Archief - De onnozele vraagjes topic - deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SiRdeK

Legacy Member
glashelder zei:
Plus wachtmomenten, want je moet al heel veel geluk hebben dat je direct een bus/trein hebt op het moment dat je er één nodig hebt natuurlijk. Zo moet ik elke dag 20 minuten aan mijn reistijd toevoegen omdat mijn trein op hetzelfde moment toekomt als mijn bus vertrekt, waardoor ik moet wachten op de volgende.

In theorie zit ik 20 minuten op de bus, 20 minuten op de trein en misschien 5-10 minuutjes op de tram. In de praktijk doe ik er 1,5 uur over.
Ja daar vrees ik dus ook voor. In theorie is de reis van hier naar mijn vriendin in Brecht ook 2 uur, maar ik ben al vaak 3 uur en half onderweg geweest.

u4ea

Legacy Member
Als ge een nieuwe pc koopt (nieuwe schijf, verse OS,...) kunde normaal gezien ni gewoon u games mapke kopiëre en plakke naar u nieuwe schijf.
Maar is da ook zo voor u steam games? Sta nu een kleine 300gig (damn you sales) in en als da allemaal opnieuw gedownload moe worden.:p

JohnnyricoMC

Legacy Member
u4ea zei:
Als ge een nieuwe pc koopt (nieuwe schijf, verse OS,...) kunde normaal gezien ni gewoon u games mapke kopiëre en plakke naar u nieuwe schijf.
Maar is da ook zo voor u steam games? Sta nu een kleine 300gig (damn you sales) in en als da allemaal opnieuw gedownload moe worden.:p

Gebruik de backupfunctie van Steam, dan zijt ge zeker.

u4ea

Legacy Member
Handig om te weten. Kan alletwee proberen e.:p Alsk plaats genoeg heb.

Ma eer dak nieuwe pc gaan hale zal wel ni voor heel binnekort zijn.

Selderijstok

Legacy Member
Brick Top zei:
Thanks! Net de BIC is gegoogled en blijkbaar zitten zij ook bij KBC. Sjanske. :)

Om trouwens nog een antwoord te geven op u vraag van deze morgen, je kan u limiet nu wijzigen op kbc online en tot 2500€ afhalen aan een automaat.

Klopgeest

Legacy Member
Waarom moet je bij (vaak nachtwinkels) bedragen onder 5-10€ altijd een paar tiencenten extra betalen? Is dit omdat ze dat geld daar niet cash krijgen en het dus effectief moeten verwerken in de boekhouding of waar moet ik het zoeken?

Kandul

Legacy Member
Klopgeest zei:
Waarom moet je bij (vaak nachtwinkels) bedragen onder 5-10€ altijd een paar tiencenten extra betalen? Is dit omdat ze dat geld daar niet cash krijgen en het dus effectief moeten verwerken in de boekhouding of waar moet ik het zoeken?

De winstmarge wordt uitgehold als je met een bankkaart betaalt. Zij moeten geld betalen aan Banksys per transactie.

Tyki

Legacy Member
'K ga morgen alleen naar de Anciénne Belgique in Brussel-Centraal voor een Concert, moet ik me zorgen maken over de wandeling van Brussel-Centraal naar de AB? Hoe 'onveilig' is het daar 's nachts?

StanTem

Legacy Member
Tyki zei:
'K ga morgen alleen naar de Anciénne Belgique in Brussel-Centraal voor een Concert, moet ik me zorgen maken over de wandeling van Brussel-Centraal naar de AB? Hoe 'onveilig' is het daar 's nachts?

Heb ik ook al gedaan. Geen zorgen maken.
Na een concert is er altijd redelijk wat volk, dus ge zult niet ergens alleen in een donker straatje lopen...

Chilliewillie88

Legacy Member
SiRdeK zei:
Ja daar vrees ik dus ook voor. In theorie is de reis van hier naar mijn vriendin in Brecht ook 2 uur, maar ik ben al vaak 3 uur en half onderweg geweest.

Als ge toch wilt pendelen, doe dat dan met de auto. Tenzij ge een heel geduldig persoon zijt gaat ge u na ne maand al doodgeërgerd hebben aan het openbaar vervoer. Maar best van al is natuurlijk nog op kot gaan ;)

xDama

Legacy Member
Iemand die me volgend Paypal-probleem kan verklaren?

Ik heb zonet in een online shop een bestelling geplaatst en wil met mijn Paypal-account betalen. Ik heb echter geen Visa e.d., enkel een debetkaart. Bij de betalingprocedure met Paypal vraagt die webshop echter wel om een credit card aan mijn account toe te voegen, wat ik natuurlijk niet heb.

Moet ik daar gewoon het nummer van mijn bankkaart ingeven? Zoja, er wordt gevraagd naar het nummer de vervaldatum en de CSC. Waar kan ik die CSC terugvinden?

Rizla+

Legacy Member
xDama zei:
Iemand die me volgend Paypal-probleem kan verklaren?

Ik heb zonet in een online shop een bestelling geplaatst en wil met mijn Paypal-account betalen. Ik heb echter geen Visa e.d., enkel een debetkaart. Bij de betalingprocedure met Paypal vraagt die webshop echter wel om een credit card aan mijn account toe te voegen, wat ik natuurlijk niet heb.

Moet ik daar gewoon het nummer van mijn bankkaart ingeven? Zoja, er wordt gevraagd naar het nummer de vervaldatum en de CSC. Waar kan ik die CSC terugvinden?

Zeker dat er genoeg geld op staat? Zorg altijd dat er een euro of 2 extra op je rekening staat...

xDama

Legacy Member
Rizla+ zei:
Zeker dat er genoeg geld op staat? Zorg altijd dat er een euro of 2 extra op je rekening staat...

Er staat nog 6 EUR op en ik heb die Paypall-account al een goeie 2 jaar. Weliswaar is het ook al zolang geleden dat ik daar nog mee betaald heb. Is het daarom dat er naar een Visakaart gevraagd wordt?

Ik herinner me een tijdje terug dat ik in een andere shop hetzelfde probleem voorhad en dat ik dan maar met een overschrijving heb betaald.

Creeping Death

Legacy Member
Tyki zei:
'K ga morgen alleen naar de Anciénne Belgique in Brussel-Centraal voor een Concert, moet ik me zorgen maken over de wandeling van Brussel-Centraal naar de AB? Hoe 'onveilig' is het daar 's nachts?

Valt best wel mee hoor. Heb het al een paar keer gedaan.
Ik ga trouwens morgen ook (Mastodon :D), 't enige rotte is dat ge op den terugweg goe moet doorlopen om uwen trein te halen.

Warezdude124

Legacy Member
xDama zei:
Er staat nog 6 EUR op en ik heb die Paypall-account al een goeie 2 jaar. Weliswaar is het ook al zolang geleden dat ik daar nog mee betaald heb. Is het daarom dat er naar een Visakaart gevraagd wordt?

Ik herinner me een tijdje terug dat ik in een andere shop hetzelfde probleem voorhad en dat ik dan maar met een overschrijving heb betaald.

Bij sommige shops/sites kan je enkel met een 'gecontroleerd' PP-account (=geverifiëerd, identiteit bevestigd dmv een credit card, of bankrekening, al weet ik niet of dat enkel bankrekening genoeg is om bij die shops iets te kunnen kopen) betalen, uit veiligheidsoverwegingen veronderstel ik.

xDama

Legacy Member
Rizla+ zei:
Zeker dat er genoeg geld op staat? Zorg altijd dat er een euro of 2 extra op je rekening staat...

Ah wacht eens, je bedoelt dat het totaalbedrag al op mijn rekening moet staan? In dat geval zou het wel kunnen kloppen waarom de betaling niet werkt. Ik dacht eerst mijn koop af te ronden en dan alles op mijn PP-rekening over te schrijven, maar het bedrag moet er al op staan, nog voor de PP-afrekening?

Warezdude124 zei:
Bij sommige shops/sites kan je enkel met een 'gecontroleerd' PP-account (=geverifiëerd, identiteit bevestigd dmv een credit card, of bankrekening, al weet ik niet of dat enkel bankrekening genoeg is om bij die shops iets te kunnen kopen) betalen, uit veiligheidsoverwegingen veronderstel ik.

Account is geverifieerd, want er zijn al betalingen mee gebeurd.

Warezdude124

Legacy Member
xDama zei:
Account is geverifieerd, want er zijn al betalingen mee gebeurd.

'betalingen gebeurd' enkel als je bedoelt tussen bank en PP, dan heb je gelijk (denkik)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan