Archief - Game pc needed

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

RoyalKombo

Legacy Member
Ben'k weer ;p en deze keer zoek ik ne deftige game pc voor +-1000€.
Kben deze setup tegengekomen en die blijkt goed te zyn, maar kunnen jullie toch nog voor de zekerheid checken?

Setup:
ASUS P8Z68-V
Corsair Vengeance
Intel Core i5 2500K / 3.3 GHz
Cooler Master Hyper 212 Plus
Sony Optiarc AD-7260S
Samsung SpinPoint F3EG Desktop Class HD105SI
ATI Radeon HD6950 (2Gb wrs?)

Ik had deze en deze case opt oog, zijn die goed? want kben echt een noob als het op pc's aankomt...^^ (& wat moet ik selecteren van quickport fsoiets?)

En khad ook zo ne SSD gewild omdat die schijnbaar heel goed zijn, maar kan je daar een normale harde schijf bij combineren?

Oh en wat zijn goeie (/goedkope :D) webshops in België?

Alvast bedankt!

mdgf

Legacy Member
Die setup heb je gekopieerd van https://www.beyondgaming.be/archive/aankoopadvies.55/medium-budget-game-pc.807157 ?
Daar heb ik al alles vermeld wat er aan verbeterd kan worden, ik ga geen dubbel werk leveren ;).

Voor die cases zul je reviews moeten opzoeken om te weten of ze goed zijn (qua bouwkwaliteit ed, ik ken geen van beide, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze slecht zijn) + controleren of een 6950 erin past (google de kaartlengte en de maximale lengte van grafische kaarten in die cases).

En khad ook zo ne SSD gewild omdat die schijnbaar heel goed zijn, maar kan je daar een normale harde schijf bij combineren?
Tuurlijk, op de ssd zet je windows + browser + andere veelgebruikte programma's en op de mechanische hdd al de rest.

Oh en wat zijn goeie (/goedkope ) webshops in België?
Alternate.be, power4pc.be, jaha.be, komplett.be (op zich nederlands) evt tones.be (meestal een stuk duurder dan de andere).
Je kunt ook gewoon je aankopen doen in nederland (azerty.nl, 4launch.nl, zercom.eu, salland.eu,...), das normaal wat goedkoper, nadeel is dat je evt kappotte spullen terug moet sturen naar nederland + de leveringskosten liggen vaak hoger.

RoyalKombo

Legacy Member
Tis omdat ik er nie veel van weet dat ik er maar een gekopieerd heb die goed blijkt te zijn xD

En ivm met die Quickport (moet ik da selecteren of niet?)

RoyalKombo

Legacy Member
Geen flauw idee, alsk die case selecteer komt er zo een optie op vr Quickports te selecteren o.O, heb geen flauw idee wat het doet tbh...

En ik moet ook geen speciaal moederbord en toestanden hebben om CF te kunnen doen?

mdgf

Legacy Member
Gewoon negeren, je moet een mobo hebben dat CF ondersteund (liefst in x8/x8 mode, zoals de ASrock P67 Extreme4) en een voeding die zwaar genoeg is.
Voor beiden is gezorgd in mijn commentaren in die andere thread.

RoyalKombo

Legacy Member
Ok bedankt!

Zou iemand deze setup dan nog eens een laatste keer bekijken (kwil alleen maar zeker zijn ^^)
[ ik weet dat ik 2 cases heb aangeduid, das omdat ik tussen die 2 twijfel, heb al reviews opgezocht enzo maar snap vn de meest termen die ze gebruiken toch niets van...]

+Zou ik eventueel de Win7 van mijn laptop (de cd-rom of w/e) niet kunnen 'recycleren' en zou op deze setup gebruiken?
En ook: moet ik koelpasta bijbestellen (ik gok op ja, maar wil zeker zijn)

ATI

Legacy Member
U heeft nog niks in winkelmandje!

Die w7 van uw laptop zal hoogstwss w7 32bit zijn dus als je 4gb ofzo hebt zitten in uw pc dan herkent windows ,maar 3.2gb.

Als je die zelf gaat ineensteken ,moet je koelpasta bijbestellen.Ik zou arctic silver 5 koelpasta kopen is heel goed!

RoyalKombo

Legacy Member
Hmm, bij mij komt het er nochtans op, zal morge proberen via Alternate o.O

Nog een paar vraagjes:
-kan ik ergens zien hoeveel bit mijn windows nu is? (op laptop)
-kheb in een video v. Newegg horen zeggen dat je (als je CF wilt doen) dat je het best van i/h begin alletwee de kaarten koopt, is dit zo?

ATI

Legacy Member
Staat dat niet op uw cd van windows? (of op het hoesje)???

Dat maakt niet uit,maar crossfire heb je niet echt nodig tenzij je eyefinity gebruikt of 27inch scherm met 2560x1440 resolutie.

Ik heb ook een crossfire mobo ,maar heb tot nu toe nog niet gebruikt.(misschien ooit ,maar denk het niet)

Tweek

Legacy Member
Koelpasta zit meestal wel bij de koeler, kijk anders is op de site van de fabrikant of winkel..

Voor te zien hoeveel bits:
start-> typ in: dxdiag
of start -> configuratiescherm -> systeem en beveiliging -> systeem

flyingdutchman

Legacy Member
Normaal heeft iedere aftermarket cooler een beetje pasta meegeleverd hoor.
Crossfire is inderdaad in principe het meest interessante als je het meteen bij je aankoop doet, maar met zo'n budget zou ik op dat soort zaken niet gaan besparen.

mdgf

Legacy Member
Normaal kun je met een 32bit key ook 64bit windows installeren dacht ik, maar dan moet je wel een 64bit dvd gebruiken.

RoyalKombo

Legacy Member
ATI zei:
Kan zijn dat ik erover kijk ,maar welk scherm heb je??
Een of andere LG-scherm van rond de 20" die men pa 3 maand geleden heeft gekocht (scherm is vrij slecht -> 1366x768 denkik)

En blykbaar is deze dan toch de 64bit versie: link

mdgf

Legacy Member
Koop dan ook ineens een deftig scherm hé, een super pc op een k*tscherm geeft nog altijd een k*tresultaat.
1366*768 is ochere minder pixels dan mijn >6 jaar oud scherm.

RoyalKombo

Legacy Member
Kzal nog ies overleggen met mijn vader daarover ^^

Werkt deze link?

Als er iemand ervaring heeft met Cooler Master HAF X of CM Storm sniper black case heeft, plz say so ^^
En als ik dat alles bestel ben ik klaar om te gaan zeg maar? Dus ik moet geen speciale dingen meer bijkopen zodat het zou werken?

RoyalKombo

Legacy Member
Srry voor de double post maar ik zou nog willen weten of het mogelyk is om na een tijd een SSD te plaatsen en dan daarop windows zetten of bestel ik die SSD beter nu bij m'n aankoop al?

mdgf

Legacy Member
Tuurlijk is dat mogelijk :), je zult dan wss wel moeten formatteren (tenzij je nu al een aparte partitie aanmaakt en mss ook nog wat zult moeten prutsen als je de bestanden kloont).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan