Archief - Multimedia systeem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

InnerChild

Legacy Member
Hoi !

Mijn zus en haar vriend zijn van plan een nieuwe pc te kopen. Dus ze hebben mij gevraagd eens te kijken naar een niet al te dure maar goede oplossing. Ik ben geen expert...vandaar dat ik nog es hier langskom :)

  • ANTEC SLK3800-BEC BEHUIZING €103,20
  • NEC DVD BLACK DV5800 €23,50
  • NEC 4550 16X ZWART DVD-RW €46,00
  • NEC FLOPPY BLACK €7,45
  • MSI NX6600GT-TD128E LITE 128MB PCI-EXPRESS GEFORCE 6600 GT €154,90
  • WESTERN DIGITAL 160GB-JS 8MB SATA300 7200RPM €85,90
  • MSI K8N NEO4-F SOCKET 939 €86,80
  • AMD ATHLON64 939 3500+ VENICE BOXED SOCKET 939 €216
  • CORSAIR TWINX 1024MB PC3200(2X512MB) €133,40
  • CREATIVE SOUNDBLASTER AUDIGY 4 BULK €57
  • LOGITECH MX518 OPTICAL MOUSE €45,50
  • LOGITECH 967559-0123 AZERTY MEDIA KEYBOARD ELITE €23,90
  • CREATIVE INSPIRE T3030 2.1 SPEAKERS €52
  • BENQ T905 19 INCH LCD SILVER 12MS €299

Totaal= 1334,55

Het is zeker geen game-pc. Vandaar dat ik een beetje spaar op de grafische kaart en een iets zwaardere processor neem. Een dual core zou waarschijnlijk overkill zijn (en het prijskaartje naar boven trekken) dus neem ik deze 3500+.

Op dit moment neem ik 1gig ram, meer lijkt me nog niet nodig.

Scherm weet ik niets van, het leek mij een goede prijs voor een 19inch. 12ms lijkt me ideaal. Eventueel ga ik voor een 17inch, als dat veel uitmaakt in prijs. Misschien dat iemand hier een beter alternatief voor heeft.

Speakers ken ik ook niets van. Beetje naar prijs gekeken, en ik ga ervan uit dat creative degelijk materiaal biedt.

Opmerkingen/bedenkingen? Shoot !

Davion

Legacy Member
- Is die Audigy4 echt nodig? moederbordje heeft onboard sound.

Voor de rest propere config :)

InnerChild

Legacy Member
Davion zei:
- Is die Audigy4 echt nodig? moederbordje heeft onboard sound.
- Welke voeding?

Voor de rest propere config :)

Ik vroeg me ook af of die Audigy4 veel meerwaarde oplevert. Is die onboard sound van goede kwaliteit? Kan ik door zonder problemen die Creative inspire op aansluiten?

Voeding is de standaard voeding bij de case, 400w. Ik zou denken dat dat wel voldoende is zeker?

Sergeant_bob

Legacy Member
@ Davion
antec site zei:
1 400 Watt SmartPower 2.0 Installed

zal wel voldoen :)

- je kan eventueel nog Corsair valeuram nemen ik denk niet dat ze gaan overklokken ?
- je kan ook de 3200+ nemen het verschil is miniem en drukt ook weer de prijs
- boxen zijn heel goed ik heb de versie ervoor :)
- en de Audigy 4 is niet echt nodig denk ik :)

anders heel nice config :)

Davion

Legacy Member
- Oei miskeken, voeding is er idd bij.
- Ik denk niet dat er een meerwaarde is met de Audigy4 persoonlijk :)

InnerChild

Legacy Member
desert storm zei:
is die MX518 echt nodig als het geen game-pc is :s

nu dat ik dat bekijk is het precies wel iets té ver gegrepen...zeker niet nodig. thx!

InnerChild

Legacy Member
Davion zei:
- Oei miskeken, voeding is er idd bij.
- Ik denk niet dat er een meerwaarde is met de Audigy4 persoonlijk :)

ok, dan vliegt die audigy4 er ook uit. Zolang ik geen problemen zal hebben met het aansluiten van die creative inspire set en het geluid niet veel verschilt moet ik daar inderdaad niet naar kijken.

InnerChild

Legacy Member
Sergeant_bob zei:
@ Davion


zal wel voldoen :)

- je kan eventueel nog Corsair valeuram nemen ik denk niet dat ze gaan overklokken ?
- je kan ook de 3200+ nemen het verschil is miniem en drukt ook weer de prijs
- boxen zijn heel goed ik heb de versie ervoor :)
- en de Audigy 4 is niet echt nodig denk ik :)

anders heel nice config :)

overklokken is idd niet de bedoeling ;) Het is echter de goedkoopste ram die ik op tones kan vinden (van corsair dan)

ik zal die 3200 ook eens bekijken, maar als het niet zoveel uitmaakt voor hen neem ik die 3500

InnerChild

Legacy Member
UPDATE:

muis vervangen door Logitech Pilot optical (black)
Audigy4 kaart is weg
moederbord lichte update gegeven naar msi K8N neo4 FI (met firewire, wat ik wel altijd handig vind)

prijs ligt nu rond de 1263 euro


merci allemaal al voor de reply's :niceone:
als er opmerkingen zijn m.b.t. de update, laat maar komen

Sergeant_bob

Legacy Member
eigenlijk zou ik toch de mx518 houden is gewoon een zalige muis voor iedereen
kzou t toch bij die houden een muis gaat lang mee kvin da toch een goede investering :)

desert storm

Legacy Member
Sergeant_bob zei:
eigenlijk zou ik toch de mx518 houden is gewoon een zalige muis voor iedereen
kzou t toch bij die houden een muis gaat lang mee kvin da toch een goede investering :)

een gewone optische muis gaat langer mee dan al die high tech-dingen hoor (mijn MX518 is binnen omdat de min-knop niet meer gaat)

gevoeligheid en zo verhogen heb je echt niet nodig als non-gamer, een optische muis met 800dpi volstaat ruimschoots en bovendien betaal je pakken minder...

Box

Legacy Member
Als ge wilt dat em stil is, zou ik eerder gaan voor de Antec 3000B (zonder voeding) en een kwalitatief betere voeding apart kopen (zal wel duurder komen).
Niet dat die antec voeding slecht is hoor, maar in een stil systeem zal dat snel de limiterende factor worden...

Davion

Legacy Member
Antec's voedingen zijn zeer stil, en 400W is zeker voldoende..

Sergeant_bob

Legacy Member
inderdaad ik hoor de mijne totaal niet :) zelf niet als ik er mijn hoof naast hou :p

M0rpheus

Legacy Member
Als je toch aant uitsparen bent op allerlei onderdelen kan je misschien toch eens kijken naar een dual core CPU, de X2 3800+ bijvoorbeeld, als je budget dat toelaat natuurlijk..
Daar ga je later echt gene spijt van hebben. Is nu misschien overkill, maar dat blijft niet duren ;)

Box

Legacy Member
Davion zei:
Antec's voedingen zijn zeer stil, en 400W is zeker voldoende..

Antec's voedingen zijn stil als de rest van het systeem het niet is. Ik heb het allemaal doorlopen. Goeie HS en fan op cpu, graka passief, case fans op 5V, telkens een verbetering qua geluid. Op deze moment is mijn antec voeding het luidste onderdeel, en zal een betere (seasonic) kopen de enige optie blijken om mijn systeem zover te krijgen dat ik nog enkel de hd's hoor.

Daarom ook dat ik zei dat die voeding zeker niet slecht is, maar het kan een limiterende factor worden als je echte stilte wilt. Beter vermijden dan genezen denk ik dan...

Davion

Legacy Member
Omg, dan zijde al vrij zwaar bezig zenne, Antec's hoorde ECHT NIET.

InnerChild

Legacy Member
goh ik heb wel vertrouwen in antec moet ik zeggen. En de meeste zeggen hier dat ze weldegelijk goed materiaal leveren. Die investering in een case en voeding ga ik niet nemen, ze willen de prijs niet te hoog zien gaan :-)
Toch bedankt voor de tip !

@M0rpheus

3800 dual core is zeker een goed idee, maar toch iets te hoog gegrepen. Het brengt weer een verhoging van 100 à 150 euro met zich mee. Ok, het is meer toekomstgericht...maar ik denk niet dat ze dat ervoor over hebben. Toch iets dat ik in het achterhoofd moet houden
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan