Archief - Het menselijk been

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PinkyNTheBrain

Legacy Member
Hey,

Ik ben welgeteld 4,5 week gelede is serieus hard op men gezicht gegaan,
ben namelijk over een houten balk die zo'n 30cm vande grond stond gevlogen :/
Ik was in volle spurt en wou iemand inhale en heb die houten balk dus totaal gemist ...
twas een balk van toch wel zo'n 15cm op 15cm, nix hol ofzo...
zwelde natuurlijk enorm op zeker 7-8 cm :p en een bloedplek die nu nog altijd een zichtbaar is want die korst is een week gelede losgekome ...

maar de plek die de inpact van de houten balk heeft moete opvange (voorkant van het scheenbeen dus) is nog altijd dik, natuurlijk nietmeer zo als op het begin maar het steekt toch nog zo'n 2 cm omhoog ...

als ik er op duw doet geen pijn ofzo ... ik kan er normaal mee sporten, voel er achteraf nix van ... Maar ik blijf het vaag vinden dat de zwelling niet weggaat ...


is dit normaal? :help:

edit: neen, ik was niet zat ofzo

hipStar

Legacy Member
euhm 1) ben je al naar de dokter geweest
Zo ja, ga nog eens op controle om het hem te vragen
Zo nee, ga naar de dokter
2) Ik denk (ik ben geen dokter) dat da nog een tijd gezwollen zal zijn en welke producten heb je er al op gedaan en hoe heb je de wonde en zo verzorgt?

Sertu

Legacy Member
Empirisch wetje: De duur van de zwelling bij een val is rechtevenredig met de stomiteit van de val.

En ja ik kan erover meespreken :p

PinkyNTheBrain

Legacy Member
mja ik ben dus nog ni mee na den dokter geweest -,- zaterdag wrs gaak gaan

ik heb alleen na de val de wonde zelf een beetje zuiver gemaakt (ni ontsmet, wrs dom van mij) en een paar uur later toenk trg thuis was, wa ijs opgedaan wa de zwelling al serieus heeft doen afneme... ma ier zittek nu nog altijd met menne tuut op men scheen :/

hipStar

Legacy Member
PinkyNTheBrain zei:
mja ik ben dus nog ni mee na den dokter geweest -,- zaterdag wrs gaak gaan

ik heb alleen na de val de wonde zelf een beetje zuiver gemaakt (ni ontsmet, wrs dom van mij) en een paar uur later toenk trg thuis was, wa ijs opgedaan wa de zwelling al serieus heeft doen afneme... ma ier zittek nu nog altijd met menne tuut op men scheen :/

Maja als ik trap op me been krijg dan hebk ook wel een tat op me knie en die blijft wel even, maar ik denk niet dat je dat kan vergelijken met aan topsnelheid tegen een balk te lopen. Eigenlijk kon je je scheenbeen gebroken hebben als je er even bij stil staat.

Toeriest

Legacy Member
heb juist hetzelfde, ook scheenbeen. Staat ook nog dik en is ondertussen paar weken geleden. Was ook door tegen paal en ik betwijfel dat die zwelling weggaat, 't is geen 2cm denk ik:p ma ge voelt toch nog nen bult op scheenbeen.

PinkyNTheBrain

Legacy Member
Toeriest zei:
heb juist hetzelfde, ook scheenbeen. Staat ook nog dik en is ondertussen paar weken geleden. Was ook door tegen paal en ik betwijfel dat die zwelling weggaat, 't is geen 2cm denk ik:p ma ge voelt toch nog nen bult op scheenbeen.

ofja, 2 is mss iets te veel, ma idd nog nen serieuze bult :/

en idd ik kon het evengoed gebroken hebben ... als mijn scheen vanuit een andere hoek tege die balk was geknotst wasset mss nog erger geweest :/

Poppel

Legacy Member
Sertu zei:
Empirisch wetje: De duur van de zwelling bij een val is rechtevenredig met de stomiteit van de val.

En ja ik kan erover meespreken :p

:rofl:

Vind ik wel een bangelijk wetje :D

D@SîR0

Legacy Member
gaat vanzelf weg, is waarschijnlijk gewoon vocht dat zich op die interne wonde heeft gezet. Moest het te lang duren volgens den dokter, dan zal die da vocht er met een spuit uittrekken.

voor hetzelfde geld had ge een dubbele beenbreuk die met wa geluk nog open was geweest. dan kon ge er helemaal ni op lopen, moest het met metalen pinnen gezet worden en mocht ge een half jaar tot een jaar revalideren en terug leren lopen.

als ik u nog ni bang genoeg heb gemaakt, ge kon er ook nog koudvuur op krijgen waardoor den ondersten helft letterlijk zou afsterven en dan moesten ze heel uw onderbeen amputeren. (om sertu zijn wetje ff tot in het extreme door te trekken)

NSA.Rhinox

Legacy Member
Da is 90% zeker een vochtophoping. Best is naar laten kijken voor het begint te ontsteken. Ook plakken laten nemen om te zien of er niks gebroken of gebarsten is.

Toeriest

Legacy Member
allé serieus seffes krijg ik nog schrik ;p
ik ga nie speciaal naar den dokter om da der een bultje op mijn been staat ze van zo'n "ongeval"
Is mannelijk :p zo vol me littekens en bulten staan :doc:

PinkyNTheBrain

Legacy Member
D@SîR0 zei:
gaat vanzelf weg, is waarschijnlijk gewoon vocht dat zich op die interne wonde heeft gezet. Moest het te lang duren volgens den dokter, dan zal die da vocht er met een spuit uittrekken.

uhm, is dat niet redelijk moeilijk om met een spuit vocht uit het scheenbeen te hale? :P

D@SîR0

Legacy Member
PinkyNTheBrain zei:
uhm, is dat niet redelijk moeilijk om met een spuit vocht uit het scheenbeen te hale? :P

tuurlijk niet, wordt enorm veel gedaan, meestal uit gewrichten zoals knieën.

YellinD

Legacy Member
heb vorig jaar ook een tijd met zo een zwelling rondgelopen... is het daarrond helemaal blauw?
De zwelling was bij mij redelijk snel weg, maar in de plaats is heel mijn onderbeen 1 grote bloeduitstorting (blauwe plek :) ) geworden :)
Was wel goor... maar gewoon wachten en ging weg

Ik heb wel nog een blijven knobbeltje, net onder mijn knie, na op mijn knie te vallen in de zaalvoetbal in mei... Volgens de kine van de voetbal is dat niet erg, is gewoon een soort ophoping van kalk/kraakbeen (weet het nimeer) da nimeer gaat weggaan maar mij ook ni zal storen

welk van de twee gij nu hebt, weet ik ni :)

M°°nblade

Legacy Member
PinkyNTheBrain zei:
als ik er op duw doet geen pijn ofzo ... ik kan er normaal mee sporten, voel er achteraf nix van ... Maar ik blijf het vaag vinden dat de zwelling niet weggaat ...


is dit normaal? :help:

edit: neen, ik was niet zat ofzo
Hangt ervanaf wat ge normaal noemt. Waar is die zwelling aan uw scheenbeen? Ongeveer in het midden of meer naar de enkel/knie?

M°°nblade

Legacy Member
misschien is het dan toch beter om een bij de huisarts langs te gaan voor ontstekingsremmers of reparil-gel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan