Archief - nieuwe hardware (CPU,MOBO,GRAKA)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mylotec

Legacy Member
Ik ben van plan om mijn systeem een upgrade te geven maar ik zit met enkele vragen
deze hardware zou ik graag kopen

XFX 7900GT
AMD 64 X2 4200+
mobo => ?
Ram Kingstone valueram DRR2 533


nu zit ik met het probleem dat ik geen enkel moederbord vind die DRR2 ondersteund
weet er iemand een moederbord ?
lieft geen ASUS heb slechte ervaringen met dat merk
en moest ik dan een mobo vinden die DRR2 ondersteund kun je daar dan ook een X2 op prikken ?

Yank

Legacy Member
- er is nog geen enkel moederbord voor AMD dat DDR2 ondersteunt voorlopig, daarvoor moet je wachten op hun nieuwe socket (komt deze zomer), dus neem maar DDR1, zeker 1GB
- moederbord: Msi Neo4 of ander moederbord met nForce 4 chipset voor S939

Cool ice

Legacy Member
Een moederbord voor AMD & DDR2 is momenteel nog niet te vinden.

Voorbeeldje:
MSI K8N Neo4 FI ,Nforce4 Ultra , DDR400,SATA,Glan,PCI-X = 95€
XFX Geforce 7900GT 256Mb DDR3, Dual DVI = 323€
AMD Athlon 64Bit x2 4200+ Skt939 (Box) = 420€
Corsair DDR 1024MB 400Mhz PC3200 Value Select = 87.7€
Totaal: 925.7€

Mylotec

Legacy Member
mijn moederbord moet ik dan al niet vervangen en ram ook niet
ik heb nu een MSI K8N NEO 4 platinum met 2 Gb aan ram
wrn komt deze nieuwe socket uit ?

KoeKaTsJoE

Legacy Member
ge koopt u beter een 3800+ of een 4400+

2*512 voor de 3800 en 2*1024 voor de 4400 cache

boostah

Legacy Member
idd ofwel de 3800 en overclocken (x2 dan he) daar haalde makkelijk 4200+ ofwel koop je de 4400+ ni zoveel duurder als de 4200+ dacht ik maar wel 2*1mb cache

KoeKaTsJoE

Legacy Member
de 4400 is toch wel een pak duurder ze....

Ik ga wrs terug overschakelen van dual core naar een opteron of een 3700 san diego. Geef mij maar een single core voor games

SMa

Legacy Member
als je twijfelt tussen een X2 3800+ & X2 4200+ neem je de X2 3800+
bij twijfel tussen X2 4400+ & X2 4800+ neem je de X2 4400+

en nog iets van die ram (tip voor in de toekomst :D)
neem NOOIT DDR2-533 als upgrade, je doet er geen voordeel mee tenopzichte van DDR 400 door de verhoogde latency, ga minimum voor 667MHz CL4
deze tip is gebaseerd op eigen ervaring :p

Davion

Legacy Member
- DDR2 is niet voor AMD, pas dit jaar.
- Neem een X2 3800+ of 4400+, maar geen 4200+.

Kzou dit pakken:
GeForce 7900GT
MSI K8N Neo4-FI
AMD A64 X2 3800+

murrey

Legacy Member
  • X2 3800+ = 2*512kB L2 2.0Ghz
  • X2 4200+ = 2*512kB L2 2.2Ghz
  • X2 4400+ = 2*1MB L2 2.2Ghz
  • X2 4600+ = 2*512kB L2 2.4Ghz
  • X2 4800+ = 2*1MB L2 2.4Ghz
  • FX-60 = 2*1MB L2 2.6Ghz

ik zou 4400+ pakken ... als je gaat overclocken de x2 3800+.
cache mem word belangrijker om belangrijker dus zou ik de 4400+ pakken.

Mylotec

Legacy Member
jah zal wel wat langer sparen en dan de X2 4400+ want de 3800+ zal niet genoeg prestatie winst hebben denk ik
(heb nu een 3500+)
en aangezien dat L2 cashe belangrijker word ...

**EDIT**
Davion een mobo moet ik niet mer hebben kheb al een MSI K8N NEO4 PLATINUM
ik ga mijn hardware in stukken kopen wat zou ik best 1ste kopen een 7900 of een 4400+ ?

SMa

Legacy Member
€314.00 - ASUS EN7900GT
€310.00 - AMD 64 X2 3800+
€113.10 - ASUS A8N SLI Socket 939
Totaal: €737

waarom Asus
Uit alle reviews die ik al gelezen hebt blijkt dat MSI voor geen meter overclockt, als je van plan bent om je cpu naar een X2 4200+ en hoger te overclocken neem je beter een Asus of DFI
Bij de graka is het merk niet van belang, neem gewoon de goedkoopste.

nu de ram:
€184 - 2*KINGSTON DDR 1024MB 400MHZ PC3200 ValueRam
en waarom 2gb:
The Inquirer zei:
We fear that you might need even more than 2GB as FEAR of already wants 2GB memory under Windows XP. It works with 1GB as well but it works better with 2GB, and so does the Battlefield 2. We are sure that you will soon be able to buy 4GB gaming kits, at least by the end of the year when Vista gets closer.
het nieuws over het ramgebruik van Vista is niet echt positief, een spel als Far Cry gebruikt al 1.23Gb
En het werkt ook véél vlotter dan 1024Mb

:edit: zo te zien heb je nog enkel een graka & cpu nodig
geef eerst eens de rest van je specs
ikzelf zou eerst de graka upgraden (voor te gamen)
tenzij dat je vindt dat je pc te traag gaat, dan dus de cpu
je moet je eigen prioriteit kiezen ;)

Mylotec

Legacy Member
Antec true Blue 480W
Creatiev audigy 2 ZS
AMD 64 3500+ (2.4 ghz)
MSI K8N NEO 4 PLATUNIM
MSI Geforce 6800GS (standaard kloks)
Kingstone valueram2 GB pc3200
2hardeschvijven samen 80GB


en mijn CPU ben ik niet van plan te OCen alleen mijn graka OC ik
ik ben een beetje bang dak me CPU naar de klote ga helpen daarmee dat ik dat niet doe

SMa

Legacy Member
het enige dat ik eventueel zou upgraden is de graka
de cpu zou ik overclocken
als je dat met verstand doet (temps in de gaten houden, voltages niet te hoog laten gaan, ...) kan er niets gebeuren.
lees anders eens de sticky in de overclockings-sectie ;)

Mylotec

Legacy Member
was een DC CPU :$
maar mijn 3500 heb ik wel geocd :$
kheb gwngeen zin om deze terug op standaard te zetten :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan