Archief - Game pc samenstellen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Towlie

Legacy Member
Ik ben dus van plan een nieuwe pc te kopen, vooral om te gamen...
Ma ik weet totaal niet wat bij wat hoort, wat mag en niet mag, dus vraag ik het hier maar.

Wat ik wil : - een game-pc die toch jaren meekan
- Ik ben niet tevreden met medium settings in games ( ja ik ben een graphics whore ;) )
- Genoeg snelheid om meerdere progs te runnen zonder wa trager te gaan

Mijn budget zal iets van 3000-4000 euro zijn ( lekker lekker )

Ik koop dus alles nieuw aan ( ook scherm muis toetsenbord... )

Al bedankt op voorhand é

Davion

Legacy Member
Antec kast 1050EC met 550W voeding
MSI K8N Neo4 SLI Diamond
AMD A64 X2 4400+
2x1024Mb ValueSelect DDR400 PC3200
GeForce 7800GTX x2
WD HDD 320GB SATAII
BenQ DW-1640
Logitech Z-5500
Logitech MX3100 Desktop
en nog een scherm.

Towlie

Legacy Member
Moestek er verstand van hebben : ja :p

Ma da kan ik allemaal ni, en ga ik mij dus ook ni mee bezig houden ;)
Wat voor een scherm moet ik nemen?

Bluekes

Legacy Member
Stel ik me toch de vraag waarom je +3000€ zou uitgeven aan een goede gamepc...

Voor een 1500-200€ heb je ook al een schitterend systeem...

my 0.02€

dj insulin

Legacy Member
Davions setup lijkt me perfect, alleen zou ik de cpu wel wat zwaarder nemen. 2 6800 gt's tegen een x2 4400+ is nipt voor die cpu, met een sli GTX is dat niet te doen, ik zou gaan voor de x2 5000+.
IK stel me ook vragen bij het ram: de x2 heeft een ddr 500 controller. het zou beter zijn om die te gebruiken. neem de Geil HZ of de ocz platinum pc4000 2 gb kits, die zullen zeker niet slecht zijn.
qua scherm: waar moet het voor dienen? want we kunnen je een heel groot 2048x1536 scherm aanraden dat je kaarten dan weer niet kunnen trekken enzo ... .

Towlie

Legacy Member
Bluekes zei:
Stel ik me toch de vraag waarom je +3000€ zou uitgeven aan een goede gamepc...

Voor een 1500-200€ heb je ook al een schitterend systeem...

my 0.02€

die 3000€ moet ni op eh, das gewoon hetgene ik nu momenteel heb
Ma kheb natuurlijk ook extra kosten als scherm enzo, wat de anderen hier meestal niet hebben.

Towlie

Legacy Member
dj insulin zei:
qua scherm: waar moet het voor dienen? want we kunnen je een heel groot 2048x1536 scherm aanraden dat je kaarten dan weer niet kunnen trekken enzo ... .

Gewoon zo een normaal schermpke, plasma,lcd ofzo, mee een deftige resolutie enzo

dj insulin

Legacy Member
Towlie zei:
Gewoon zo een normaal schermpke, plasma,lcd ofzo, mee een deftige resolutie enzo
mja, ik ken nu niet veel van tft's, maar de samsung syncmaster 930BF lijkt me een goeie. die heeft een 4 ms reactietijd, en draait 1280x1024 op 75 hertz. om op 1600x1200 te werken zal je iets duurder moeten gaan

Davion

Legacy Member
@dj insulin:
- AMD A64 X2 5000+ bestaat nog niet.
- Op AnandTech heeft eens een vergelijking tss PC3200 en PC4000 RAM gestaan, het verschil was zeer klein (net als DC bij een A64) dus is het dom om daar zoveel geld extra aan uit te geven.

Towlie

Legacy Member
Er mogen nog altijd tips komen om hem nog sneller te laten draaien...

Jense777

Legacy Member
De enige tip om hem snel te laten draaien is hem genoeg en goed onderhouden...

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Towlie zei:
Er mogen nog altijd tips komen om hem nog sneller te laten draaien...
Als 7800GTX de 512MB-versie pakken.
Over de Z-5500 zwijg ik, kheb al koppijn genoeg, geen zin van weer te beginnen discussieren, weet gwn daje véél beter kan hebben. :)

Towlie

Legacy Member
Dus die config van davion is de beste opt moment?
And what about the sound ladies?

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Goh ja, beter kan altijd, maar is wel een monster-config zu, zeker met 2x 7800GTX 512MB en een dualcore cpu als dat.

Voor sound zou ik eerder voor iets als dit gaan ma heb geen zin om er alweer over te discussiëren.
Wat ik persoonlijk nog beter vind is apparte versterker kopen, daar paar boxen aanhangen en nog een apparte subwoofer. En dit alles dan aansluiten op deftig soundkaartje (zit blijkbaar nog niet in config van davion). Ne X-Fi Platinum fzo zal wel zeer goed geluid kunnen halen uit je PC.

boostah

Legacy Member
dj insulin zei:
mja, ik ken nu niet veel van tft's, maar de samsung syncmaster 930BF lijkt me een goeie. die heeft een 4 ms reactietijd, en draait 1280x1024 op 75 hertz. om op 1600x1200 te werken zal je iets duurder moeten gaan

wtf een 930bf is eigenlijk te belachelijk voor woorden

neem dan een samsung 970p, grotere inkijkhoek, slechts iets trager (ge gaat evenveel ghosting zien als op de 930bf, al ge het al ziet) , beter kleuren, wel duurder off course

ma mss idd naar een 20 inch schermke kijken met 1600*1200, is toch nog altijd schoner zenne

Towlie

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Goh ja, beter kan altijd, maar is wel een monster-config zu, zeker met 2x 7800GTX 512MB en een dualcore cpu als dat.

Dan nemek da eh ^^

SMa

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Wat ik persoonlijk nog beter vind is apparte versterker kopen, daar paar boxen aanhangen en nog een apparte subwoofer. En dit alles dan aansluiten op deftig soundkaartje (zit blijkbaar nog niet in config van davion). Ne X-Fi Platinum fzo zal wel zeer goed geluid kunnen halen uit je PC.

idd
ik ben van mening dat als je een deftige sound wilt, dat je dan beter meteen een versterker koopt (natuurlijk wel wat duurder dan een soundkaartje)
en ik raad je ook die Altec Lansing aan, of een ander advies: beluister beide en kies de betere

maar euh... een versterker aansluiten op een soundkaart?? daar win je imo helemaal niets bij
met een degelijke versterker hoor je geen verschil tussen onboard en soundkaart
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan