M°°nblade zei:
In de EU material deprivation variables - waarin de EC de indicatoren gedefinieerd heeft die statbel bevraagt staat dat dit terugslaat op het hebben van een thuis internet connectie en een computer (PC, laptop, tablet, smartphone).
De indicator steekt er al minstens sinds 2009 in toen dataverbruik nog geen ding was, laat staan een armoede indicator.
Peut, try again. De cijfers waar jij je op baseert zijn inderdaad op basis van de EU-SILC enquête die in België jaarlijks afgenomen wordt, laatste keer was de respons 60% (N= ± 6000 huishoudens).
In die vragenlijst staat enkel het volgende, zonder verdere uitleg erbij:
"Het hebben van een internetverbinding" of zoals het in de enquête staat "internetaansluiting" is niet verder gedefiniëerd en wordt ook niet verder toegelicht aan de bevraagde. Dus het blijft puur hoe jij het invult, net zoals de bevraagden dit zelf gaan invullen. Sommige kunnen ook zeggen "we mogen wifi van de buren gebruiken, dus we antwoorden ja", idem met het tal van mensen die familieleden hun login gebruiken om op Telenet WiFree, Proximus FON of alternatieven te zitten (en ja, zo ken ik er genoeg).
Dus de conclusies die jij er uit trekt, zijn hoedanook gebaseerd op jouw invulling. Een invulling die
nergens zo gedefinieerd staat of ook maar simpelweg gedefinieerd staat.