Archief - Welke headset

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

RoyalSausage

Legacy Member
Ik zoek me een nieuwe headset aan te kopen voor 80 euro of minder.

Mijn voorkeur gaat niet speciaal uit naar gamen of muziek, gewoon een goede all-round headset.
Heb wat rond gezocht en vond deze
Turtle Beach EarForce P11 (PS3/PC) || Gamegear.be - Your #1 e-sports shop
- Steelseries Siberia v2 Full-size Headset (Groen) || Gamegear.be - Your #1 e-sports shop
Razer Carcharias Gaming headset || Gamegear.be - Your #1 e-sports shop
Roccat Kave 5.1 || Gamegear.be - Your #1 e-sports shop (als deze egt super goed zou zijn kijk ik niet op 10 euro)

Ik ken niets van headsets dusja, ik zou niet weten welke goed is of niet.
Weten jullie misschien nog een andere?
(Trouwens ik vind het design van de steelseries siberia V2 in het groen het mooiste.)
Alvast bedankt :)

koolcast

Legacy Member
Voor €80 ga je geen degelijke headset hebben... Zeker om mee te game niet.
Koop u een Tritton:

- AX720
- AX PRO

loading

Legacy Member
Bijna 3 keer het budget. Goed aangeraden.
'ik kan niet kiezen tussen een volkswagen of een skoda.'
'koopt u ne porsche'

edit: wat is dat nu voor een statement. Voor 80 euro vind je niets degelijk?
edit2: "
Mijn voorkeur gaat niet speciaal uit naar gamen of muziek, gewoon een goede all-round headset.
"

ON TOPIC: De roccat kave lijkt me ook het overwegen waard :)

koolcast

Legacy Member
Ik heb over de ''niet" gelezen, sorry.
OT: Turtle Beach vermijd je het best.;)

Kixa

Legacy Member
koolcast zei:
Ik heb over de ''niet" gelezen, sorry.
OT: Turtle Beach vermijd je het best.;)

Idd, had een paar maand geleden een Turtle Beach, was stuk na een maand of 2... Een goede €80 naar de klote. :ironic: Ik heb momenteel de Steelseries Siberia V2 en raad deze zeker aan! Goede geluidkwaliteit, is comfortabel te dragen en ziet er gewoon mooi uit.

TrsH

Legacy Member
ik heb de roccat kave, en moet zeggen als deze ooit stuk gaat dan twijfel ik er geen seconde over om weer een roccat kave te kopen.

MaximV

Legacy Member
Ik heb ook een Roccat Kave en ik ben er zeer tevreden. Het is wel men eerste headphone ooit dus ik kan niet de geluidskwaliteit beoordelen ten opzichte van andere headsets.
Wel moet ik zeggen dat hij na 30 min toch wel voelbaar wordt en dat het 'pijn' begint te doen bovenaan op het hoofd, dit kan mss enkel bij mij zijn, maar door hem te verschuiven is het opgelost.

PRQPHET

Legacy Member
Ik heb nochtans de Turtle Beach PX21 (gebruikte die op mijn PS3, nu op mijn X360 en af en toe op de PC). Prima geluid, vooral bij games, magnifiek :). Dit kan bij duurdere modellen beter zijn, maar ik vind dit voor deze prijs top.
PX21 kostte indertijd €79 in de Saturn.

TrsH

Legacy Member
MaximV zei:
Ik heb ook een Roccat Kave en ik ben er zeer tevreden. Het is wel men eerste headphone ooit dus ik kan niet de geluidskwaliteit beoordelen ten opzichte van andere headsets.
Wel moet ik zeggen dat hij na 30 min toch wel voelbaar wordt en dat het 'pijn' begint te doen bovenaan op het hoofd, dit kan mss enkel bij mij zijn, maar door hem te verschuiven is het opgelost.


nog nooit problemen mee gehad hier :S

mss eens de kussentjes wat verplaatsen, kan je doen met een schroevendraaier

phate_13

Legacy Member
Creative Aurvana Live! is ook een aanrader. Je vind deze voor zo'n 60 euro (terwijl de adviesprijs toch (zeker een tijd terug) een stuk hoger ligt/lag).

De Siberia is ok voor te gamen, maar de geluidskwaliteit stelde mij toch zeer hard teleur. Dan was mijn, vouwbare, (nog goedkopere) AKG K416P toch een heel stuk beter dan die Siberia (van mijn broer). Headphones voor muziek en games zijn over het algemeen heel anders, probeer dus ook te kijken naar wat je prioriteit is.

*Edit*: Godverdomme. Die Aurvana kostte een tijd terug nog 50 euro, maar ondertussen dus al 70 euro op de meeste plaatsten. Ik had deze beter toen ook gekocht. Maar deze blijft ook zeker nog altijd de moeite, zie ook hier: https://www.beyondgaming.be/archive/aankoopadvies.55/aankoop-hoofdtelefoon.744506

mdgf

Legacy Member
De Cal! is inderdaad immens (relatief natuurlijk) gestegen in prijs tov een maandje terug.
Als je een mic wilt hebben voor daarbij: Zalman ZM-MIC 1 prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch.

Headsets zijn inderdaad per definitie abominabel qua geluidskwaliteit (van muziek, over games kan ik me niet uitspreken).

Wil je er ook mee naar muziek luisteren kijk dan eerder voor een goede headphone + clip-on mic.

Er zijn veel mensen die zeggen dat een Audio Technica Ath-AD700 zeer (de beste heb ik al vaak gelezen) goed is in shooters qua plaatsbepaling. Bovendien wordt die rond dat prijspunt ook gezien als één van de beste qua muziekkwaliteit.

Het is wel 30€ boven je budget, dus niet wat je zoekt, maar als je echt van muziek houdt dan zal je je dat niet beklagen, integendeel (ik vind mijn sennheiser hd555 van 100€ de beste 100€ die ik ooit heb uitgegeven en wanneer die het begeeft ga ik sebiet duurder gaan).

MaximV

Legacy Member
mdgf zei:
De Cal! is inderdaad immens (relatief natuurlijk) gestegen in prijs tov een maandje terug.
Als je een mic wilt hebben voor daarbij: Zalman ZM-MIC 1 prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch.

Headsets zijn inderdaad per definitie abominabel qua geluidskwaliteit (van muziek, over games kan ik me niet uitspreken).

Wil je er ook mee naar muziek luisteren kijk dan eerder voor een goede headphone + clip-on mic.

Er zijn veel mensen die zeggen dat een Audio Technica Ath-AD700 zeer (de beste heb ik al vaak gelezen) goed is in shooters qua plaatsbepaling. Bovendien wordt die rond dat prijspunt ook gezien als één van de beste qua muziekkwaliteit.

Het is wel 30€ boven je budget, dus niet wat je zoekt, maar als je echt van muziek houdt dan zal je je dat niet beklagen, integendeel (ik vind mijn sennheiser hd555 van 100€ de beste 100€ die ik ooit heb uitgegeven en wanneer die het begeeft ga ik sebiet duurder gaan).

Toch wel even zeggen dat men zegt dat de Technica Ath-AD700 zo goed als geen bass heeft en het geluid niet echt 'fun' is. Ik bedoel: Je hoort zeer goed van waar al de geluiden komen, maar je wordt blijkbaar de game niet 'ingezogen'. --> 'zegt men'. Ik heb er zelf geen, dus ik zeg maar wat ik heb gelezen.

mdgf

Legacy Member
Goh ja, het hangt er vanaf wat je graag hoort ook hé, ik heb veel liever te weinig bass dan dat er te veel is.

En ik heb ook zelf de ad700 niet, dus dat kan wel.

phate_13

Legacy Member
Het is natuurlijk ook maar wat je wilt. Want zo heb je ook de Sony MDR-V6 welke ook zeer goed zou zijn. Maar dit zijn natuurlijk wel studio headphones, welke dus een zeer correct geluid (zouden moeten) doorgeven. Deze staan ook zeer hoog aangeschreven, maar sommige mensen zullen deze maar niets vinden. Omdat deze voor hun misschien niet warm genoeg klinken. Want je mag het verschil tussen correct en warm (zo kun je de lijn niet direct trekken, maar even toch een vereenvoudiging) niet onderschatten.

Gurt11

Legacy Member
Thegraveyard zei:
En iemand ervaring met die razer carcharias? :D

Ja ik ^^ heel erg tevreden van :p supercomfortabel, goede mic, goede bas, met geluidskaartje surround simuleren, helemaal top ^^
De andere die je noemt kunnen misschien beter zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee, dus het enige wat ik maar wil zeggen is dat je je een carcharias niet zal beklagen.

RoyalSausage

Legacy Member
Ik heb ook gezien dat in tones er een logitech G35 staat voor 80 euro, dus nu ben ik aan het twijfelen tussen de roccat kave & die G35
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan