Archief - De onnozele vraagjes topic - deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mephisto

Legacy Member
Saphira zei:
Hoi,

Kun je 'n tweede campus-kaart aanvragen voor bv 'n maand...
Tis omdak nu begin met mijn stage in Roeselare, maar mijn kot in Gent heb. Kzou dus elke dag heen en weer gaan.
Tzou wat te kostelijk uitkomen mocht ik gewoon een Go-pass iedere keer moeten aankopen.
Alvast bedankt!

Is mogelijk vermoed ik, gewoon zo'n attest laten invullen op uw stageplaats.
Ik had een paar jaar geleden alleszins 2 campus-moederkaarten.

UrbanusVanAnus

Legacy Member
hoeveel kost een basic abonnement voor health city?
ik vind dat dus echt nergens terug op de website :wtf:

Kandul

Legacy Member
Dat zal dan minstens 60euro per maand zijn, anders hadden ze het erop gezet.

Indigoke

Legacy Member
UrbanusVanAnus zei:
hoeveel kost een basic abonnement voor health city?
ik vind dat dus echt nergens terug op de website :wtf:

Dat staat ook nergens op de website. Je moet een afspraak maken en naar hun verkoopspraatje luisteren voor je een prijs krijgt.
Maar inderdaad waarschijnlijk minstens 60€/m

Kuja

Legacy Member
UrbanusVanAnus zei:
hoeveel kost een basic abonnement voor health city?
ik vind dat dus echt nergens terug op de website :wtf:

Ik betaal 55euro p/maand.
Heb wel gold membership, een basic zal wel wa goeikoper zijn.

MvP

Legacy Member
TheExpendable zei:
:help: Kan iemand mij eens uitleggen wat het reputation systeem is :$
Als iemand iets leuk of informatief (zoals een antwoord op een onnozel vraagje) zegt kan je die persoon ervoor belonen door hem een rep te geven. Vragen om reps is not done. Een rep geef je door op het 'soort enveloppe-achtige ding te klikken)

eXtreme

Legacy Member
UrbanusVanAnus zei:
Waar zou ik dan naar toe moeten gaan?
Health City ligt kort bij mij

Ik heb daar is hene gebeld, en ze zeiden dat het 170 euro instapkost was en 75 euro per maand...

RB26DETT

Legacy Member
Waarom zijn braadworsten krom? Mochten ze recht zijn kunt ge ze schoon langs alle kanten bakken zonder dat ze open barsten.

Kandul

Legacy Member
Muscleduck zei:
Weet iemand waar ik info kan vinden of aan wie ik raad kan vragen over belastingen en bijverdienen? Ik heb al zitten spelen met de gedachte van bv zaterdagavond een job bij te nemen, om veel te kunnen sparen. Nu wil ik wel niet meemaken dat ik ineens in een hogere belastingschaal kom en dus gigantisch ga moeten dokken zodat ik op het einde netto minder over hou dan als ik niet zou gaan werken.
Bestaan er online tools om zoiets te berekenen? Of waar vraag je die info? De vakbond schiet mij nu net te binnen, dat lijkt me mss nog de beste plaats.
Weet iemand ook vacaturesites gespecialiseerd in weekendwerk? Of bestaat zoiets niet?
'k Heb al zitten denken aan Securitas bv, maar daar moet je eerst opleidingen voor doen, en ik denk niet dat ze happig gaan zijn om daarin te investeren als het voor 1 dag per week is.

PS: Nee ik ga niet in het zwart gaan werken, en nee, horeca ook liever niet. Rest mij blijkbaar enkel nog poetshulp of verpleger als ik het zo zie bij de VDAB :p

Het is onmogelijk om netto minder over te houden door meer te gaan werken.

Wel is het zo dat we in België een getrapt progressief belastingsstelsel hebben, dat werkt als volgt.
Van 0 tot 7 900 euro 25 %
Van 7 900 tot 11 240 euro 30 %
Van 11 240 tot 18 730 euro 40 %
Van 18 730 tot 34 330 euro 45 %
Meer dan 34 330 euro 50 %

Dan heb je ook nog een belastingvrij minimumbedrag van 6 430 euro.

Als je 11240euro zou verdienen wil dit zeggen dat 7900euro daarvan aan 25% wordt belast (min het belastingvrij minimum geloof ik?) en dan 3340euro (11240-7900) aan 30%.
(7900-6430)*0,25 + (11240-7900)*0,30 = uw belasting

Wat dit wil zeggen is dat je belasting afhangt van de schijf waarin dat deel van je jaarloon valt, het is dus niet zo dat je direct 30% belasting moet betalen omdat je 11240euro zou verdienen. Het deel tot en met 7900 euro wordt aan een lager tarief belast en het deel daarboven aan een hoger tarief, het deel daarboven aan een nog hoger tarief enz.

Ongeveer... Iemand met wat meer kennis van zaken zal het beter kunnen uitleggen.

Ohm

Legacy Member
Ik heb deze week een personeelsfeest en zie ik er tegen op. Groepjes worden op voorhand al ingedeeld met aan het hoofd een afdelingsverantwoordelijke die denkt dat hij het beter weet en kan en uiteindelijk grandioos mislukt. Ook het gezaag en geklaag van andere collega's die dag brengen mijn humeur naar beneden. Aangezien het op een werkdag valt, ben ik dan verplicht om aanwezig te zijn? Ook als die dag niet betaalt is?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan