Archief - Desktop samenstelling nakijken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thomas9

Legacy Member
hey

ik heb via alternate een pc samengesteld.
nu heb ik gehoord dat er wel wat fouten waren met deze site dus kan iemand dit nakijken?

ALTERNATE
+ wat ik nu al heb:
24" scherm (HDmi & VGA)
2x 80GB HDD

Ik kom toe op men laptop met 230GB HDD
dus SSD van 90GB + 2x HDD 80GB is zeker genoeg :)

De prijs ligt zo wel goed, veel meer wil ik niet echt uitgeven :P

Mvg,
Thomas

https://www.alternate.be/html/pcbui...raphicscardPCIe&artno=JCXSVO&cn=1&tn=BUILDERS
Ik verander van GRAKA :P
deze lijkt me beter :)

Kadetje

Legacy Member
Je zegt net dat je al een scherm hebt? Waarom koop je er dan nog een?
Die processor lijkt me wat overkill als ik kijk naar wat voor Graka je neemt...
Wat wil je doen met deze pc? Want nu is het helemaal geen game pc.
We moeten eerst weten wat je met deze PC wil bereiken...

Thomas9

Legacy Member
ik moet voor eindwerk 4virtuela machines draaien
& ik host minecraft server als ik online ben

edit: ik ben gewend aan 2 schermen, daarom koop ik een 2de.
nu heb ik laptop samen met het 24" scherm

Kadetje

Legacy Member
Thomas9 zei:
ik moet voor eindwerk 4virtuela machines draaien
& ik host minecraft server als ik online ben

edit: ik ben gewend aan 2 schermen, daarom koop ik een 2de.
nu heb ik laptop samen met het 24" scherm

Ok! Als het alleen voor mc te spelen is dan moet die graka wel volstaan maar ik persoonlijk zou toch nog een beetje hoger gaan. Die processor zou ik aanpassen naar deze
ALTERNATE - HARDWARE - Processoren (CPU) - Desktop - Intel® Core™ i5-2500K

Deze is overclockbaar en maar een paar euros duurder.

Als moederbord deze.
http://www.alternate.be/html/product/Moederborden_Socket_1155/ASRock/P67_Pro3_SE/555007/?
En ik raad je ook aan om op deze site te bestellen
http://azerty.nl
Het zal miss wel 50 euro schelen...

Heb het even uitgerekend voor je:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B258091%5D=1&product%5B363903%5D=1&product%5B442763%5D=1&product%5B260613%5D=1&product%5B399375%5D=1&product%5B365018%5D=1&product%5B441437%5D=1&product%5B440886%5D=1&product%5B309620%5D=1&product%5B393569%5D=1&product%5B230302%5D=2&product%5B34640%5D=1
Dit is dus al 40 euro goedkoper... XD
Moederbord heb ik veranderd.
Optische driver ook.
Behuizing kan je zelf in het rood krijgen.
Voeding heb ik veranderd door een van 20 euro minder maar exact hetzelfde aantal watt.
En de processor is de 2500k...

Kadetje

Legacy Member
Volgens mij kan je hier geen 2 schermen op draaien dan moet je een grafische kaart kopen die beschikt over een geheugen van 2Gb...

Thomas9

Legacy Member
hmm
of ik koop gewoon 2x SAPPHIRE HD6450 2GB
dat is dan ongeveer even veel als 1x SAPPHIRE Radeon HD 6670 2GB

verreckie

Legacy Member
Kadetje zei:
Volgens mij kan je hier geen 2 schermen op draaien dan moet je een grafische kaart kopen die beschikt over een geheugen van 2Gb...

Vanwaar haal je dat?
Met dat kaartje kun je perfect 2 schermen aansluiten en gebruiken.

Verder, die voeding kan heel wat minder.
Een deftige 300-380W voeding zal al meer dan volstaan.

laat die extra case fan maar vallen, die case bevat meer dan genoeg fans.

phate_13

Legacy Member
Neem gewoon een Z moederbord, gebruik de onboard GPU van de I5 2500K, en sluit beide schermen gewoon aan op je moederbord (= onboard GPU).

Neem ook een totaal andere voeding. Deze voeding is niet van zo'n goeie kwaliteit, en het wattage is ruime overkill. Met 650Watt kun je met gemak een overclockte CPU + HD6950 CF opstelling draaien.

Neem ook een betrouwbaardere ssd, zoals de Crucial M4, of voor de prijs, de Intel 320.

Kadetje

Legacy Member
verreckie zei:
Vanwaar haal je dat?
Met dat kaartje kun je perfect 2 schermen aansluiten en gebruiken.

Verder, die voeding kan heel wat minder.
Een deftige 300-380W voeding zal al meer dan volstaan.

laat die extra case fan maar vallen, die case bevat meer dan genoeg fans.

Ja heb men zin verkeerd opgesteld. Ik bedoelde dat het misschien beter is dat hij een betere Graka koopt voor 2 schermen te bedienen. Whatever met deze kaart moet het idd ook wel lukken.

phate_13

Legacy Member
Er is geen enkele kaart op de markt die geen 2 schermen zou kunnen aansporen.

phate_13

Legacy Member
Neem eerder een voeding in de aard van de Antec EA-380 GREEN, Sharkoon is niet direct een merk waarvan ik een voeding zou kopen precies.

Alsook, een betrouwbaardere ssd.

phate_13

Legacy Member
Kingston V+100 of Intel 320 series zijn goedkopere mogelijkheden. Ik had de Crucial en Intel hierboven overigens al aangeraden.

Thomas9

Legacy Member
Aangepast ^^
Maar wel 68gb nu ..
Iets goedkoper wel.
Nog opmerkingen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan