Archief - Game PC +- 1000 euro + info reactiesnelheid scherm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

brentg

Legacy Member
Hallo iedereen.

Ik had graag wat advies gehad, ik zou graag een gaming pc kopen waarop ik games zoals battlefield 3 en skyrim op de hoogste settings kan spelen, indien dit mogelijk is voor 1000 euro, zouden jullie mij advies kunnen geven?
Hier even enkele dingen:
- Voor de grafische kaart heb ik een voorkeur voor nvidia
- Voor cpu heb ik liefst Intel
- De case moet niet te fancy zijn voor mij, gewoon eenvoudig
- Mogelijkheid om uit te breiden tot 3 schermen later
- Battlefield 3 en skyrim op hoogste settings spelen
- budget is rond de 1000 euro, kan erover gaan indien nodig

En ik vroeg mij dan ook af of de reactiesnelheid erg belangrijk is bij een scherm, heb er bij coolblue een gevonden (LG e2370V) maar heeft een reactiesnelheid van 8 ms, merk je dit verschil ivm een van 2ms wanneer je gamed?


Alvast bedankt!!!

Brent

Tharionos

Legacy Member
dat verschil merk je zeker tussen 8 en 2 ms

hoe meer ms hoe meer ghosting




ik zou persoonlijk geen LG nemen maar eerder voor Dell of samsung

en zelfs als je kan een LED

en een 2ms dezer dagen is echt niet meer zo duur als vroeger


kwa case zou ik niet te goedkoop gaan kan je later nog berouwen vind ik

kwa onderdelen laat ik liever aan de mede forumgangers aan

brentg

Legacy Member
Ok, alvast bedankt, zal eens uit kijken voor een goed scherm van dell of samsung

Tharionos

Legacy Member
ik weet dat je voor dell kortingscodes kan vinden maar dat weet ik enkel zeker voor laptops of dat nu ook voor schermen is weet ik niet

Salasander

Legacy Member
CPU liefst geen intel? Zij hebben de markt helemaal voor zich hoor qua cpu's!

mdgf

Legacy Member
dat verschil merk je zeker tussen 8 en 2 ms
Dat merk je zeer zeker NIET (en zelfs al zou je het merken dan zou het niks uitmaken, 6ms is gewoon niks als je vergelijkt met je reactietijd die toch 40x zo lang is of meer)! Bovendien is er een verschil tussen de beweerde reactietijd en de werkelijke (die je maar kunt weten door reviews).

Qua schermen raad ik (en veel anderen) de dell ultrasharp u2312hm of u2412m aan, dit zijn betaalbare schermen met IPS panelen (die qua kleuren en kijkhoeken superieur zijn aan de bucht TN panelen die in de bijna alle budgetschermen zitten). Vroeger hadden deze serieuze problemen met ghosting, maar tegenwoordig zijn er veel schermen die quasi even goed reageren als TN.
Er zijn nog andere betaalbare opties met IPS, maar de dells zijn nu eenmaal de populairste en imo dus de veiligste keus.
Als je voor TN (vs IPS) gaat dan hanteer ik het zelfde principe als van rubber dome (vs mechanisch) keyboards: koop het goedkoopste.
CPU liefst geen intel? Zij hebben de markt helemaal voor zich hoor qua cpu's!
Liefst wel intel staat er ;).

==>https://www.beyondgaming.be/forums
Min de windows kom je perfect onder de 1000€.

Musk

Legacy Member
Tharionos zei:
dat verschil merk je zeker tussen 8 en 2 ms

hoe meer ms hoe meer ghosting




ik zou persoonlijk geen LG nemen maar eerder voor Dell of samsung

en zelfs als je kan een LED

en een 2ms dezer dagen is echt niet meer zo duur als vroeger


kwa case zou ik niet te goedkoop gaan kan je later nog berouwen vind ik

kwa onderdelen laat ik liever aan de mede forumgangers aan

Niet dingen gaan verzinnen als je er niets van kent.


Het verschil tussen 2 en 8ms is verwaarloosbaar/onbestaande.


Ga zoals hierboven vermeld voor een IPS-paneel, bij voorkeur een Dell.

brentg

Legacy Member

Vic 40+

Legacy Member
Een hdmi kabel is alleen zinvol als je geluid via speakers in een scherm wilt laten lopen,anders is dvi ook prima.

Ik weet niet zo goed wat jij met hoogste settings bedoelt,maar op ultra zit je dan op het randje van speelbaarheid denk ik,33fps (Gemiddeld denk ik) bij een res. van 2560x1600 haal ik uit het volgende review,
AnandTech - AMD Radeon HD 7950 Review Feat. Sapphire & XFX: Sewing Up The High-End Market
maar goed met de settings op high zal je het spel ook met veel plezier kunnen spelen denk ik.

Verder kan je drie schermen aansturen met de hd 6950.

Wil je echt meer dan moet je meer willen investeren en een set-up met een hd 7950 gaan samenstellen die een kleine 200 euro meer kost.

edit:
Als je bedoelt wat ik in de andere topic bij mekaar had gezet,dan nee,want daar had ie de hele set-up+windows net onder de 1000 euro,maar goed in die pc van power4pc zitten ook een paar minder dure onderdelen en geen koeler.

brentg

Legacy Member
alvast bedankt voor die link vic, die ziet er heel interessant uit ;)
voor hoogste settings bedoelde ik dus de verschillende instelling van bf 3 of skyrim op het zwaarste zetten. Want ik zou graag enkele jaren verder kunnen met de meeste games.

Is het de moeite om deze pc te kopen die Musk mij zij (link) met het toetstenbord van het apparaat erachter (ASUS P8Z68-V / GEN3~165€)
Zodat ik het later verder kan uitbreiden? Of zal tegen dan dat moederbord ook al hopeloos verouderd zijn (voor zover je dat al kan voorspellen ;p)

mdgf

Legacy Member
Het enige significante wat die asus heeft is een x4 pci-e slot en pci-e 3.0 (maar die kun je niet gebruiken met een sandy bridge processor) dus tenzij je die gaat gebruiken gaat dat niet sebiet veel meer uitbreidingsmogelijkheden geven.

Mobo's worden niet echt "verouderd", het is de graka en in veel mindere mate de cpu (die mee moet kunnen als je een snellere graka steekt) die te traag worden voor games.

Maar met die setup kun je niks mis doen, het enige wat je nog echt zou kunnen verbeteren zou 2x6870 steken of 1x7950, maar dan zit je in een andere prijsklasse en het zal voor het moment mss ook wel wat overkill zijn (tenzij je effectief bf3 nu op 3 schermen met hoge resolutie en alles open wilt doen, dan wordt het krap).

brentg

Legacy Member
had gedacht dat meerdere pci slots gemakkelijk zouden zijn voor als ik scherm en videokaart toevoeg. of zou dat een beetje overdreven zijn 3 schermen met elk een eigen videokaart? (is nog voor toekomst)

voor welke apparaten kan je pci eigenlijk allemaal gebruiken? is dat ook voor usb, tv-tuner?

Heb op verschillende webshops wat zitten zoeken, wat vinden jullie van deze build (bijna hetzelfde als de link van mdgf. Is dit prijs/kwaliteit wat in orde of zijn er nog dingen die jullie anders zouden doen?

link

Brent

MrKend54l

Legacy Member
Tharionos zei:
dat verschil merk je zeker tussen 8 en 2 ms

hoe meer ms hoe meer ghosting




ik zou persoonlijk geen LG nemen maar eerder voor Dell of samsung

en zelfs als je kan een LED

en een 2ms dezer dagen is echt niet meer zo duur als vroeger


kwa case zou ik niet te goedkoop gaan kan je later nog berouwen vind ik

kwa onderdelen laat ik liever aan de mede forumgangers aan

En we hebben weer iemand met super reflexen en ogen die 500 beelden per seconde kan verwerken. Die reactietijd is dikke zever.
Het enige wat uitmaakt is kleurbereik en kijkhoek. En laat dat nu net de IPS panelen zijn.

brentg

Legacy Member
BestGamer zei:
alleen nog maar een dvd schrijver.
De dvd-schrijver haal ik nog van een oude pc, denk niet dat dat voor een probleem kan zorgen?


MrKend54l zei:
En we hebben weer iemand met super reflexen en ogen die 500 beelden per seconde kan verwerken. Die reactietijd is dikke zever.
Het enige wat uitmaakt is kleurbereik en kijkhoek. En laat dat nu net de IPS panelen zijn.

Ok bedankt, ik zal waarschijnlijk de dell ultrasharp nemen die mdgf mij aanbeveelde

Voor de grafische kaart heb ik ook nog een vraagje, ik heb gehoord dat de grk van amd minder goed zijn voor games, dat ik er beter een van nvidia neem, klopt dit?
Zoja, welke grk van nvidia zouden jullie mij aanbevelen voor 200-300 euro?

Brent

Atlantis

Legacy Member
brentg zei:
De dvd-schrijver haal ik nog van een oude pc, denk niet dat dat voor een probleem kan zorgen?
Brent
Kijk even na of het een SATA connectie heeft. DVD schrijvers met een IDE connectie kan je meestal niet met een modern moederbord verbinden. Als je niet weet welke connectie het is, google het dan even. Het verschil tussen SATA en IDE kabels is zeer duidelijk.

brentg zei:
Voor de grafische kaart heb ik ook nog een vraagje, ik heb gehoord dat de grk van amd minder goed zijn voor games, dat ik er beter een van nvidia neem, klopt dit?
Brent
Dat is dikke zever. Het is eigenlijk zelfs eerder omgekeerd, AMD is momenteel beter voor games, terwijl NVIDIA meestal beter is als je zelf 3D applicaties maakt.

mdgf

Legacy Member
Als die oude dvd speler IDE/PATA is gaat dat niet lukken zonder extra controllers/adapters, SATA is geen probleem.

AMD en NVIDIA zijn even goed, sommige games hebben een voorkeur voor NVIDIA, andere voor AMD en voor het leeuwendeel maakt het niks uit. AMD heeft echter de meest interessante kaarten (de 560ti van NVIDIA is de enige goedgeprijsde en die moet opboksen tegen de 6870 en 6950, en in maart ook nog de 7870, 7890, 7850).

Die build is goed maar neem andere geheugen (zonder heatsinks, of met low profile heatsinks), want anders past de mugen 2 niet zomaar, 1600MHz is niet sneller dan 1333MHz voor jouw gebruik, dus goedkoper = beter.
Die graka is niet sebiet meer leverbaar, dus neem er eentje die wel in stock is.

edit: had de post van Atlantis gemist, maar nu is het wel duidelijk denk ik :p.

brentg

Legacy Member
Ok, zal thuis eens zien welke connectie het is,

en voor het ram-geheugen heb ik er 2 gevonden:
- G.Skill NT Series
- G.Skill Ripjaws

Zijn die allebij goed? Dan zou ik de Ripjaws nemen, ik weet da je niet naar het uitzicht ervan moet kijken maar ik vind ze er goed uitzien ;p daarom had ik die van corsair vengeance ook genomen ;)

BestGamer

Legacy Member
Waarom heatsinks? Soms steken die in de weg met de cpu-cooler

brentg

Legacy Member
BestGamer zei:
Waarom heatsinks? Soms steken die in de weg met de cpu-cooler

Ik vond dat ze er wel goed uitzagen ;p
Maar ik denk dat ik ze best zal weglaten dan xd
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan