Archief - Ebay - vraagje ..

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lamsednav

Legacy Member
Hoi,

Heb vandaag een brief toegehad van Ebay dat ik zo'n 20 euro zou moeten betalen ..
Ik heb onlangs eens twee artikelen op Ebay gezet waarvan 1 niet verkocht en 1 wel (maar dat niet doorgegaan is) .. Nu is m'n vraag, waarvan is die 20 euro dan en hoe komt dat ?

Iemand die zulke klodden al voorgehad heeft ? En watskeburt als je dat niet betaalt ?
Lijkt me nogal onlogisch om te betalen voor iets wat je niet hebt verkocht ??

Graag enkele reacties aub ;)

GhO$T

Legacy Member
Zowiezo betaal je plaatsingskosten, als het nu verkocht raakt of niet.
En van het 2e object moest je dat achteraf doorgegeven hebben dat de verkoop niet doorgegaan is want ebay kan dat moeilijk zelf ruiken dus gaan ze u uiteraard die verkoop aanrekenen.

Had je trouwens de voorwaarden van ebay gelezen vooraleer zomaar een contract te tekenen bij hun, dan ging je zo'n toestanden allemaal niet tegenkomen... maar beetje lezen is lastig natuurlijk en dan achteraf uit de lucht komen vallen en doen alsof ebay de grote boosdoener is.

Quirinus

Legacy Member
Lamsednav zei:
Nu is m'n vraag, waarvan is die 20 euro dan en hoe komt dat ?

Inloggen op je ebay account en naar "mijn account" gaan, daar kan je een factuur opvragen met gedetailleerde lijst van de kosten.. (plaatsingskosten, commissie, ..).

Arifiene

Legacy Member
Als je iets verkocht hebt, en het is niet doorgegaan moet je ebay daarvan verwittigen (onbetaald object melden => reden invoeren, en dan moet de koper accepteren), anders betaal je zowieso verkoopscommisie. Altijd goed de spelregels lezen voor je met zoiets begint :). Ge kunt uw details idd checken op uw verkoopfactuur.

Lamsednav

Legacy Member
Arifiene zei:
Als je iets verkocht hebt, en het is niet doorgegaan moet je ebay daarvan verwittigen (onbetaald object melden => reden invoeren, en dan moet de koper accepteren), anders betaal je zowieso verkoopscommisie. Altijd goed de spelregels lezen voor je met zoiets begint :). Ge kunt uw details idd checken op uw verkoopfactuur.

Mwa, da was just in die periode toen mijn ma op t intensieve lag en mijn gedachten ni echt naar da gericht waren :s Nu moet ik er precies de gevolgen van dragen.

Nochtans heb ik toch niets van een 20 euro ofzo in mijn mailbox gelezen, enkel die stomme plaatsingskosten. Dacht me overigens te herinneren dat wanneer je die plaatsingskosten niet betaalt, de account zou vervallen ?

GhO$T

Legacy Member
Kan zijn dat ze voor plaatsingskosten inderdaad geen verdere stappen ondernemen als je niet betaalt gezien dat meestal geen grote bedragen zijn. Maar factuur van €20 gaan ze niet zomaar laten vallen vrees ik, best gewoon betalen voor ze interest beginnen aanrekenen enzo.

a242050

Legacy Member
Bij mij hebben ze eens voor een openstaande rekening van 85 cent een incassobureau op mij af gestuurd, waar ik dan €20 meer zou aan moeten betaald hebben, maar ik heb gewoon de 85cent aan eBay betaald en het was weer in orde.

GrAmLin

Legacy Member
Ge zou beter betalen, ik had ook eens zo iets voor, bij mij was het 7 tal euro, ik betaalde niet en dacht dat er niets ging van komen, tot 3 weken later een incassie bureau met opbelde + ik krag een brief.

Heb dan maar snel betaald of ik mocht naar de rechtbank. (stond in de brief en ze meenden het)

Dus betalen die handel en in de toekomst beter nadenken!

Boris Barowski

Legacy Member
moesten ze mensen die kleine bedragen niet betalen niet achterna zitten, konden ze hun handeltje opdoeken, aangezien dan niemand meer een incentive zou hebben om te betalen :p

dus het loont voor hen om voor de mensen die 80 cent niet betalen op te zadelen met een incassobureau. Aan die personen maken ze dan mss verlies (al rekenen ze meestal die kosten door aan de klant) maar daardoor betalen de meeste mensen wél hun rekeningen

betalen dus, helaas

mythe

Legacy Member
Iemand die zulke klodden al voorgehad heeft ? En watskeburt als je dat niet betaalt ?
Rekenen ze boetes aan. Trekken ze er eventueel de rechtbank voor en sluiten ze u verkoopaccount, DEFINITIEF.

Handsome Hermit

Legacy Member
pff, ebay is voor sukkels.
Kapaza ftw, totaal gratis en ge geraakt uw rommel er ook wel kwijt.

balbe

Legacy Member
Handsome Hermit zei:
pff, ebay is voor sukkels.
Kapaza ftw, totaal gratis en ge geraakt uw rommel er ook wel kwijt.

kapaza zit ook vol rukkers die een eventuele interesse hebben om binnen 3 maanden te kopen. als er op ebay een bod komt weet je bijna zeker dat je object ook zal betaald worden

SilentSpring

Legacy Member
balbe zei:
kapaza zit ook vol rukkers die een eventuele interesse hebben om binnen 3 maanden te kopen. als er op ebay een bod komt weet je bijna zeker dat je object ook zal betaald worden

nja, dat neem ik er graag bij.
Op kapaza valt het nog mee, 2dehands.be daarentegen.
Daar komen ze af met belachelijk lage boden enz...
tot daar de offtopic;)

themummy123

Legacy Member
20 euro? lijkt me toch wel veel voor 2 advertenties
Best op de site van ebay zelf eens kijken. Kan zijn dat die e-mail phishing is.
Ge weet wel, mensen die fake websites maken van bedrijven om ze in de zak te zetten...



edit: klees dat je een brief hebt gekregen en geen e-mail, m'n excuus.

russian

Legacy Member
Ik heb reeds een jaar een uitstaande boete maar onderneem niets. Elke dag een e-mail maar die wordt nu ook geblokkeerd.

d2itemnet

Legacy Member
ik had ook se zoiets, een boete in de bieb.
Kzat toen in het 3e middelbaar ( t6e nu ), kmoest e boekje vo frans lezen.
Kheb da boekje e jaar bijgehouden, massas brieven gekregen en opeens, incassobedrijf, 70 euro.

Kzeg jah manne, sorry ma da boekje is nog gn 5 euro waard ( twas dus 12 blz ), ik ga daar ni zoveel vo betalen.
Ze zeiden dak andere leners daarmee benadeel, kwas de eerste lener in 2 jaar :unsure:

sindsdien nix meer van gehoord

GhO$T

Legacy Member
themummy123 zei:
20 euro? lijkt me toch wel veel voor 2 advertenties
Ze werken op percentage, als je dure dingen verkoopt kan de rekenig snel oplopen natuurlijk.

Handsome Hermit zei:
pff, ebay is voor sukkels.
Kapaza ftw, totaal gratis en ge geraakt uw rommel er ook wel kwijt.
Je raakt uwe rommel wel kwijt maar tegen welke prijs dikwijls... Ik probeer ook altijd eerst daar, maar als het niet echt wil lukken kan het dikwijls wel lonen om het op ebay te smijten ipv voor minder geld op kapaza te verkopen.
Ebay systeem zit gewoon goed in mekaar en trekt daardoor nog altijd meeste volk.

*Mercenary*

Legacy Member
Den Freddie zei:
nja, dat neem ik er graag bij.
Op kapaza valt het nog mee, 2dehands.be daarentegen.
Daar komen ze af met belachelijk lage boden enz...
tot daar de offtopic;)
Amai, op kapaza zitten toch ook veel marginalen met de meest onnozele boden vind ik hoor.

En domme vragen die je krijgt, om grijs haar van te krijgen. Maar ja, ik gebruik die sites toch ook om mijn gerief kwijt te raken. Dat moet je er blijkbaar bijnemen :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan