één keertje bier met zout is, die lepel zout en dan dat bier is toch geen sublieme combinatie...

EternalSilence

Legacy Member
Fighting Hobbit;8811451[B zei:
]Bij ons maken gedoopten even zeer deel uit van de groep als niet gedoopten, maar het is wel een feit dat samen gedoopt worden een soort van onbeschrijfelijke band schept.[/B]

@vinh: Toestanden van seksuele aard zoals met uw piemel dingen moeten doen enzo was bij ons wle niet toegelaten, onze dopen zijn eigenlijk vrij doenbaar, omdat het de bedoeling is dat alles binnen de perken blijft is er op onze doop ook nooit alcohol mee gemoeid.

2nd that.
ik geloofde dit ook niet, tot ik het meemaakte, het schept wel degelijk een band van medeleven onder de schachten.

wat wil je, als er 20 man je staan uitkafferen als en mest op u gooien :p

maarja, in onze studentenclub is de vice-praeses een vrouw, dusja, de doop die wij krijgen was niet 1 van de strafsten.
maar goed.

volgend jaar dus wel weer :evil:

en dat van die seksuele dingen, .. ik moest een lapdance doen bij een vrouwlijk lid, half bezopen.
niet dat ik mijn broek heb afgedaan, zover gaan ik nie
maar onze studentenclub is ook niet voor dit.

er is in oostende ooit een student dodelijk verongelukt tijdens een doop:
neem een student, en maak een sandwich van 2 matrassen met hem (hij in de midden dus)
en dan uit een raam duwen vanop de 2 de verdieping.

de jongen kwam op zijn hoofd terecht = piepedood.

:x:x

Timmos

Legacy Member
Doom Dragon zei:
er is in oostende ooit een student dodelijk verongelukt tijdens een doop:
neem een student, en maak een sandwich van 2 matrassen met hem (hij in de midden dus)
en dan uit een raam duwen vanop de 2 de verdieping.

de jongen kwam op zijn hoofd terecht = piepedood.

:x:x
was da geen urban legend? "Straffe studentenverhalen"?

ng

Legacy Member
Toreador zei:
schandalig...Dat mensen het in hun kop krijgen anderen zo te ridiculiseren, en die bijgevolg onder druk zetten van aan zo'n zaken deel te nemen "omdat ze anders worden uitgesloten"... door zo'n dingen wordt er bijgedragen aan het cliché dat jongeren en studenten varkens zijn die zich met onmenselijke vuiligheid bezig houden en het overal bond maken... en zeg nu niet van "je hebt de keuze om eraan mee te doen of niet" velen voelen zich onder druk gezet omdat ze anders geen deel zouden uitmaken van de groep, of als ze weigeren "als de flauwe" worden aanzien en scheef worden bekeken. zo'n dingen zouden op straffe van gerechtelijke vervolging moeten verboden worden...

Bwou druk druk, ik heb mij niet laten dopen veel maten wel.
Reden: het gezever met hun look en rommel dat in het haar wordt gedaan. Nee dank u, anders had ik het gedaan.

@Doom Dragon

Fucking bullshit, imo.

Komaan zeg, dan zouden degenen die het hebben gedaan veroordeeld zijn geweest voor doodslag (of iets in die aard).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan