Archief - oortjes mp3-speler

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

lotter.be

Legacy Member
Ioo,

Ik heb dus nieuwe oortjes nodig voor mijn mp3-speler (Apple iPod)
Er staat wel een volumeboost geïnstalleerd, dus de oortjes moeten een vrij hoog volume aankunnen (wat de iPod-oortjes niet aankunnen).
Iemand suggesties?

mvg

Kenshi

Legacy Member
Heb hier overtijd ook iets gezien over mp3 oortjes, er zijn dan 2 types vermeld.
Sony MDR-EX81 en Creative EP-630. Na wat opzoekwerk heb ik beslist me de Creative oortjes te gaan halen. Zouden goeie bass hebben en goeie geluidskwaliteit dus ja :)

TekkaBlade

Legacy Member
lotter.be zei:
Ioo,

Ik heb dus nieuwe oortjes nodig voor mijn mp3-speler (Apple iPod)
Er staat wel een volumeboost geïnstalleerd, dus de oortjes moeten een vrij hoog volume aankunnen (wat de iPod-oortjes niet aankunnen).
Iemand suggesties?

mvg

Waarom moeten die zo luid?
Héél slecht voor je oren...

The Frak

Legacy Member
Tip: Als je in-ears koopt heb je geen volume boost meer nodig.
In-ears sluiten het omgevingsgeluid grotendeels buiten, waardoor eenzelfde volume met gewone oortjes veel luider lijkt.

ComputerVISTA

Legacy Member
TekkaBlade zei:
Waarom moeten die zo luid?
Héél slecht voor je oren...


Zeker, en dan in 't algemeen die oortjes daar die heel dicht bij je trommelvliezen zitten.

devilface

Legacy Member
Sony oortjes(vanaf een 20 euro) zijn anders ook wel van fatsoenlijke kwaliteit.

Roefus

Legacy Member
totally offtopic:
binnekort komde gij af da we luider moete typen omda ge doof zijt

ma ask me ni vergis hoe lager ge het volume zet hoe langer uw batterij meegaat eh :)
dus miss wel handig als ge zo van die in ear oortjes hed

GhO$T

Legacy Member
RealRoot zei:
als je hardhorig bent?
lolz dan moet je vooral keiharde muziek vlak op u trommelvliezen zetten.

Anywayz, als het echt enkel op geluidssterkte (dus niet kwaliteit) is dat die ipod oortjes tekort schieten volgens u dan denk ik dat jij binnen de kortste keren met gehoorschade zal zitten want zo luid zetten dat die oortjes het zelfs niet meer aankunnen (zelfs al zijn het 'maar' de standaard oortjes) is gewoon immens slecht voor u gehoor.

lotter.be

Legacy Member
Als ik op de fiets zit, hoor ik bijna niets door al het verkeer. Op de bus ook door het geroezemoes. Als je met 2 wil luisteren, hoor je ook nauwelijks iets door 1 oortje. Als je ze zo luid kan zetten, kan je gewoon naar een tekst luisteren zonder ze in je oren te steken.
Met mijn gehoor is trouwens NIETS mis, hoor...
En ik zet ze nooit luid als het niet nodig is. Toch bedankt voor de bezorgdheid :)
Kan iemand nog mijn vraag beantwoorden?

Kenshi

Legacy Member
Mja sorry maar waarover gaat da hier nu allemaal.
Als zo in ears goede geluidskwaliteit bieden is daar toch niets mis mee ?
Op een deftig geluidsniveau brengt dat toch geen schade toe vermoed ik, omdat ze bovendien geluid van buitenaf afschermen ga je die automatisch stiller zetten toch

ComputerVISTA

Legacy Member
Kenshi we zijn niet over kwaliteit bezig maar overgeluidssterkte en druk. Kwaliteit en luidheid hebben hoegenaamd niks met elkander te maken.


Het gaat hem erom dat hij luider en luider wil en dat is absoluut ongezond, een trommelvlies hersteld immers niet

The Frak

Legacy Member
computer xp zei:
Wilt gij op u 50 een oorapparaat?

Nee, en daarom zal ik eerder in-ears kopen of misschien zelfs noise-cancelling headphones moest het echt nodig zijn.
Zelf zet ik het volume bijna altijd half open, soms iets meer. Zoals Roefus zei; de perfecte manier om je batterij te sparen.

Kenshi

Legacy Member
Mja kweet wel maar hij zoekt oortjes die luid kunnen, wil nog niet zeggen dat hij ze luid gaat gebruiken.

lotter.be zei:
Als ik op de fiets zit, hoor ik bijna niets door al het verkeer. Op de bus ook door het geroezemoes. Als je met 2 wil luisteren, hoor je ook nauwelijks iets door 1 oortje. Als je ze zo luid kan zetten, kan je gewoon naar een tekst luisteren zonder ze in je oren te steken.

Op de fiets zou ik het al totaal afraden naar muziek te luisteren zeker met in ears maar soit. Dan hoor je totaal niet wat er in het verkeer gebeurt wat gevaarlijk is eigenlijk.

Maar op die andere argumenten kan je toch niets tegen inbrengen, zijn redenen om luide oortjes te hebben als je nog muziek wenst te horen als ze gewoon op tafel liggen enzo dus ja. Wilt toch niet zeggen dat ie ze ook zo luid gaat zetten bij normaal gebruik, dus weet niet vanwaar deze discussie komt eigenlijk.

TekkaBlade

Legacy Member
lotter.be zei:
Als ik op de fiets zit, hoor ik bijna niets door al het verkeer. Op de bus ook door het geroezemoes. Als je met 2 wil luisteren, hoor je ook nauwelijks iets door 1 oortje. Als je ze zo luid kan zetten, kan je gewoon naar een tekst luisteren zonder ze in je oren te steken.
Met mijn gehoor is trouwens NIETS mis, hoor...
En ik zet ze nooit luid als het niet nodig is. Toch bedankt voor de bezorgdheid :)
Kan iemand nog mijn vraag beantwoorden?

dan moet je geen in-ears gebruiken maar headphones die je volledig oor bedekken, schelpen dus... Die houden genoeg "achtergrondgeluid" tegen...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan