Archief - Gamescherm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hamiltoe

Legacy Member
Hey,

zou bij Redcoon vanavond dit scherm beschermen. Word enkel gebruikt om te gamen.

Dell UltraSharp U2312HM

Dell UltraSharp U2312HM - 58,42cm(23'')/ 2Mio.:1/300 cd/m²/8ms - Dell  | redcoon België

Iemand zei me dat een IPS scherm slechter is om te gamen. Lage ms bijvoorbeeld. Klopt dit?

Dit scherm is ook maar 60hz, mijn oud scherm is 75hz :s. Waarom geen 75hz schermen meer. Zal ik dit verschil zien?


Iemand een idee over de levertijd en kwaliteit qua levering van Redcoon?

Grrz!

MrKend54l

Legacy Member
60hz = max 60 fps
75hz max = max 75 fps

Met andere woorden maakt het echt niks uit. Ips daarentegen maakt wel uit. Het verschil in kwaliteit zal je snel genoeg merken.
Alle kleuren zullen er veel beter en echter uitzien. Dell Ips schermen zijn tegenwoordig best bang for your buck.

Redcoon levert altijd stipt en levert snel en vlot.

Hamiltoe

Legacy Member
Thanks, dus een goed gamescherm? 8 ms is niet te weinig. Zie wel een stroomverbruik van 33W; naar tschijnt verbruikt IPS iets meer.

mdgf

Legacy Member
IPS is intrinsiek slechter qua reactietijden dan TN, maar voor een normale gamer zal die ~10-20ms dat de u2312hm haalt niet verschillen van de bv 5ms die je met een deftig TN paneel haalt.

Stroomverbruik hangt naar mijn weten vooral af van de achtergrondverlichting, edge led is het zuinigst (en dat heeft die dell), ccfl verbruikt iets meer.

Redcoon is een shop met betrekkelijk slechte reputatie in vgl met andere groten, als het niet veel scheelt zou ik eerder ergens anders kijken, scheelt het wel veel in prijs dan zou ik ook gewoon daar bestellen.

Hamiltoe

Legacy Member
Thanks voor de goede info. Nja, normale gamer. Ik speel vooral race games in battlefield. Wil wel niet dat het stoort. Het scherm heeft 8 ms, maar in realiteit 10-20 ms. Das wel een groot verschil met TN.

Ken toch redelijk wat mensen die van Redcoon tevreden zijn, dus ik ga het idd bij Redcoon bestellen.

Bedankt voor de bruikbare info!

mdgf

Legacy Member
Ik betwijfel ten zeerste of het gaat storen, als je gewoon wat rondleest op dit forum alleen zit je zeker aan >100 mensen met het scherm en ik heb nog niemand weten klagen.

Ga in elk geval geen TN paneel kopen die even duur is als de dell, das idioot imo (voor 100-130€ moet je zeker een scherm vinden, maar ik zou dus gewoon de dell kopen, ik speel wel geen racegames noch fps).

Hamiltoe

Legacy Member
Heb wat reviews van dit Dell scherm gelezen en zal toch geen IPS nemen.

Gezien ik hoofdzakelijk zal gamen, zou ik toch voor TN best gaan vrees ik. Die mac schermen zien er altijd zo goed uit, dat is toch ook TN? Iemand die een goed TN scherm weet om online te bestellen?

phate_13

Legacy Member
Een MAC gebruikt een deftig IPS paneel...

En als het echt professioneel gamen is, dan zou ik eerder voor een CRT gaan overigens. Of je moet één van de 10000000 mensen zijn die extreem gevoelig is voor ghosting ed. Maar anders zou ik me geen zorgen maken over die reactiesnelheid van een TN of IPS paneel.

Hamiltoe

Legacy Member
Je moet toch ergens een deftig IPS paneel kunnen kopen :)

Psy

Legacy Member
die 8ms is de pixelreactietijd éh, heeft niks met de inputlag (10-20ms) te zien
inputlag word niet vermeld in de specs van noch tv's noch monitors ..

10-20ms is imo niks om u zorgen om te maken, ge zou al ZEER gevoelig moeten zijn ervoor om daar iets van te merken, pas rond de 35-40ms begint ge daar als "echte" gamer miserie mee te ondervinden (een getal dat ge bij monitors zeer weinig terugvind trouwens, zowel ips, tn, va .. is eerder iets dat al eens bij tv's kan voorvallen)

Psy

Legacy Member
Had dat scherm trouwens geen OD (overdrive) mode zodat ge eventuele ghosting kunt verlagen indien het storend is?
Heb geen ervaring met dat specifiek scherm maar hier op m'n iiyama TN (wat zogezegd 5ms is) helpt overdrive toch ook ietwat met ghosting, maar kan evengoed gewoon placebo effect zijn. :p

Zou persoonlijk toch voor de dell gaan, kwaliteit & kleuren zijn zeer goed, nog steeds beetje spijt van dat ik hier niet eerst achter suggesties gevraagd had vooraleer ik m'n aankoop gedaan had :p

Davion

Legacy Member
Ik heb de voorloper van dat scherm (Dell U2311) en ben er uitermate tevreden over :)

Psy

Legacy Member
Zeker al een pak geld bespaard in ieder geval :)
Denk dat ge voor die prijs zeker niet zult kunnen klagen

phate_13

Legacy Member
Voor 100 euro kun je weinig mis doen met dat scherm lijkt me. :)
Enige dat je in je achterhoofd moet houden is de relatief negatieve reputatie die Redcoon heeft qua aftersales.

Hamiltoe

Legacy Member
Thx voor de feedback. Zal wel een goed gamescherm zijn, gezien het TN en Dell is. Vind geen reviews, maar zal het er op wagen! grz

botchla

Legacy Member
phate_13 zei:
En als het echt professioneel gamen is, dan zou ik eerder voor een CRT gaan overigens.

Dat wil ik toch even tegenspreken. Ik ga akkoord dat een CRT u wel het beste reactievermogen geven, maar die schermen zijn echt niet goed voor je ogen.

Een pixel op een TFT type scherm wijzigt van kleur, terwijl een CRT/beeldbuis zoals je waarschijnlijk wel weet met een soort van "kleurenkanon" werkt. In plaats van kleur te veranderen komt gaat die eigenlijk uit en weer aan. Het scherm knippert dus eigenlijk maar op zo'n hoge snelheid dat je er niets van merkt.

Spijtig genoeg is dat echt niet zo goed voor uw ogen. Je herinnert je misschien nog de tijd dat na een sessie van ettelijke uren gamen op CRT uw ogen rood zagen, begonnen tranen, etc. Dat ligt aan het type image refresh dat CRT gebruikt.

Aangezien een pro gamer ettelijke uurtjes achter zijn computer gaat verslijten, kan ik het enkel afraden.

Dat ga je bij TFT consoorten niet voorhebben.

vdrsypjor

Legacy Member
wat vinden jullie van Iiyama? Ik zie zeer veel schermen van dit merk en ze lijken op het eerste zicht vrij goedkoop te zijn. Zijn deze aan te raden?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan