Archief - citytrip, weekendje weg,..

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[-3nvi-]

Legacy Member
hey iedereen,

Het vorige topic over citytrips dateert precies van in 2004 en kvond nix anders bij search dus ik dacht kga es een nieuw topic starten.
Het zit zo zelf plan ik om dit jaar nog samen met mn vriendin een weekendje stockholm te doen. Graag had ik jullie ervaringen ook es gehoord. Heb je tips of waarschuwingen, aan- of afraders, gelijk welke stad, gooi het er hier uit aub. ;)

mvg

Joriz

Legacy Member
Voor stockholm moet je vooral weten dat het zeer mooi is (ganla stan - de oude stad) maar ook heel duur. Aanraders die goedkoper zijn: talin, riga, vilnius

Dakantochnie

Legacy Member
Modena, Berlijn, Londen, Parijs, Wenen, ... Als je informatie wil over een specifieke stad dan moet je het maar vragen. :)

Stockholm zou ik precies niet doen op een weekend. Toen ik er was was het niet mogelijk om op zo'n super-efficiënte manier door de stad te reizen zoals dat gaat in Parijs, Londen of vooral Berlijn waardoor je veel tijd verliest (en een weekend is al zo kort). Stockholm is imo niet speciaal duur. Andere grote steden zijn zeker even duur.
Kleinere steden zijn natuurlijk een pak minder duur, maar het is er dan meestal ook wel minder toeristisch (minder te bezoeken, minder goed openbaar vervoer, moeilijker om een goed restaurantje te vinden, ...).

mathieu

Legacy Member
boek nen last minute naar noord afrika
8dagen all inclusive voor 399€ per man in ****sterren hotel
zon, zee, gratis drank wa wildje nog meer
ma als ge maar een weekend kund radek centerparks De vossemeren(winter) of ardennen in voorjaar is ook wel is wijs

Dakantochnie

Legacy Member
mathieu zei:
boek nen last minute naar noord afrika
8dagen all inclusive voor 399€ per man in ****sterren hotel
zon, zee, gratis drank wa wildje nog meer
Levend terugkomen en beschaving als het kan (en als Belg kunnen rondlopen zonder dat ze uw vriendin bijna ontvoeren en u om de seconde iets willen verkopen). O ja, en als ik van de kraan drink wil ik het graag overleven, dank u.

mathieu zei:
ma als ge maar een weekend kund radek centerparks De vossemeren(winter) of ardennen in voorjaar is ook wel is wijs
Dat zou ik dan weer niet doen. Zoiets is even duur als een citytrip maar je ziet wel veel minder.

[-3nvi-]

Legacy Member
Ik ga akkoord met de centerparks visie van dakantochnie. Je betaalt bijna evenveel (voor een vipcottage maja i <3 sauna) en je ziet minder. Maar geloof me het is voorgesteld geweest :). We kijken nog altijd uit naar andere steden o.a. Wenen omdat dit naar het schijnt heel romantisch is, zelf weet ik het (nog) niet. Maar de kans dat het Stockholm is groot want Scandinavië en dan vooral Zweden spreekt ons wel aan.

Als er nog mensen hun ervaringen kwijtwillen, be my guest.
alvast bedankt aan de anderen ;)

EDIT: Over dat niet in het weekend doen omwille van de mobiliteit, als het hotel zich in het centrum bevindt al is het dan echt zo afzien om ergens te raken?

*~Lientjeuhhh~*

Legacy Member
Stockholm is gewoon een superstad :) Ben er in 2005 geweest

op een weekendje zijn de belangrijkste dingen goed te doen, maar je gaat wel vermoeid thuis komen :p

Wat wil je nog weten ?

Dakantochnie

Legacy Member
[-3nvi-] zei:
EDIT: Over dat niet in het weekend doen omwille van de mobiliteit, als het hotel zich in het centrum bevindt al is het dan echt zo afzien om ergens te raken?
Wel ik persoonlijk vond dat het openbaar vervoer niet zo supervlot (en dus snel) werkte als in bv Berlijn. Zo word je toch wel wat beperkt in het aantal activiteiten die je op één dag kan doen.

*~Lientjeuhhh~* zei:
Stockholm is gewoon een superstad :) Ben er in 2005 geweest

op een weekendje zijn de belangrijkste dingen goed te doen, maar je gaat wel vermoeid thuis komen :p

Wat wil je nog weten ?
Hoe doet gij dat op één weekend? :s
Pak dat je maximum drie musea per dag kan bezoeken en je toch zeker één dag volledig moet nemen om de stad zelf te bezichtigen... :s

Plut0r

Legacy Member
Parijs

Dit is toch wel mijn favoriete plekje
Moest ik er geld voor hebben ik ga er direct gaan wonen. ;)

Dakantochnie

Legacy Member
Plut0r zei:
Parijs

Dit is toch wel mijn favoriete plekje
Moest ik er geld voor hebben ik ga er direct gaan wonen. ;)
Parijs is zo'n onderschatte stad. Daar kan je nu eens letterlijk drie weken aan een stuk blijven en constant nieuwe gebieden, gebouwen en musea bezoeken, ongelooflijk hoeveel daar te zien is. Het heeft ook een enorme sfeer he. Ik was daar toen het +35°C was deze zomer, en als je dan staat te pootje baden in de fonteinen onder de indrukwekkende eifeltoren dan is dat gewoon uniek (zeker wanneer ze dan 's avonds nog eens concerten eronder houden). Hun boottochten op de Seine zijn ook zo geweldig trouwens.

Maar goed, daar ging het hier niet over. :p

CelebreX

Legacy Member
dakantochnie zei:
Levend terugkomen en beschaving als het kan (en als Belg kunnen rondlopen zonder dat ze uw vriendin bijna ontvoeren en u om de seconde iets willen verkopen). O ja, en als ik van de kraan drink wil ik het graag overleven, dank u.

Heh, grappig :)
Naar de sahara geweest ofzo?

ComputerVISTA

Legacy Member
Plut0r zei:
Parijs

Dit is toch wel mijn favoriete plekje
Moest ik er geld voor hebben ik ga er direct gaan wonen. ;)


Idd, parijs. Kan je nooit iets met mis doen en der is zo enorm veel variatie dat er voor elk wat wils is, modena is zeer leuk maar ik raad je een taxi en of bus aan en niet met de auto te rijden :lol: I did it last week en daar rijden was alles behalve fun :p

Brommerkes everyware

En natuurlijk, niks mis met Londen he :)

Dakantochnie

Legacy Member
CelebreX zei:
Heh, grappig :)
Naar de sahara geweest ofzo?
Neuh, het gemiddelde Islamitisch land. :)
Ga maar eens naar Marokko, je zal niet weten wat je ziet (daar vijzen ze de onderdelen van uw auto waar ge bij staat, letterlijk). ;)
Ik laat mijn auto (stel dat ik er één zou hebben :p) nog liever achter in de Sahara dan in Marokko, de kans dat je hem de volgende dag (volledig) terugvindt is een paar honderd procent groter.

maxdevis

Legacy Member
dakantochnie zei:
Neuh, het gemiddelde Islamitisch land. :)
Ga maar eens naar Marokko, je zal niet weten wat je ziet (daar vijzen ze de onderdelen van uw auto waar ge bij staat, letterlijk). ;)
Ik laat mijn auto (stel dat ik er één zou hebben :p) nog liever achter in de Sahara dan in Marokko, de kans dat je hem de volgende dag (volledig) terugvindt is een paar honderd procent groter.


en welk deel van de sahara behoorde ook al weer niet tot een islamitisch land?

ik zou toch maar oppassen met uitspraken als "het gemiddelde Islamitisch land"

[-3nvi-]

Legacy Member
*~Lientjeuhhh~* zei:
Stockholm is gewoon een superstad :) Ben er in 2005 geweest

op een weekendje zijn de belangrijkste dingen goed te doen, maar je gaat wel vermoeid thuis komen :p

Wat wil je nog weten ?

Wat versta je onder de belangrijkste dingen? heel veel moet ik nog niet weten anders is het plezier van ontdekken eraf :p Ik wou gewoon een indruk krijgen van mensen die het al gedaan hadden en nog een paar andere steden te horen krijgen;)
Verbleven jullie in een hotel?

DBK

Legacy Member
mathieu zei:
boek nen last minute naar noord afrika
8dagen all inclusive voor 399€ per man in ****sterren hotel
zon, zee, gratis drank wa wildje nog meer
ma als ge maar een weekend kund radek centerparks De vossemeren(winter) of ardennen in voorjaar is ook wel is wijs
4 sterren is ni veel voor afrika, kzou toch voor de 5 sterren gaan ginder, vier sterren is goed voor landen zoals spanje, in belgie zijn 3 sterren al goed :)

HighWire

Legacy Member
Barcelona is ook een topper imho... las ramblas, sagrada familia, park en huizen van Gaudi... :D

(wel opletten voor gauwdieven op las ramblas...)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan