Archief - hulp gevraagd van rechtstudenten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

rechtervoet

Legacy Member
ik heb mezelfs weer eens in de problemen doen belanden en ik zou graag het advies willen weten van iemand die rechten studeert. want ik weet niet wat te doen momenteel.
het verhaal is als volgt ; ik had een discussie met een klasgenoot in de klas die onderinvloed was een drugs weet nie welke en die discussie kwam altijd maar erger en erger (een discussie die trouwen op niets trok , ik had hem zogezegd geklikt van zn drugsgebruik terwijl ik totaals niets gedaan/gezegd had) tot op een punt dat ik na school aan de poort moest staan om te vechten
op da gegeven moment zei dat hij paranoia is en het me niet intresseert en mn rug draaide. toen ik gedraaid was riep hij voor de hele klas een racistische opmerking over mn vriendin waarmee ik al 1.5 jaar samen mee ben. ik draaide me weer om en zei : wat ? vervolgens stond hij ook recht en griep me vast aan me kraag en trekte me naar hem toe. ik heb hem toen een slag gegeven en hij trok me naar de grond toe en viel op hem waardoor hij zn vinger brak en ik mn druim zwaar verstuikte en na een dag kwam het ook onstoken waardoor het traag geneesde. nu ja we kregen allebei straf maar bijna 3 weken later krijg ik nu politie aan mn deur omdat hij klacht heeft ingediend voor slagen en verwondingen.
nu ik heb al eens klacht gehad van slagen en verwondingen en de rechtzaak daarvan is nog altijd bezig.
de school steunt mijn verklaring zowel de schoolpshygoloog en de leerkracht die het zag gebeuren.
ik heb vandaag mn verklaring algelegd maar niets over zn drugsgebruik gezegd omdat ik dat niet kan bewijzen.
ik weet nu niet meer wat ik moet doen. ik ben totaal niet agresief ofzo, ben nu gwn de kluts kwijt.
mss iemand die wat advies kan geven want ik weet het ook niet meer...
(kan zijn dat er veel fouten in de text staan sry maar ik sta volop van de zenuwen)

FLT

Legacy Member
Ik zou proberen hem een bloedonderzoek te laten afleggen als je kan bewijzen dat deze situatie gebeurd is door zijn drugsgebruik. Nuja of dat gaat lukken lijkt me echter nog de vraag.

DogFacedGod

Legacy Member
rechtervoet zei:
nu ik heb al eens klacht gehad van slagen en verwondingen en de rechtzaak daarvan is nog altijd bezig.
de school steunt mijn verklaring zowel de schoolpshygoloog en de leerkracht die het zag gebeuren.


awel. Als de school je verklaring steunt, dan ga je toch redelijk op je gemak zijn.
Dat er al voor de 2de keer een aanklacht tegenover jou staat is wel wat minder.

rechtervoet zei:
ik had een discussie met een klasgenoot in de klas die onderinvloedt was een drugs weet nie welke

gedrogeerd in de klas. :s

UnD3RD0G

Legacy Member
laat het in je gespreken met school/politie/... uitblijkenn dat hij niet meer is als een stuk junk, dat voor niets respect heeft, ze zullen de hint wel begrijpen als je het goed doet.

Overigs ben je wel in de fout omdat jij iemand geslagen hebt, anderszijds heb jij wel getuigen dat gij jou, of je naasten beledigt/discimineert, en daarvoor kan jij hem aanklagen.

btw, ff tusendoor...
ken jij de DT-T-D - voltooide tijd regel + werkwoord vervoegingen???? :unsure:

DogFacedGod

Legacy Member
UnD3RD0G zei:
l
Overigs ben je wel in de fout omdat jij iemand geslagen hebt, anderszijds heb jij wel getuigen dat gij jou, of je naasten beledigt/discimineert, en daarvoor kan jij hem aanklagen.

Stel:
Als ik jouw vriendin beledig en jij slaat mij neer daarvoor, dan is dat uitlokking van mij en zijt gij niet in fout.

Mijn broer kwam het tegen. Hij was op straat met zijn vriendin. Er komt een dronkaard af die zijn vriendin beledigt.De dronkaard klaagde mijn broer aan voor slagen en verwondingen. Broer lanceerde de eerste stoot. Later kwam er een rechtszaak van. Mijn broer ging vrijuit.

rechtervoet

Legacy Member
ja sry , ik weet dat er veel fouten in staan maar er staat echt een druk op mn schouders en zit vol met de zenuwen. Vanavond ga ik wel de fouten opsporen

edit: kheb niets tegen mensen die drugs gebruiken maar dit is wel een geval apart.
twas geen cannabis allesinds.Dat weet ik zeker.
De reden dat ik me zorgen maak is dat toen ik 14j was al eens ruzie gehad heb en dat was slecht afgelopen en de rechtzaak is nu al 3 jaar bezig en nu nog eens met dat erbij....

Gavin

Legacy Member
Tsjerno zei:
Dat er al voor de 2de keer een aanklacht tegenover jou staat is wel wat minder.
ik ben ook geen agressieveling, maar ik heb wel geen twee klachten lopen tegen me..
was het eerste ook zo een 'banaal' voorval of..?
UnD3RD0G zei:
btw, ff tusendoor...
ken jij de DT-T-D - voltooide tijd regel + werkwoord vervoegingen???? :unsure:
dat is denk ik het minste van zijn taalzorgen :p

Gamb|t

Legacy Member
Ik veronderstel dat de politie van u een verhoor heeft afgenomen. Als ge de wet Franchimont hebt gelezen (normaal moet de politie dat doen bij aanvang verhoor) dan zie je daar dat je zelf kan vragen om onderzoeksdaden te stellen.

Dat is uw recht. Je kan dus vragen om de klas te laten verhoren (getuige).

Wat betreft het druggebruik, ik veronderstel dat dat ook in uw verhoor staat, daar zal de politie wel verdere opzoekingen in doen en dit vermelden in hun verslag.

Vergeet uw medisch attest niet te laten toevoegen aan het PV.

EDIT: Vergeet niet dat jij de eerste slag hebt geven.

rechtervoet

Legacy Member
Ze willen alleen de leerkracht die het gezien heeft ondervragen want de leerlingen kunnen zogezegd de feiten verdraaien in mijn voordeel ofzo zeiden ze

black eyed peas

Legacy Member
ik weet het allemaal ni precies meer, maar ik denk dat gij nog uitlokking kunt inroepen door zijn racisctische opmerking.

ook het feit dat hij u bij u kraag greep kunt ge gebruiken. als gij u bedreigd voelde, en hem een mep hebt gegeven om te voorkomen dat ge er zelf 1 kreeg, dan kunt ge wettige verdediging inroepen...

^MystiQ

Legacy Member
FLT zei:
Ik zou proberen hem een bloedonderzoek te laten afleggen als je kan bewijzen dat deze situatie gebeurd is door zijn drugsgebruik. Nuja of dat gaat lukken lijkt me echter nog de vraag.

Zoiets kost dus wel 300 euro hé en als ze niet weten achter wat ze zoeken kan dat bedrag zelfs nog meer kosten, en het moet binnen de 3 maand zijn indien het om cannabis gaat.
Voor overige drugs zou ik het begot niet weten.

By the way, threadstarter, je bent beter dat je altijd het volledige verhaal uit de doeken doet want de kans is er dat je nu weer de pineut gaat zijn van iets wat je eigenlijk liever niet had voorgehad.

Gambit, het is echter niet omdat hij de eerste slag heeft gegeven dat hij daarom in schuld is hé, het uitlokken door bij de kraag vastnemen + opmerkingen over de vriendin, eerlijk gezegd, kzou het ook niet zomaar nemen hoor :)

rechtervoet

Legacy Member
mja, ik denk dat je je verklaring niet meer kan veranderen eenmaal je hem gegeven hebt

Gamb|t

Legacy Member
black eyed peas zei:
ik weet het allemaal ni precies meer, maar ik denk dat gij nog uitlokking kunt inroepen door zijn racisctische opmerking.

ook het feit dat hij u bij u kraag greep kunt ge gebruiken. als gij u bedreigd voelde, en hem een mep hebt gegeven om te voorkomen dat ge er zelf 1 kreeg, dan kunt ge wettige verdediging inroepen...

Op basis van zoeits kan je onmogelijk wettige verdiging inroepen en dan nog.

De voorwaarden om wettige verdediging zijn niet vervuld.

En uitlokking is iets waar de rechter over beslist en is van toepassing bij doodslag EN slagen en verwondingen. ( en niet OF)

^MystiQ

Legacy Member
rechtervoet zei:
mja, ik denk dat je je verklaring niet meer kan veranderen eenmaal je hem gegeven hebt

Dat kan je wel maar dat komt verdacht over, in de zin van 'waarom heb je dat niet eerder gezegd ?' en zo van die dingen.

Dan beginnen ze alles enorm in vraag te stellen hoor :)

rechtervoet

Legacy Member
mja kheb ook nog iets gecopied and paste van op msn : love it ben ik
love i t zegt:
ze gaan naar school gaan en toen ze gaan de waarheid weten en als iets van komt ze gaan alles weten
.. zegt:
ahhaahahahahahahaha
.. zegt:
wie zegt dat de waarheid de waarheid zal worden
love i t zegt:
als jij de waarheid verdraait is gemakkelijk
.. zegt:
slagn en verwondingn zijn erger
.. zegt:
als jij het altijd zo laf wilt speln
love i t zegt:
jij hebt het al zo begonnen
.. zegt:
dat was jij
love i t zegt:
nee nee , jouw hoofd zit gewoon niet goed , daarom denk je dat je juist zat
.. zegt:
foert ik verspeel geen tijd aan jou genoeg wie de waarheid wetn

hybrid

Legacy Member
ik moest echt moeite doen om het gesprek te kunnen begrijpen sorry :D

^MystiQ

Legacy Member
Euhm rechtervoet, 1 iets versta ik niet, je hebt contact met de persoon die jou aanklaagt ? Kzou da maar eens met mijn advocaat bespreken voor aleer daar me verder te gaan eerlijk gezegd ..

Gamb|t

Legacy Member
rechtervoet zei:
mja, ik denk dat je je verklaring niet meer kan veranderen eenmaal je hem gegeven hebt

U kan steeds vragen om een bijkomende verklaring. Deze wordt dan samen met de eerste verklaring bij het PV gestoken. Maar als deze 2de verklaring veel tegenstrijdig heden bevat ...:naughty:

Gentille

Legacy Member
je hebt blijkbaar getuigen, dus je kan min of meer gerust zijn dan
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan