Archief - Stevige mp3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Suphafly

Legacy Member
- Moet stevig zijn (moet ies kunnen vallen enzo....)
- Moet een ingebouwde batterij hebben
de grote maakt niet zoveel uit
'k heb nu zo een stickske da iedereen heeft ma das direct leeg en das ook direct naar de ruk
prijs : nie overdreven veel

is de
sony MDR-V300 een aan te raden koptelefoon want die ziet er wel vet uit en ik ben niet veeleisend
zolang het maar stevig is

Simon Meskens

Legacy Member
iPod Shuffle of iPod Nano. Oerdegelijk en definately the best. De Shuffle heeft normaal beter geluid, de Nano heeft een schermpje en meer geheugen.

Mij krijg je nooit iets aangesmeerd van een ander bedrijf dan Apple, de andere mp3's zijn gewoon van een andere kwaliteitsklasse...

Suphafly

Legacy Member
zo een shuffle moet ik ni hebben want das jah shuffle :)
en zo een nano,
dus als je die nano laat vallen is er nix aan?

eniac

Legacy Member
Simon Meskens zei:
Mij krijg je nooit iets aangesmeerd van een ander bedrijf dan Apple, de andere mp3's zijn gewoon van een andere kwaliteitsklasse...

Oh come on, dat is gewoon fanboytalk. De geluidskwaliteit van een iPod is niet beter dan die van een ander merk (velen zullen zelfs het tegendeel beweren tbh) en ze maken soms zeer merkwaardige dingen.

I mean, die iPod Shuffle. Het heeft geen scherm, het kan enkel shufflen, het is niet goedkoper dan andere mp3-spelers die WEL een scherm hebben en waarbij je op een normale manier kan luisteren, en toch is het alsof het de grootste uitvinding ooit is :ironic: - people are dumb sometimes.

Pakweg iRiver en Creative bouwen kwalitatief minstens even goede toestellen. Minstens.

Simon Meskens

Legacy Member
Niks met fanboy talk te maken. De shuffle heeft zowieso excellent geluid (gebleken uit tests).

Persoonlijk heb ik mijn shuffle meermaals van meer dan twee meter hoogte laten vallen (ligt op mijn kast en kben nogal lomp) en der zijn zelfs geen krassen op. Ik daag u uit da te doen met een ander merk. Trouwens, toen de eerste shuffle uitkwam kostte hij ~80€ voor 512, terwijl zelfs de goedkoopste memory sticks uit den aldi 80 waren voor 512MB. Achteraf is er een mp3-stick markt ontstaan die onder de shuffle prijs dook, maar het is bekend dat Apple geen prijzen veranderd, dus is ie nu wat duurder in vergelijking.

De shuffle was baanbrekend toen ie uitkwam (betaalbaar, veel geheugen, superieure kwaliteit, kwaliteitsoortjes), nu is zijn nut wat verminderd uiteraard...

eniac

Legacy Member
Simon Meskens zei:
Niks met fanboy talk te maken. De shuffle heeft zowieso excellent geluid (gebleken uit tests).

Andere merken, zoals iRiver en Creative, hebben ook excellent geluid. Ook "gebleken uit tests".

Persoonlijk heb ik mijn shuffle meermaals van meer dan twee meter hoogte laten vallen (ligt op mijn kast en kben nogal lomp) en der zijn zelfs geen krassen op. Ik daag u uit da te doen met een ander merk.

Waarom zou ik zo dom zijn om een mp3-speler te laten vallen? Ik draag wa zorg van mijn gerief. Anyway, iRiver playerkes zijn bekend geraakt om hun kwaliteit, zowel qua geluid als qua stevigheid.


Trouwens, toen de eerste shuffle uitkwam kostte hij ~80€ voor 512, terwijl zelfs de goedkoopste memory sticks uit den aldi 80 waren voor 512MB.

Die hadden dan ook een scherm. En wat meer dan een shuffle functie.

kwaliteitsoortjes

Deze kwaliteitsoortjes?
The iPod shuffle ships with the standard Apple Headphones that come with every other iPod on the market, and considering the target audience, these are the headphones that something like 94.2596% of its buyers will be using. If you've ever heard the default iPod headphones before, you know that they're OK for included headphones but are no competition for any sort of quality, self-packaged cans. But, they're the white iPod headphones and people will keep them not only because they're compact (and sorta free), but because they've become a status symbol at this point.

Geluidskwaliteit?

Output quality-wise though, the iPod shuffle is OK. It's pretty clear and relatively noise-free, though the problem is that there's no EQ. The EQ output seems to be perfectly flat, at least compared to the flat output of a Creative Zen PMC in the office. They sound nearly identical in almost every respect when the Zen's EQ is turned off, which is to say good but lacking character. But when the Zen is properly EQ'ed, it blows away the shuffle.

http://gear.ign.com/articles/604/604389p1.html

Jense777

Legacy Member
Ik dacht dat ik gelezen had dat Aplle de prijzen voor iPOD's gaat verlagen. Iemand confirmatie?

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik heb de nano over 't laatst gehoord bij een vriend die zowel een nano had en een sony en die sony was wel degelijk beter kwa geluid! maar geluid is natuurlijk subjecties en voor de ene is dit goed en voor de andere dat. Ik en hem waren het over eens dat de sony beter klonk. Over de degelijkheid van het toestel zeg ik niks. Ow en de standaard meegeleverde oortjes van de sony waren ook beter dus daar kon het ook aan liggen. Nuja aan oortjes kan je een mouw passen he. Andere kopen dus ;)

Lamsednav

Legacy Member
Zit nu met een Philips 2GB maar das echt brol, start zo nu en dan wanneer hij zin heeft op, en heeft ook een probleem met de software die erop staat, kan maar +- 200 MB op plaatsen en die is vol.

Geef mij nu maar een iPod, heb er nog niets slechts over gehoord.

Feignasse

Legacy Member
eniac zei:

²²²²²

De Shuffle was in feite helemaal niet goedkoop. De 1 gigabyte versie kostte als ik me niet vergis 149€ (officiële prijs op de site van Apple toen). In diezelfde periode heb ik me een iRiver iFP 799 (ook 1024mb) aangeschaft voor 174€. Ik zal hier maar geen lijst plaatsen van alle extra functies die ik voor die meerprijs van 25€ kreeg? En dat zonder aan kwaliteit in te boeten welteverstaan.

The Frak

Legacy Member
Ik heb zelf een Creative Muvo² en deze is ook behoorlijk stevig. Al eens (per ongeluk natuurlijk) laten vallen toen ik met mijn fiets tegen 30 per uur naar huis reed en het ding bleef gewoon verder spelen. En dat voor een model met harde schijf.
Ik denk dat je qua stevigheid wel goed zit bij de meeste 'echte' merken (dus niks van Aldi of het Kruidvat e.d.), verder is flashgeheugen steviger dan harde schijf, alleen wel wat duurder spijtig genoeg.

Simon Meskens

Legacy Member
eniac zei:
Die hadden dan ook een scherm. En wat meer dan een shuffle functie.

Nee, met memory stick bedoel ik puur voor dingen op op te slaan, geen mp3. Toen de shuffle uitkwam was die enig in zijn prijsklasse. Aangezien de iRiver zowat een tegenoffensief op de iPod is, kan je die dus niet gekocht hebben als de iPod uitkwam, maar later pas.

En je die review van IGN zegt niet veel, ik heb die ook gelezen, hij is enorm biased. Ik kan even goed een vinden die biased is in de andere richting en je ongelijk bewijzen.

Ma ik ga niet discussieren, ik ben gewoon content van mijn Apple producten, als jullie dat niet zijn, dan is het maar zo...

desert storm

Legacy Member
The Frak zei:
Ik heb zelf een Creative Muvo² en deze is ook behoorlijk stevig. Al eens (per ongeluk natuurlijk) laten vallen toen ik met mijn fiets tegen 30 per uur naar huis reed en het ding bleef gewoon verder spelen. En dat voor een model met harde schijf.
Ik denk dat je qua stevigheid wel goed zit bij de meeste 'echte' merken (dus niks van Aldi of het Kruidvat e.d.), verder is flashgeheugen steviger dan harde schijf, alleen wel wat duurder spijtig genoeg.

flashgeheugenspelers duurder dan HDD-spelers? :wtf:

Feignasse

Legacy Member
Simon Meskens zei:
Nee, met memory stick bedoel ik puur voor dingen op op te slaan, geen mp3. Toen de shuffle uitkwam was die enig in zijn prijsklasse. Aangezien de iRiver zowat een tegenoffensief op de iPod is, kan je die dus niet gekocht hebben als de iPod uitkwam, maar later pas.
Hoho, niet zeveren. De eerste gewone iPod (hd-speler) was misschien uniek en toen zijn inderdaad vele andere bedrijven op de mp3spelermarkt gesprongen (hoewel iRiver daar zeker geen onbekende was met de toen beruchte mp3cdspelers). Toen de Shuffle uitkwam was iRiver echter al aan zijn DERDE reeks flashspelers toe. Mijn eerste iFP (een 795 met 512mb) heb ik gekocht in oktober 2004, en toen was die speler al bijna een jaar uit, dat kan je checken in de threads op oa GoT. Omdat die 795 werd gestolen heb ik me in maart 2005 die 799 gekocht voor 174€. Nu de exacte releasedatum ken ik niet, maar ik weet heel goed dat de shuffle pas te koop was in de loop van vorig jaar.


Ma ik ga niet discussieren, ik ben gewoon content van mijn Apple producten, als jullie dat niet zijn, dan is het maar zo...
Kan best zijn, maar je twijfel aan de kwaliteit van andere merken is volledig ongegrond.

Fr1g0

Legacy Member
Naar mijn mening:

I pod shuffle is weggesmeten geld ! Als ge een specifiek liedje wilt kunt ge lang staan rammen op u "next" knopke... En er zijn inderdaad veel andere mp3's spelers van andere merken die meer kunnen voor een goedkopere prijs.

I pod nano: LEKKER,héél goeie kwaliteit & het ziet er erg mooi uit...
Het enige minpunt is dat er maar 4 giga op kan... maarja, niet iedereen heeft een uitgebreide legaal gedownload mp3-collectie hé KNIPOOG KNIPOOG

Simon Meskens

Legacy Member
Shuffle is gewoon handig, ik wil helemaal geen schermpje. En als je een specifiek liedje wil horen, dan moet je gewoon geen shuffle kopen, niet? Shuffle is gemaakt voor mensen die niet zappen (zoals ik). Ik laat ook in iTunes altijd alles op shuffle staan, ik heb alleen daar een hele ingewikkelde smart shuffle gemaakt die een mix maakt van goeie liedjes, liedjes die ik al lang niet meer hoorde, etc...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan