Archief - nieuwe graka!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

b0rn2die4

Legacy Member
Hey,

mits mijn HD 4870 512mb het begeven heeft moet ik een andere graka kopen. Mijn budget ligt rond de 250 euro en ik dacht aan deze kaart van MSI :

DEZE

of raden jullie andere kaarten aan in deze prijsklasse?

andere specs :

mobo : MSI P67A-C43
cpu : intel i5 2400
voeding : OCZ GameXtream 600W
ram : 4gb

thanks ! :)

SpeedFreak.be

Legacy Member
b0rn2die4 zei:
had deze ook gezien maar is deze van zelfde kwaliteit mits dat MSI die military class II heeft en die staan toch wel garant voor uitstekende kwaliteit en ook omdat men mobo van military class II is, weet niet of dit veel uitmaakt..

Laat ik het zo zeggen er zijn er hier veel die die kaart hebben en hij wordt hier zo ongeveer standaard aanbevolen in nieuwe builds. ;)

TrsH

Legacy Member
Ik heb de MSI twinfrozr III 2gig en ben er heel content van, zeer koud kaartje.

maar de Dirt3 editie moet zeker niet onderdoen.

vryko

Legacy Member
Sapphire is nog steeds zo een beetje het huismerk van ati (amd ondertussen)

b0rn2die4

Legacy Member
TrsH zei:
Ik heb de MSI twinfrozr III 2gig en ben er heel content van, zeer koud kaartje.

maar de Dirt3 editie moet zeker niet onderdoen.

zit er op die dirt3 editie dan evenveel koeling als op die msi frozr?

b0rn2die4

Legacy Member
Twinturbo zei:
De koeling op de Sapphire Dirt 3 evenaart de prestaties van de MSI Twinfrozr II/III koeler terwijl hij toch een 20 € goedkoper is.
Sapphire Radeon HD 6950 2GB Dirt 3 Edition Video Card Review - Temperature Test :: TweakTown USA Edition

Ik zie wel dat hij overal een 5 € gestegen is in prijs.

via pm heb ik ook nog de raad gekregen om zeker eens te kijken naar de Asus GeForce GTX 560 Ti. Omdat deze bijna gelijkaardig presteert en het koelst blijft. Wat denken jullie hiervan? linkje naar de kaart

Twinturbo

Legacy Member
de GTX 560 Ti presteert inderdaad gelijkaardig aan de AMD 6950.

1 kaart: GTX 560 Ti of AMD 6950 1Gb
Wil je nu/later 2 kaarten: AMD 6950 1/2Gb

De GTX 560 Ti is zeker geen slechte kaart. Maar in Nederland vind je al een MSI GTX 560 Ti TwinfrozrII/OC voor 190 €. Dat is 30 € goedkoper dan hier, en maakt dit wel een zeer interessante kaart.

Deze koeler presteert iets beter dan de Asus en is goedkoper.
NVIDIA GeForce GTX 560 Ti Roundup: ASUS, EVGA, Gigabyte & MSI - Page 19

Maar hou er rekening mee dat de Dirt 3 over 2Gb videogeheugen beschikt. Wat zeker van pas zal komen in de toekomst en bij hogere resoluties.

b0rn2die4

Legacy Member
Twinturbo zei:
de GTX 560 Ti presteert inderdaad gelijkaardig aan de AMD 6950.

1 kaart: GTX 560 Ti of AMD 6950 1Gb
Wil je nu/later 2 kaarten: AMD 6950 1/2Gb

De GTX 560 Ti is zeker geen slechte kaart. Maar in Nederland vind je al een MSI GTX 560 Ti TwinfrozrII/OC voor 190 €. Dat is 30 € goedkoper dan hier, en maakt dit wel een zeer interessante kaart.

Deze koeler presteert iets beter dan de Asus en is goedkoper.
NVIDIA GeForce GTX 560 Ti Roundup: ASUS, EVGA, Gigabyte & MSI - Page 19

Maar hou er rekening mee dat de Dirt 3 over 2Gb videogeheugen beschikt. Wat zeker van pas zal komen in de toekomst en bij hogere resoluties.
die 2gb komt nu nog niet van pas? en hoe denk je dat mijn specs + bvb een 6950 2gb zal draaien op battlefield 3?

ATI

Legacy Member
b0rn2die4 zei:
die 2gb komt nu nog niet van pas? en hoe denk je dat mijn specs + bvb een 6950 2gb zal draaien op battlefield 3?

Op welke resolutie speel je?Een amd hd 6950 2gb zal BF3 draaien ja!

b0rn2die4

Legacy Member
ATI zei:
Op welke resolutie speel je?Een amd hd 6950 2gb zal BF3 draaien ja!

1920*1080 dacht ik. mijn background sta toch op deze resolutie ! :) en wat bedoel je met draaien? toch niet op low ofzo?

Twinturbo

Legacy Member
b0rn2die4 zei:
die 2gb komt nu nog niet van pas? en hoe denk je dat mijn specs + bvb een 6950 2gb zal draaien op battlefield 3?

Zeg dat tegen de mensen die 2 jaar geleden een ATI 4870 512 Mb hebben gekocht ipv de 1Gb versie :). Deze laatste kan nog perfect mee.

Dat weet je pas wanneer het spel wel degelijk uit is. Heeft dus geen nut dit te vragen want er zijn nog geen enkele officiële benchmarks van.

b0rn2die4

Legacy Member
Twinturbo zei:
Zeg dat tegen de mensen die 2 jaar geleden een ATI 4870 512 Mb hebben gekocht ipv de 1Gb versie :). Deze laatste kan nog perfect mee.

Dat weet je pas wanneer het spel wel degelijk uit is. Heeft dus geen nut dit te vragen want er zijn nog geen enkele officiële benchmarks van.

welke game is er dan nu op de markt dat toch wel "zwaar" doorweegt op je systeem?

ATI

Legacy Member
b0rn2die4 zei:
welke game is er dan nu op de markt dat toch wel "zwaar" doorweegt op je systeem?

Metro 2033 is wel al nen hele tijd uit ,maar is best zwaar spel!

ATI

Legacy Member
High zeker ultra misschien ook wel.

Ik draai medium met 100fps zeker, op 1920 1200 resolutie ,mijn pc zie sig
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan