Archief - TV kopen.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

camino

Legacy Member
Aan de mods eerst; ik wist begot nie waar ik deze topic mocht gaan openen, algemene en serieuze vragen leek me het juiste ervoor?

Mijn ouders willen nieuwe tv kopen van rond de 800 euro, meer of veel meer willen ze sowieso nie geven maar we willen natuurlijk wel 3-4hdmi ingangen, usb ingang,een 94cm enz....

Maar ik heb enkele vraagjes:

1)Ik zie bv 50hz staan en 200hz enz....
Maakt dat zo'n verschil dan uit? Ja, ik weet wat het inoud maar soms maakt het in de praktijk niet zoveel uit, bij andere zaken dan weer wel, dus mijn vraag is, best minstens eentje kopen van bv 100hz? Want de nog iets goedkopere van 650-700 euro hebben meestal 50-60hz, de andere 100-200hz.

2) Bij de ene tv zie ik staan hd ready, bij de andere staat er geen hd ready?

Wel bij beiden full hd?

Kan het dan kwaad als je bv ene zou nemen die geen hd ready heeft?


Dusja, buiten deze 2vraagskes, zijn er nog zaken bij waar ik echt moet voor opletten ofzo of die nodig zijn om goed beeld ofzo te hebben enz...

Vuur maar af, alle info en hulp is welkom.

Maandag ochtend gaan mijn ouders er al achter, veel tijd heb ik dus niet om alles snel na te gaan, tv is nog maar van gisternacht kapot.

Darkrise

Legacy Member
ja, en hd ready is 720p en full hd is 1080p dus ik zou niet gaan voor de hd ready.
50Hz is veel vermoeiender voor de ogen, zoals de oude schermen. Tss 100 en 200 Hz zie je niet echt het verschil tss dus dat maakt niet zoveel uit.

camino

Legacy Member
Bedankt al voor de info.

Alleen heb ik mss wat fout uitgelegd bij dat van hd ready;

Als ik naar de specs ga gaan kijken zie ik dus hd ready staan met een v ke en daaronder full hd met een v ke,
Bij een andere tv zie ik hetzelfde bij de specs behalve de hd ready een x staat en bij full hd een v ke

Dat snap ik gewoon nie zo goed ;).
Hd ready is idd geene full hd dat weet ik maar waarom bij de ene tv allebei met een v ke en de andere alleen bij full hd?

Ps; philips tv komt er sowieso niet in hier, ik ben al bij 3 mensen thuis geweest en was niet zo overtuigd ;). (persoonlijke smaak of ik heb slechte ogen). ;).

sir oinksalot

Legacy Member
om even de fanboy uit te hangen: Panasonic TXP42G30E!

brittjan

Legacy Member
Ja, hd ready is 720p.
Full hd is 1080p.

Vermist 1080p hoger is dan 720p is deze ook hd ready :)

Zowiezo voor een full hd gaan!

camino zei:
Bedankt al voor de info.

Alleen heb ik mss wat fout uitgelegd bij dat van hd ready;

Als ik naar de specs ga gaan kijken zie ik dus hd ready staan met een v ke en daaronder full hd met een v ke,
Bij een andere tv zie ik hetzelfde bij de specs behalve de hd ready een x staat en bij full hd een v ke

Dat snap ik gewoon nie zo goed ;).
Hd ready is idd geene full hd dat weet ik maar waarom bij de ene tv allebei met een v ke en de andere alleen bij full hd?

Ps; philips tv komt er sowieso niet in hier, ik ben al bij 3 mensen thuis geweest en was niet zo overtuigd ;). (persoonlijke smaak of ik heb slechte ogen). ;).

camino

Legacy Member
Pf jongens ;). Ne juiste tv kiezen is toch niet makkelijk.
Mijn ouders gaan max 94 cm willen, we hebben in huis niet zoveel ruimte dus tv mag nie te groot zijn.

Maar er zijn dus geen specs waar ik moet opletten?
Bv hz? 50-60hz en bij anderen zie ik 100-200hz staan?
Mijn ouders willen max 800 tal euro aan de tv geven.
Internet moet er meteen ook maar bij.
Ik zal vandaag nog ferm moeten brainstormen.

Carrion

Legacy Member
Voor alle zever omtrent films bestellen, etc. hebde nog altijd ne digibox nodig.

playforfun91

Legacy Member
internet op TV staat nog niet helemaal op punt ze ... verre van zelfs.
Maar mijn advies: PANASONIC TX-L37E30 bij Vanden Borre: Ruime keuze, makkelijk vergelijken en kopen

Dit toestel is u maat, valt binnen de prijs, is een degelijk merk, tis ne LED, em is FullHD en tis 200Hz. Gaat em gerust is gaan bezien en ge gaat me gelijk geven.

En indien ze wa kleiner willen gaan en mooier design willen + subtiele beeldkwaliteit én 3D:
SAMSUNG UE32D6750 bij Vanden Borre: Ruime keuze, makkelijk vergelijken en kopen

camino

Legacy Member
Tzit zo, mijn jongste broer kijkt in huis verl naar tv enz...de tv is sowieso voor mijn ouders maar dus ook voor de jonge broer ;), daarom die paar extra's erbij, tis nu niet dat 150 euro extra voor mijn ouders einde van de wereld is ;). Da zijn mensen die nen tv kunnen kopen van meer dan 5000 euro maar zij zien er het nut nie van (net zoals mij) om daar zoveel geld aan te hangen ;). Ze vinde 800 euro genoeg voor een tv die dan toch goed genoeg is en dan bekijk ik welke ik best neem en dan wil je meteen eentje mee alles op he ;).

Kvraag me nu wel af of die hz wat uitmaakt in de praktijk? Ik heb gelezen wat dat inhoud maar of het in de praktijk uitmaakteen bv 50hz tegen een 100hz?

Bedankt voor de reacties al, ik ga de links bekijken.

Panasonic ziet er idd nice uit, levertijd 3 weken oei oei en die wille maandag deze al meteen mee naar huis nemen, eens zien of ze ergens anders beschikbaar hebben.

FlameDB

Legacy Member
50hz tegenover 100hz maakt weinig uit qua gewoon tv kijken. Echter als je games gaat beginnen spelen zoals fifa is dit aangenamer op een 100hz. 200hz is imo pure marketing en zijn geld niet waard.

Koop dus een 100hz, ik ben persoonlijk fan van de Philips series, 6606H en 5606H bijv.

camino

Legacy Member
Da_GoDoFuNReaL zei:
50hz tegenover 100hz maakt weinig uit qua gewoon tv kijken. Echter als je games gaat beginnen spelen zoals fifa is dit aangenamer op een 100hz. 200hz is imo pure marketing en zijn geld niet waard.

Koop dus een 100hz, ik ben persoonlijk fan van de Philips series, 6606H en 5606H bijv.

Das een duidelijk antwoord op mijn vraag se en ja, mijn broer gamed ook ;).

MRzone

Legacy Member
camino zei:
Ps; philips tv komt er sowieso niet in hier, ik ben al bij 3 mensen thuis geweest en was niet zo overtuigd ;). (persoonlijke smaak of ik heb slechte ogen). ;).

zijn al een stuk verbeterd de Philips, ikzelf geef de voorkeur aan Samsung prijs/kwaliteit, heb zelf ook een Samsung, met prachtige kleuren.

camino

Legacy Member
Ik wil iedereen bedanken voor de hulp.
Ik ben alweer wat wijzer.
Ik ga een aantal toestellen voorstellen aan de ouwkes die oke zijn en deze moeten dan maar zelf beslissen.

Dastardly

Legacy Member
alles met meer als 60hz is goed, lager kan er soms voor zorgen dat je wat flikkering ziet op het beeldscherm (hangt van persoon tot persoon af).

nuja, op vlak van schermen durven ze fameus overdrijven met bepaalde zaken. dingen zoals het contrast bijvoorbeeld.

ik blijf er bij dat je een tv met je ogen moet kopen. je gaat naar de winkel en bekijkt daar de verschillen tussen de schermen zelf. schermen die er op papier beter uit zien qua specs zien er in het echt soms gewoon slecht uit.

playforfun91

Legacy Member
Camino, je bent niet verplicht om te luisteren naar me maar koop aub géén Philips. Tenzij het over de 8000-series of 9000-series gaat. Alles eronder geeft mogelijk goed beeld maar ze gaan snel stuk. Ik heb gewerkt bij VDB, ik heb duidelijk kunnen zien waar veel klachten over waren. En nu Philips de TV's zelf niet meer gaat produceren gaat het er niet op verbeteren. 6000 series en 7000 series waren nog acceptabel als je geluk had. Ik ben wel gek van albilight ... daarom staat er thuis ook een 8000-series.

bvb: 6606H en 5606H bijv. das een 6000 & 5000 series. De 5000 is rommel.

En ja ... 3 weken levertijd. Tis één van de vele redenen waarom ik dépri werd bij VDB. Je verkoopt dan een schoon stuk ... 3 weken levertijd. Bye bye klant. Ik moet wel zeggen dat de officiële shop van panasonic hem zelf niet voorradig heeft.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan