Archief - welke game pc?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

spiderbait911

Legacy Member
hallo, kan iemand me hier een goede game pc aanraden
ik kan tussen 1000 en 1500 € spenderen
alvast bedankt

Jense777

Legacy Member
AMD 4400+ X2
2 GB Valueram (indien niet overclocking)
GeForce 7900 GT 256 MB RAM
Asus A8N SLI of MSI K8N NEO4 FI (indien niet SLI)
Antec P180
Enermax/Antec/OCZ 550 W
Maxtor 250 GB
NEC DV5800
NEC ND4570

PineMangoes

Legacy Member
Jep, die pc zal vliegen! Neem mss een x1800xt ipv een 7900 GT, zelfde prijs, iets betere prestaties en hogere beeldkwaliteit (en HDR + AA).

spiderbait911

Legacy Member
weten jullie ook ongeveer hoeveel dit samen kost?

Fr1sKo

Legacy Member
PineMangoes zei:
Jep, die pc zal vliegen! Neem mss een x1800xt ipv een 7900 GT, zelfde prijs, iets betere prestaties en hogere beeldkwaliteit (en HDR + AA).

niet luisteren naar hem, ga voor die 7900GT :)
enneh prijs hangt af van waar ge hem wilt kopen he

murrey

Legacy Member
idd niet luisteren.
de X1800XT verliest van de 7800GTX 256mb
en da van beeldkwaliteit is ook al niwaar.
ik kan je screens geve van op mijn pc waar je U tegen de gfx zegt.

Davion

Legacy Member
- Neem een ander merk HDD
- Neem een BenQ DW-1650 DVDRW.

@PineMangoes: Zever eens niet.

murrey

Legacy Member
http://users.telenet.be/dawnstar/HL2/
Dat zijn nvidia gfx.
dnno eh maar als Meneer "ik zie het verschil wel" wel verschil ziet.
dan mag hij dan eens zeggen welke verschillen er zijn.
want ik kan ook wa uit men nek lullen en zegge dak 5miljard euro heb.
lol !

@TS
kga eens pc samenstellen :)

murrey

Legacy Member
Voila heb PC samengesteld.

Game PC

AMD64 X2 4200+ DualCore
MSI K8N Neo4 platinum
2GB GEIL Value (je gaat niet overclocken veronderstel ik :) )
ASUS X1900XT 512MB
Tagan Easycon 480W
TT Soprano Black
WD Caviar SE 250GB 16MB Cache

Totaal: 1519€
maar dat is 50€ assemblage :s
als je die zelf in elkaar kunt knutselen dan bespaar jejezelf 50€

comments: met deze pc kan je LANG verder.
zit een BOM van een graka in samen met een heerlijke cpu en lekker veel ram.
alles wat een gamer wil.
OBLIVION @ maxed detail / maxed AA en maxed HDR :D
Hierop bollen Alle spelen en de komende toekomstspelle op HOOGSTE detail en lekker framerate op.

solix

Legacy Member
Ja neem de pc die murry voorstelt. Alleen zou ik die cpu en graka vervangen tegen een X2 4400+ en 7900gt
Das vele beter ;)

C0re

Legacy Member
weer den oneindige ati/nvidia discussie ^^ , kijk gewoon waar je de x1900xt/7900gt(x) goedkoopst kan krijgen , de kaarten moeten niet voor elkaar onderdoen qua prestaties :) .

Ik zou persoonlijk opteren voor die pc van murrey :)

Cryp

Legacy Member
idd Murrey met en doet wat Core zegt
Ik zou voor de 7900GT ma das mijn keus ik heb goeie ervaring me NV
Khen nog nooit een NV kaartje gehad die probs gaf
Wat ik met ati wel al heb tege gekomen

Davion

Legacy Member
Aan murrey's PC nog enkele wijzigingen:
- Een AMD A64 X2 3800+ of 4400+ pakken.
- Een 7900GT pakken
- Eventueel andere kast naar de topicstarter's smaak

Stre@mus

Legacy Member
  • Thermaltake Soprano zwart met window zonder voeding - € 80,00
  • AMD box Athlon64 3800+ X2 Dual Core socket 939 - € 312,00
  • Arctic Freezer 64 PRO - € 21,00
  • BenQ DW1650 16x Dual Layer DVD-RW bulk zwart - € 42,00
  • Gskill 2 x 1 Gb PC3200 CL 2.5-3-3-6(F1-3200PHU2-2GBNS) - € 185,00
  • Seagate 300Gb SATAII 3.0GB/S 7200 rpm 16mb - € 119,00
  • MSI K8N Neo4 FI Nforce4 Ultra socket 939 - € 95,00
  • XFX 7900GT 256mb Extreme Edition DDR3 TV-out/DVI PCI-express - € 333,00
  • LC-Power 550W Silent Giant 14cm fan Black Edition Revision 2 - € 50,0
  • Totaal: 1237€

De prijs ligt een beetje tussen de 1000 en 1500€, dus je hebt nog wat over om een pint mee te gaan drinken of om wat games te kopen.
De prijzen heb ik van jaha.be gehaald. Ik heb er ook een DVD-writer bij gestoken en een stille koeling voor je cpu. De RAM die ik heb voorzien is 20€ duurder dan de Value versie, maar laat in de toekomst een beetje speling voor eventueel overlcocking (bij mij draait deze ram @ 240MHz)
Davion zei:
- Een AMD A64 X2 3800+ of 4400+ pakken.
Misschien even uitleggen waarom: deze processoren hebben nl 2x 1Mb L2 Cache en de 4200+ heeft slechts 2x 512kb L2 Cache. Meer L2 cache levert vanzelfsprekend betere prestaties én stel dat je later toch even wil overclocken, dan ga je meer effect halen uit het overclocken van een processor met 2x1Mb dan bij een processor met 2x512kB

Cryp

Legacy Member
Stre@mus wrm die Extreme edition das gwn wa oc't das gaan 50€meer waard

Stre@mus

Legacy Member
Cryp zei:
Stre@mus wrm die Extreme edition das gwn wa oc't das gaan 50€meer waard
Omdat deze kaart bij jaha.be momenteel aan exact dezelfde prijs staat als de niet extreme edition... en dat is een kans om een fabrieks-garantie oc te krijgen voor dezelfde prijs... lijkt mij alleen maar voordelen hebben. :applause: Wel een terechte opmerking mocht de kaart inderdaad 50€ duurder zijn geweest.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan