Archief - Eindejaarsreis naar Barcelona

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Shellshock

Legacy Member
Ik zit dit jaar in het zesde middelbaar, en het is traditie om dan een meerdaagse uitstap te maken. Normaal gaan we naar Parijs of Normandië, maar onze klas zou graag naar Barçelona willen gaan. Als vervoer naar daar denken we met een low-budget vliegmaatschappij te gaan. De reis zou zo'n 4à5 dagen duren, en de maximale kostprijs is zo iets van een 550€.

Nu, omdat we vandaag te horen kregen dat we morgen onze voorstellen moesten afgeven is mijn vraag naar jullie: Wat kan je zoal in Barçelona doen? Zijn er voldoende bezienswaardigheden, is er eventueel een zwemparadijs of een pretpark (Port Aventura?) in de buurt? Kan je er makkelijk met het vliegtuig naar toe? Heeft iemand daar al in een goed hotel verbleven?, ...

Dank bij voorbaat. :)

screaM^

Legacy Member
barcelona is echt wel goed voor zon schooltripke ze...

hotels zijn vrij goed
VEEL culturele bezienswaardigheden
ge kunt er gemakkelijk naartoe mee de vlieger
natuurlijk hebt ge daar ook dingen om te zwemmen
pretpark da wetek nu wel ni direct...

en dan ook nog camp nou (fooking huge) & clubs(zalige clubs, ma wel vrij duur...)

epsilon

Legacy Member
Houd er wel rekening mee dat als je met Ryanair naar daar gaat, dat je NIET rechtstreeks naar de luchthaven van Barcelona vliegt maar naar een luchthaven op 100km ervandaan (Girona). Dus je moet nog geld voorzien voor bus/trein naar Barcelona zelf.

Shellshock

Legacy Member
Ah, ok. En als je met Virgin vliegt via Brussel? Hoeveel kost het dan, en krijg je groepskorting?

Weet er iemand nog een goed hotel?

Arifiene

Legacy Member
hotel ibis
bezienswaardigheden:
mare magnum
gaudi
sagrada familia
dat fameuze voetbalstadion
de ramblas
de haven (de industriele dus)
etc
ik ben geweest int zesde, was een superreis (ohja, ook de max qua uitgaan ;)). heb nu niet veel tijd, moest je dringend iets willen weten, pm :)

Santa

Legacy Member
Arifiene zei:
hotel ibis
bezienswaardigheden:
mare magnum
gaudi
sagrada familia
dat fameuze voetbalstadion
de ramblas
de haven (de industriele dus)
etc
ik ben geweest int zesde, was een superreis (ohja, ook de max qua uitgaan ;)). heb nu niet veel tijd, moest je dringend iets willen weten, pm :)
Hotel NH Duc de la Victoria was ook zeer goed! Slechts 3 sterren, maar het was echt een zot goed hotel. Zalig ontbijt enzo ook.
Ik ben dit jaar geweest.
Er is echt veel te bezoeken. Ik heb met kameraad alles wel op drie dagen en een half gedaan, maar we ramden wel hard door :p

Bezichtigen:

-Casa van Gaudi (Batllo, Amatler,..)
-Sagrada Familia van Gaudi
-Parc Guell van Gaudi -> allermooiste imo; echt zalig!
-Parc de la Ciutadella -> zalig sjieke fontein
-Triomfboog
-Ramblas ofcourse
-Haven
-PICASSOMUSEUM!!!!!!!!
-nog pakken goeie musea :p

epsilon

Legacy Member
Shellshock zei:
Ah, ok. En als je met Virgin vliegt via Brussel? Hoeveel kost het dan, en krijg je groepskorting?
Bij Virgin hangt de prijs ervan af om hoe laat en op welke dag je vertrekt. 's Morgens de eerste vlucht op maandag vanuit BRU is de duurste.
Ik heb even gekeken met vertrek op 14/05/2007 tot 18/05/2007.
Dan zou je voor een H/T vlucht ca. €145 betalen. Als je bv pas 's middags wil vertrekken dan kost het maar ca. €90. Moet je zelf wat zien dus. Je kunt al een enkele vlucht hebben zonder taksen voor €2.80:crazy:

twoen

Legacy Member
Santa| zei:
Bezichtigen:

-Casa van Gaudi (Batllo, Amatler,..)
-Sagrada Familia van Gaudi
-Parc Guell van Gaudi -> allermooiste imo; echt zalig!
-Parc de la Ciutadella -> zalig sjieke fontein
-Triomfboog
-Ramblas ofcourse
-Haven
-PICASSOMUSEUM!!!!!!!!
-nog pakken goeie musea :p

barcelona paviljoen mies van der rohe

virtualdude

Legacy Member
Shellshock zei:
Als vervoer naar daar denken we met een low-budget vliegmaatschappij te gaan.
Sommige low-budget maatschappijen hanteren woekerprijzen als het gaat om groepen. ( tot een tiental keer hoger. Om te zwijgen over de taxen bij het instappen )

killgore

Legacy Member
naar die fonteinen zeker gaan, ken exacte naam niet meer, ma das van donderdagavond-> zondagavond een show met fonteinen (licht & geluid), zeer knap om te zien.

4-5 dagen kunde u daar wel amuseren ze :)!

Santa

Legacy Member
twoen zei:
barcelona paviljoen mies van der rohe
Inderdaad.. kkon ze me moeilijk nog allemaal voor de geest halen :p

- Koninklijk paleis is ook nog zotjes
- Olympisch stadion (al vond ik hier niet zoveel aan)
- Montjuic; zotte burcht op berg met ZOOOT zicht op de zee en de haven. Zalige lucht/bootafweer en oorlogsmuseum.
-...

exo

Legacy Member
ZEKER alles van Gaudi bezoeken!!!!! (Sagrada, Parc,...)

Museum van Dali ligt in een dorpje niet zo heel ver van Barcelona en was ook zeer interessant!

De oude haven is ook zeer mooi en Camp Nou natuurlijk niet te vergeten. (Het leerjaar dat een jaar na mij naar Barcelona ging heeft tijdens hun bezoek aan Camp Nou Samuel Eto'o aan het werk gezien)

Voor de rest zou ik zorgen dat ik zeker de Ramblas eens gedaan heb, en bij voorkeur bij avond. Gezellige sfeer.

Wel opletten dat je dan zeker de achterbuurten mijdt!!! Hier loop je wel eens kans om gezakkerold(?) te worden. (Dit is een kameraad van mij overkomen)

Ohja wij zijn met het school vertrokken op een maandag avond (19.00h) en zijn dan in Barcelona aangekomen om 14.00h, maar eerst zijn we wel rond 10.00h gestopt in het dorpje van het museam van Dali.
Als ik me niet vergis was dat in Figueras, maar ben niet zeker.

Wij zijn dan vrijdag avond rond 16.00h (of was het nu 17.00h?, is al 2 jaar geleden) terug vertrokken met de bus richting België en we kwamen rond 12.00h de daaropvolgende zaterdag aan in Turnhout (Noorderkempen).
Die reis heeft mij in het totaal iets van een 220€ gekost (musea, vervoer & overnachtingen inbegrepen, en het hotel was nu geen culinair hoogstandje, maar viel best te pruimen)

Grtz

Arifiene

Legacy Member
exo zei:
ZEKER alles van Gaudi bezoeken!!!!! (Sagrada, Parc,...)

Museum van Dali ligt in een dorpje niet zo heel ver van Barcelona en was ook zeer interessant!

De oude haven is ook zeer mooi en Camp Nou natuurlijk niet te vergeten. (Het leerjaar dat een jaar na mij naar Barcelona ging heeft tijdens hun bezoek aan Camp Nou Samuel Eto'o aan het werk gezien)

Voor de rest zou ik zorgen dat ik zeker de Ramblas eens gedaan heb, en bij voorkeur bij avond. Gezellige sfeer.

Wel opletten dat je dan zeker de achterbuurten mijdt!!! Hier loop je wel eens kans om gezakkerold(?) te worden. (Dit is een kameraad van mij overkomen)

Ohja wij zijn met het school vertrokken op een maandag avond (19.00h) en zijn dan in Barcelona aangekomen om 14.00h, maar eerst zijn we wel rond 10.00h gestopt in het dorpje van het museam van Dali.
Als ik me niet vergis was dat in Figueras, maar ben niet zeker.

Wij zijn dan vrijdag avond rond 16.00h (of was het nu 17.00h?, is al 2 jaar geleden) terug vertrokken met de bus richting België en we kwamen rond 12.00h de daaropvolgende zaterdag aan in Turnhout (Noorderkempen).
Die reis heeft mij in het totaal iets van een 220€ gekost (musea, vervoer & overnachtingen inbegrepen, en het hotel was nu geen culinair hoogstandje, maar viel best te pruimen)

Grtz
klopt volledig, aan te raden btw

Avondland

Legacy Member
Zeker de jachthaven bezoeken wanneer het avond is. Heel sfeervol wanneer de zon ondergaat.

*Maya*

Legacy Member
Santa| zei:
Hotel NH Duc de la Victoria was ook zeer goed! Slechts 3 sterren, maar het was echt een zot goed hotel. Zalig ontbijt enzo ook.
Ik ben dit jaar geweest.


Lol, momenteel 2 weken terug van daar en heb ik in hetzelfde hotel gezeten,
inderdaad aan te bevelen en rustig gelegen in een voetgangerswijk, straatje door en je komt op de ramblas terecht.

Voorts kan ik alleen het bovenvermelde beamen, kunst, cultuur en ontspanning genoeg. :)

Santa

Legacy Member
*Maya* zei:
Lol, momenteel 2 weken terug van daar en heb ik in hetzelfde hotel gezeten,
inderdaad aan te bevelen en rustig gelegen in een voetgangerswijk, straatje door en je komt op de ramblas terecht.

Voorts kan ik alleen het bovenvermelde beamen, kunst, cultuur en ontspanning genoeg. :)
Hehe; kvon het alleszins lekker voor drie sterren.. wel wat margi gelegen in zo een bruin straatje maar dat maakte niet veel uit voor mij :)

ferre

Legacy Member
zeker de dingen bezoeken die hierboven al vermeld zijn.
Plaza Catalunia is ook leuk
olympisch dorp
camp nou
...

wij zijn er met de bus naartoe geweest, hebben 320 € betaald, half pension hotel maar het eten trok echt op GEEN ZAK !! elke avond hetzelfde en echt vies.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan