Archief - adsl of telenet?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

w3bb3r

Legacy Member
Ik ben momenteel nu bij Telenet.
Mijn vader zou willen overstappen naar ADSL

is dat een verstandige keuze?
nu hebben we 15gig per maand en dit voor 45euro/maand

nu had belgacom gebeld voor ADSL en ze boden ons dit aan:
512kb/s
15gig/maand
digitale TV voor max. 2 TV's
0,08euro/min voor telefoon snachts en anders 0,12 overdag (ongeveer maar ligt er zeer dicht bij)

voor maar 42euro dacht ik..


Is dat een verstandige keuze om over te schakelen?
Want we besparen wel 180euro ofzo uit voor onze distributie voor de tv dan..
We zitten ook wel met 3 computers.


Alvast bedankt!
Mvg Lawrence

Frado2005

Legacy Member
goede keus om naar ADSL te gaan, maar niet qua provider;)
Als je ADSL neemt, neem dan een andere provider, zoals EDPnet of Dommel.
Mogelijks moet je nog een telefoonlijn huren bij Belgacom

breez

Legacy Member
tevreden van telenet? blijf er bij
niet tevreden? schakel over

vergeet wel dit niet:
-bij belgacom tv moet je voor iedere tv een decoder kopen, terwijl je bij telenet naast digitaal ook nog analoog beeld hebt. (en tevens zakt u internetsnelheid ineen wanneer je tv kijkt)
-telenet is zowiezo sneller, een coax kabel is nu eenmaal krachtiger dan een telefoonlijn

GhO$T

Legacy Member
Telenet en Belgacom hebben onderlinge prijsafspraken dus je gaat zeker geen voordeel doen door van de een naar de ander over te stappen.

Als je echt wil veranderen met het doel van te besparen, dan moet je inderdaad uitkijken naar alternatieve adsl providers zoals dommel en edpnet.

Radiance

Legacy Member
Die digitale TV voor maximum 2 TV's is afaik vooral omdat ze qua bandbreedte niet meer aankunnen en dan zal uw internet amper vooruit te branden zijn. Controleer ook de kosten voor het bellen naar gsm's als je dat al eens doet.

Ik persoonlijk zou ver wegblijven van Belgacom TV, maar voor internet kan je wel een van de alternatieve ADSL providers bekijken. Dommel, EDPNet, anderen zullen er wel meer ervaring mee hebben.

Kermit

Legacy Member
is het nog steeds zo dat je niet tegelijk kan tv kijken en internetten? alle, het ging wel, maar de tv verbruikt al 90% van je bandbreedte, nog steeds zo denk ik

Cycloon

Legacy Member
Bij telenet betaal je normaal niet meer per minuut met hun freephone toestanden, dus als ge veel belt doede u zeker geen voordeel met over te stappen naar belgacom. Voor de rest wat iedereen hierboven al zei, en de downloadsnelheid ligt ook ver onder die van telenet.

GeTa

Legacy Member
Ik zit bij belgacom en den tv staat hier dag en nacht op en ik zie echt geen vertraging van internet ze.

Xevven

Legacy Member
tbh wij stappen over van belgacom adsl naar telenet

internet
phone
digitale tv
in 1 packet voor 50€/maand

stoch niet zo slecht?

Darks

Legacy Member
Ben een tijdje terug van Belgacom ADSL naar Telenet gegaan. Heb het me nog niet beklaagd.

Van ADSL power pack naar Telenet Expressnet
Nu 42€ ofzo ipv 50€
Veel hogere downloadsnelheid
Stabieler internet (imo)

Maar wat mij uiteindelijk deed overstappen was het feit dat ik wekenlang problemen had met mijn ADSL verbinding die maar niet opgelost raakten.

In ieder geval alles eens goed nalezen (zeker de kleine lettertjes) op de site van Belgacom en Telenet.

whacker

Legacy Member
g3t4 zei:
Ik zit bij belgacom en den tv staat hier dag en nacht op en ik zie echt geen vertraging van internet ze.
Hangt af hoe ver je van de centrale woont. Ik woon er vrij dichtbij en heb een abonnement op Belgacom TV voor 2 TV's. Als je dat hebt dan synchroniseert je modem aan 9mbit (ADSL2+) ipv. 6. Gezien ik momenteel mijn tweede decoder niet gebruik (er scheelt iets mee) merk ik dus absoluut geen vertraging. Zelfs met de tweede decoder zou ik het normaal niet mogen merken maar de periode dat ze beiden werkten is te kort geweest om dat echt na te gaan.

Robinvv

Legacy Member
Onder de 4 KM van de centrale zou ik zowieso ADSL pakken.
En bij ADSL heb je tenminste keuze tussen verschillende providers!

Moloch

Legacy Member
whacker zei:
Hangt af hoe ver je van de centrale woont. Ik woon er vrij dichtbij en heb een abonnement op Belgacom TV voor 2 TV's. Als je dat hebt dan synchroniseert je modem aan 9mbit (ADSL2+) ipv. 6. Gezien ik momenteel mijn tweede decoder niet gebruik (er scheelt iets mee) merk ik dus absoluut geen vertraging. Zelfs met de tweede decoder zou ik het normaal niet mogen merken maar de periode dat ze beiden werkten is te kort geweest om dat echt na te gaan.

dan neem ik liever het 24mbit adsl2+ abbo van edpnet ze;

- 0 to 2.5 km: 24 - 15 Mbps
- 2.5 km to 3.5 km: 15 - 10 Mbps
- 3.5 km to 6 km: 10 Mbps - less

[F6]_Z_

Legacy Member
Kan je eigenlijk weten hoe ver je van een centrale woont?

Ik hoor altijd maar van hangt af van hoe ver je van een centrale woont, maar zelf weet ik nie hoe je kan weten waar een centrale is.

Tyfius

Legacy Member
Door te bellen naar Belgacom.
Dat mag door andere providers niet meet op een website worden gedaan, dus bellen naar Belgacom is de enige oplossing.

sneax

Legacy Member
Het is wel maar 512kb/s.

Vergeet niet:
- Das de helft zo traag als telenet
- Bij telenet is de overhead heel klein, hebt ge 20mbit dan haalt ge bij een goede server ook 1000kb/s, hebt ge 20mbit dan haalt ge op een goede server 2000kb/s. Bij ADSL is dit helemaal anders, en haalt ge zowiezo die 512kb/s niet zeker als ge wa verder van een centrale zit.

Ge hebt 3 computers -> indien ge 2 van die computers soms tezamen gebruikt dan zal uw verbinding al moeite hebben om de één radio ofzo te laten streamen en de ander te laten downloaden aan een deftige snelheid.

En blijkbaar als ge tv kijkt vermindert dat nog is :/

Natuurlijk, geld is voor uw pa blijkbaar heel belangrijk, dus als hij afweegt vind hij de besparing mss primeren, maar ik persoonlijk betaal lievers iets meer maar met proportioneel véél extra kwaliteit.

BloodSeaker

Legacy Member
sneax zei:
Het is wel maar 512kb/s.

Vergeet niet:
- Das de helft zo traag als telenet
- Bij telenet is de overhead heel klein, hebt ge 20mbit dan haalt ge bij een goede server ook 1000kb/s, hebt ge 20mbit dan haalt ge op een goede server 2000kb/s. Bij ADSL is dit helemaal anders, en haalt ge zowiezo die 512kb/s niet zeker als ge wa verder van een centrale zit.

Als het 512kb/s is, dan is dat nog veel trager, want Telenet is 10Mbit/s, dus 10000kb/s. Wsl wel een foutje of zo, dat hij 5Mbit/s bedoelt

aXl_

Legacy Member
BloodSeaker zei:
Als het 512kb/s is, dan is dat nog veel trager, want Telenet is 10Mbit/s, dus 10000kb/s. Wsl wel een foutje of zo, dat hij 5Mbit/s bedoelt

10Mbit per seconde is 1220 kb/seconde he makker. 20Mbit per seconde is 2441kb/seconde en bij adsl wordt je ook nooit beloofd meer dan 512kb/seconde te halen want daar krijg je een 4mbit aansluiting (488kb/seconde).

overstappen van telenet naar belgacom is gewoon van het ene kwaad naar het andere. Je blijft teveel betalen voor je internet. Zoals al vaak is opgemerkt...als je adsl wilt (ook abbo's met betere voorwaarden dan telenet) dan moet je kijken naar alternatieve providers zoals dommel en edpnet e.d

btw, stel ge hebt een demo van 600MB, maakt het nu echt zoveel uit of ge die binnenhaalt in 10 of 20 minuten? ge moet er toch op wachten... en qua surfen zelf maken die snelheden geen fuck uit.
Dan lijken mij andere factoren, zoals "kan ik op een maand 1 of 5 demo's binnenhalen zonder op smallband te eindigen", belangrijker.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan