Archief - Galabal

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eXtreme

Legacy Member
allée dan, bedankt voor u bijdrage ;)

Van Gils, waar vind 'k da? :)

MaDDie

Legacy Member
ik heb er ook al eentje ni al te duur 250-300 euro, daarmee ga ik naar mijn bal en naar feestjes enz.

We hebben al lekker veel geld voor ons bal :p :)

kaminikaze

Legacy Member
idd koop u een vest bij de kringloopwinkel ofzo.
as ge naar een bal gaat ist daar meestal nie zo deftig als in assepoester.
der wordt bier gemorst , ... en een kostuum steekt ge zomaar nie in de wasmachine.

c&a idd ook goed .

JanVH

Legacy Member
In de C&A mijn kostuum gekocht voor €99
Zo'n vest & broek en ondervestje ofzo.
Dat nog een hemd en das gekocht voor €30 ofzo...

jeroenrams

Legacy Member
Ik heb een heel mooi kostuum dat toch wel shik staat (van gils) en best meeviel van prijs. Ik dacht dat wij daar vorig jaar zo'n +- 400 euro aan uitgegeven hebben, alles in één winkel: vest, broek, hemd, das en riem
Doe daar nog een paar geklede schoenen bij en voor 500 euro bende gesteld. Niet goedkoop, maar een kostuum is niet direct versleten... Dat kan ja achteraf nog zeer goed gebruiken voor mondelinge examens en dergelijke.

bompa

Legacy Member
Kostuum' voor mondelinge examens ?
Als ik zie hoe de studenten (-innen) de laatste jaren hun examens komen afleggen : vergeet dat 'kostuum' maar!

Nagrom

Legacy Member
Bij ons was er voor sommige vakken nochtans 'lichte aanmoediging' om in kostuum te komen hoor...

Hellrabbit

Legacy Member
wij hebben het laatste jaar ook al onze mondelinge examens in kostuum afgelegd

Dees

Legacy Member
Voor een bal van de middelbare school zou ik zeker niet speciaal een kostuum kopen. Ik ging daar gewoon naartoe met een hemd, en das genoeg. Als ge stopt met groeien, kunst ge u wel eens een deftig kopen, das een feit

JackM

Legacy Member
echt, geloof mij, voor naar een galabal te gaan, ga er eentje in de kringloop winkel gaan kopen. elk jaar sneuvelen der hopen kostuums :p
en zeker geen dure das kopen, want dat vliegt overal waar ge mar kunt denken.
uw vesten daarmee staat ge wslk ook wel eens te draaien enzo.
bier of anderen drank da derop vliegt is niets raars op zulke dingen :p
alst enkel voor galabal is, spendeer er nieveel geld aan!

DGEN

Legacy Member
ik was de enigste op het galabal met een colbert met overslag...gewoon veel mooier dan al dat standaard shit...
maar dat had ik ook allemaal van m'n pa....die heeft zo een paar van die pakken in de kast hangen :)

[TFT]Poky

Legacy Member
tip : ga met de solden naar de zara daar smijten ze de costums van het vorige seizoen praktisch weg. (circa 250-300 voor alles) en dan spreken we wel over een costuum dat gemakkelijk het dubbele kostte gedurende het niet solden seizoen.
Enigste nadeel het aantal maten is beperkt.

En nog een goeie tip, zie da u costuum goed past. Want ge zult direct zien aan u of u costuum te groot of te klein is.

SilentSpring

Legacy Member
VinceFeet zei:
Smijt daar niet teveel geld tegenaan. Op zo'n schoolbal wil het er al is ruig aan toe gaan en uw kostuum zou niet het eerste zijn dat op die manier sneuvelt! C&A is the place to be als je het mij vraagt!
idd, mn vest hebbek apart besteld bij neckermann vorig jaar (khad ook nog een gans kostuum voor 50€ besteld maar daar moestek te lang op wachte:p), die vest kostte 50€, khad nog een zwarte jeansbroek dak dan gedragen heb (was toch maar vo 3 mondeling exames en galabal), ondertussen hebbek ne zwarte en grijze broek van c&a in de reclame gekocht, 40€ vo de 2 geloofk, en dan nog ne hoop hemden van elk 25€, dassen lenek van mn pa.
dus al bij al hebbek nu een volledig kostuum met nen stuk of 4-5 verschillende hemden vo erbij voor nen 300€ zeker

SIO

Legacy Member
VinceFeet zei:
Smijt daar niet teveel geld tegenaan. Op zo'n schoolbal wil het er al is ruig aan toe gaan en uw kostuum zou niet het eerste zijn dat op die manier sneuvelt! C&A is the place to be als je het mij vraagt!
idd angelico litrico is het daar in de C&A als ik me niet vergis, kheb dat ook gekocht voor mondeling examens maar ondertussen ook al paar bals gehad waaruit bleek dat het wel handig is om zo'n kostuum te kopen

sneax

Legacy Member
Het mijn is van Boss, en het kostte 800EUR. In de C&A weet ik dat ge goedkope kunt vinden die er ok uitzien.

Let gewoon op als ge een kostuum koopt dat voor 'alles' moet dienen dat ge het ni te 'kantoorachtig' pakt want kvind da ni echt passen op een bal. En pak ook ni te feestelijk (allé gene smoking ofzo) want da kunde dan ni bezigen voor een mondelijk of iets dergelijk.

zaffah

Legacy Member
nja kheb er mij een gekocht in WE. Ik heb het toch nog veel nodig voor mondeling examens en voor GIP te verdedigen voor GIP-jury enzo.

zarathustra

Legacy Member
[TFT]Poky zei:
tip : ga met de solden naar de zara

:wtf:


:p

anyway, galabals, kostuums.. negeren die handel :] (behalve op unief, daar worden mondelingen examens belangrijk :p )

FuLcRuM

Legacy Member
VinceFeet zei:
Smijt daar niet teveel geld tegenaan. Op zo'n schoolbal wil het er al is ruig aan toe gaan en uw kostuum zou niet het eerste zijn dat op die manier sneuvelt! C&A is the place to be als je het mij vraagt!

inderdaad...

Ik heb er 4 thuis...

3 voor mee te werken (allemaal tussen de € 400 - € 700) en eentje uit de C&A voor zo van die fuiven etc...

GhO$T

Legacy Member
diegene die e costuum van 300€ goeikoop noemen, gaan ook wel naar de foute winkels zulle :wtf:

ast toch maar is om ermee te gaan zuipen en 1 keer in't jaar ergens een mondeling te doen waarom zoude daar dan zo'n geld aan hangen, tis nie da ge nen beteren indruk ga maken op u maten of betere puntjes ermee gaat halen zulle. (als da eerste wel het geval is hebde gewoon zielige maten :tongue: )

kijkt in den E5, den C&A,... en voor 150€ hebde u complete uitrusting ;) , op de schoenen na dan als ge nog geen deftige hebt, ma da is ook te vinden voor 50€ ofzo :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan