Archief - Wat is de beste CPU-cooler ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-Timo-

Legacy Member
Wat is de beste cpu cooler voor een AM2 X2 4400+ ?
Ik heb al gelezen dat de Arctic 64 pro zeer goed is prijs-kwaliteit, maar wat is nu echt de beste air-cooling (budget maakt niet uit) ?

Jense777

Legacy Member
De Zalman CNPS9500 AlCu is één van de topmodellen...

EDIT: meer dan de kostprijs van deze (+/- 50 EUR) zou ik toch niet aan een koeler geven hoor, deze hier doet al meer dan genoeg zijn werk...

SMa

Legacy Member
Jense777 zei:
De Zalman CNPS9500 AlCu is één van de topmodellen...

EDIT: meer dan de kostprijs van deze (+/- 50 EUR) zou ik toch niet aan een koeler geven hoor, deze hier doet al meer dan genoeg zijn werk...
:wtf:
Jij raadt een veel te dure koeler aan? Deze presteert evengoed als de Arctic Freezer 64 Pro.

Deze heatsinks zijn al zeker niet slecht:
Thermalright SI-120 heatsink
Thermalright XP-90 C heatsink
Scythe Ninja SCNJ-1000 Plus
Tuniq Tower 120 revisie 2

Als fan kies je dan naargelang de verwachte stilte/performance
Als enkel prestatie telt is de Enermax 120 mm de beste keuze. Voor stilte een Papst 120mm.
Of neem mss een Aerocool Streamliner 14cm, iets minder dan de Enermax maar wel stiller.


Als je een cpu-cooler incl fan wilt is de Thermaltake Big Typhoon 120 mm een aanrader.

Yank

Legacy Member
SMa, het gaat heir over AM2 he, helft van de koelers die je vernoemt, past jammer genoeg daar niet op, want AMD moest nodig eens andere brackets gebruiken voor koelers...

Big Typhoon, Tower120 en Scythe Ninja mag je dus al schrappen, maar de Thermalrights blijven natuurlijk nog over, maar dan moet je extra bracket kopen van Thermalright zelf (verkrijgbaar bij jaha.be iig)


PS: n/o he, 't is maar dat de threadstarter niet koopt dat dan niet past he

SMa

Legacy Member
dat had ik nu even niet gezien ;)

Dan mss een Scythe Samurai Z nemen?
Persoonlijk zou ik de Thermalright SI-120 kiezen, met 14cm fan.

brechtvm

Legacy Member
als je t mij vraagt :
Thermaltake Big Typhoon..
supergoede cooler, en superstil...
énig nadeel : duur(en zwaar)

ik heb zalman, thermaltake, en ten slotte vapochill getest...
en die Big Typhoon lijkt me nog steeds er met kop en schouders boven uit te stéken

SMa

Legacy Member
Een cpu-heatsink is een cpu-cooler zonder fan ;)

Bij bytes@work zie ik niet meteen AM-2 coolers staan...

@brechtvm
ik denk niet dat de TT BT bestaat voor AM-2, wel de Mini Typhoon

-Timo-

Legacy Member
Mijn eisen zijn vooral : stil, genoeg koeling (maar een graadje meer of minder maakt mij nix uit, zolang mijn cpu maar niet té warm wordt). Wat kan ik dan het beste nemen ?

brechtvm

Legacy Member
Zalman staat bekend om zn stilte..
alhoewel die Thermaltake Big Typhoon ZEKER NIET moet onderdoen...
die kan volgens mij zelfs lagere cpu's (venice etc, maar geen x2 ofzo) coolen ZONDER die 120mm fan :)
dat heatpipe systeem is echt zn geld waard ! :)

Davion

Legacy Member
Kzou gewoon de Arctic Freezer 64 PRO pakken, past Wel op AM2, is een pak goedkoper en is even goed als de Zalman, ok die andere zijn iets beter, maar kosten ook een pak meer direct.

zaffah

Legacy Member
Kheb zo'n artic freezer tc op m'n 4200 x2. Zeer content van. Draait voor helft van de tijd niet :). Voor die 11 € kunde ni sukkelen.

Mr. M

Legacy Member
ik heb een arctic freezer 64 pro en ben daar alleszins zeer content van (en was ni duur, 20 euro ofzo) en koelt wel goed en is redelijk stil

-Timo-

Legacy Member
Mr. M zei:
ik heb een arctic freezer 64 pro en ben daar alleszins zeer content van (en was ni duur, 20 euro ofzo) en koelt wel goed en is redelijk stil
Hoor je de cooler hard ?

SMa

Legacy Member
Thammels zei:
Hoor je de cooler hard ?
neen, op 9.5v is die onhoorbaar
op 12v hoor je een licht gezoem
prestatieverschil tussen 9.5v en 12v is heel klein

hier:
idle 3° verschil
stressed: 0° verschil

Mr. M

Legacy Member
ik heb hem op 12V staan en daarom zei ik ook "redelijk stil" je hoort hem idd als je er op gaat letten maar het is zeker geen oorverdovend lawaai ofzo
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan