Archief - De kleine vraagjes topic - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mulan

Legacy Member
Koçero zei:
Hey allen,

Wat zijn jullie ervaringen met waterverzachters van Ecowater (eVolution) of Syr Oceanic (Limex Smart 20L)?

We zoeken iets voor 4p waarbij het water ook idealiter drinkbaar blijft.

Alvast bedankt!

Al 11j ongeveer een ecowater in huis, 2jaarlijks onderhoud is onze enige extra kost tot nu toe. Nog nooit miserie mee gehad en mijn kranen etc zijn duidelijk een pak properder dan die van mijn ouders 3km verderop die geen ontharder hebben ;)
Water is perfect drinkbaar en zelfs lekkerder dan het kraanwater van onze buren.

MaTi

Legacy Member
Koçero zei:
Hey allen,

Wat zijn jullie ervaringen met waterverzachters van Ecowater (eVolution) of Syr Oceanic (Limex Smart 20L)?

We zoeken iets voor 4p waarbij het water ook idealiter drinkbaar blijft.

Alvast bedankt!

Hier enkele maanden een systeem van water genius. Was wat duurder maar zeker de moeite.

Muscleduck

Legacy Member
Koçero zei:
Hey allen,

Wat zijn jullie ervaringen met waterverzachters van Ecowater (eVolution) of Syr Oceanic (Limex Smart 20L)?

We zoeken iets voor 4p waarbij het water ook idealiter drinkbaar blijft.

Alvast bedankt!

Laat u niet die met actieve kool aansmeren. Ik had mijn twijfels over dat toestel, en op het forum hier heeft men die bevestigd. Onderhoudscontract is imo ook veel te duur. Wijhebben een Aqua Sensor, duurder in aankoop, geen onderhoud nodig en lange garantie.

BlackOccult

Legacy Member
Koçero zei:
Hey allen,

Wat zijn jullie ervaringen met waterverzachters van Ecowater (eVolution) of Syr Oceanic (Limex Smart 20L)?

We zoeken iets voor 4p waarbij het water ook idealiter drinkbaar blijft.

Alvast bedankt!

Uw discussie werd naar "De Kleine Vraagjes Topic" verplaatst, eventueel kan je uw vraag ook hier stellen.

Muscleduck

Legacy Member
TooChé zei:
Binnenkort staat er een zeer stevige week voor de boeg. Weinig slaap, veel alcohol. Maar met het verouderen wordt dat elk jaar lastiger. Niet de katers eigenlijk, maar wel dat ik na een 2tal dagen zuipfeest, het gevoel heb oververzadigd te zijn en dat het bier tot in de keel staat.

Iemand die dit herkent en tips heeft om het te vermijden/verhelpen?
( niet/minder drinken is géén optie)

Water drinken. Ne kater komt van uw hersenen die uitdrogen door de alcohol. Kap u voor ge gaat slapen een fles water binnen of wissel af en toe af tijdens de nacht.

Of iemand kennen die verpleger of dokter is en die u een IV laten toedienen met zoutoplossing.

_ns_

Legacy Member
En bij die fles water nen dafalgan forte of paracatemol achterover kappen.

Soeplepel

Legacy Member
TooChé zei:
Binnenkort staat er een zeer stevige week voor de boeg. Weinig slaap, veel alcohol. Maar met het verouderen wordt dat elk jaar lastiger. Niet de katers eigenlijk, maar wel dat ik na een 2tal dagen zuipfeest, het gevoel heb oververzadigd te zijn en dat het bier tot in de keel staat.

Iemand die dit herkent en tips heeft om het te vermijden/verhelpen?
( niet/minder drinken is géén optie)

Vinger in de keel?

Destel

Legacy Member
Soeplepel zei:
Vinger in de keel?
Heb het nooit geforceerd of vaak voorgehad, maar in het midden van de nacht effe boven de WC-pot moeten gaan hangen was tot nu toe de beste remedie tegen een kater wat mij betreft.

Relevant trouwens ;)
[video]https://youtu.be/dYBH3sfcH40[/video]

TooChé

Legacy Member
Had wel duidelijk vermeld dat het niet om katerproblemen gaat :)
Daar heb ik geen last van.
Probleem is gewoon het gevoel dat (zelfs tot 2 dagen nadien) bier precies tot in mijn keel staat (opgeblazen gevoel) + smaakt mij niemeer dan :p

Dus geen hoofdpijn,uitdroging whatsoever ...

Bonaventura

Legacy Member
TooChé zei:
Had wel duidelijk vermeld dat het niet om katerproblemen gaat :)
Daar heb ik geen last van.
Probleem is gewoon het gevoel dat (zelfs tot 2 dagen nadien) bier precies tot in mijn keel staat (opgeblazen gevoel) + smaakt mij niemeer dan :p

Dus geen hoofdpijn,uitdroging whatsoever ...

Gaat het over ne skiverlof?

Heb vorig jaar in Mayrhofen wat hetzelfde gehad, was wat ziekskes vertrokken. Na een paar dagen zijn wij altijd begonnen met rum-cola en gin-tonic en pas daarna overgeschakeld op bier. Wat voor mij ook wel helpt is om wat vitaminen binnen te krijgen via mandarijnen en bananen etc. Meeste maaltijden op skiverlof zijn niet zo voedzaam hé ... Zo'n goei stuk fruit helpt mij dan eigenlijk wel :p

Trouwens, ik heb sowieso bij Oostenrijks bier sneller een vol gevoel dan bij Belgische pinten. Als ik de carnavalsperiode vergelijk met skiverlof, dan gaat dat in het eerste geval altijd vlotter. Op verlof in Tsjechië ook altijd snel "vol".

Shyheim

Legacy Member
ashuray zei:
Ik heb onlangs de band 55 escape ontdekt. Nu vind ik daar bijna niets over. Zijn die zelfs nog actief? Op hun fb staat ook praktisch niets meer sinds 2013.. Hier een nummer van hen voor degene die hen niet kennen : https://open.spotify.com/track/6q7R7crwWvyP69KguisUOI?si=dcifjWB3Qq2zjS2x8K-afw

Aangezien ge er zelf niks van vindt op internet, vermoed ik dat ge het antwoord wel kent eh.

Maar ge hebt geluk, er zijn in een dozijn dertien bands die exact zo klinken.

ashuray

Legacy Member
Shyheim zei:
Aangezien ge er zelf niks van vindt op internet, vermoed ik dat ge het antwoord wel kent eh.

Maar ge hebt geluk, er zijn in een dozijn dertien bands die exact zo klinken.

Maar als ze gestopt waren zou dat toch ERGENS staan?

Noscoped420

Legacy Member
ashuray zei:
Maar als ze gestopt waren zou dat toch ERGENS staan?

Illuminati :unsure:
anyway zelf ff opgezocht en vond een Poolse of whatever Wiki pagina en daar staat gewoon dat er 2 albums waren in 2007 en 2010 maar years actief staat nog steeds op 2002-heden, maar de link naar de official webpagina bestaat niet meer en voor de rest vind ik daar niks van terug buiten stokoude youtube videos en lyric pagina's dus wss gewoon gestopt zonder een official statement en niet bekend genoeg om op nieuws sites te verschijnen toen ze gestopt waren.

Als ik bv papa roach ingeef wat ook al zo stokoud is dan vind ik meteen current optredens terug en een engelse en nederlandse wiki pagina en nieuwspagina's etc, dus mijn gok is dat jouw band gewoon op een dag is gestopt en that's it.

Tonerider

Legacy Member
ashuray zei:
Maar als ze gestopt waren zou dat toch ERGENS staan?
aangezien zelfs hun officiële website verdwenen is kan je wel ergens je conclusie trekken. Ze zullen daar hun stop wel bekend hebben gemaakt, maar het is niet dat het een bekende groep was en dat de muziekwereld er om rouwt he.

edit: wat Noscopedgetalleke dus zei

ashuray

Legacy Member
Tonerider zei:
aangezien zelfs hun officiële website verdwenen is kan je wel ergens je conclusie trekken. Ze zullen daar hun stop wel bekend hebben gemaakt, maar het is niet dat het een bekende groep was en dat de muziekwereld er om rouwt he.

edit: wat Noscopedgetalleke dus zei

Ik rouw er nu wel een beetje om :sad:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan