Archief - Controle :: PC Config !

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
LLo,

men maat ga volgende week naar duitsland karre voor pcke te kopen en kheb hem wat geholpe met de samenstelling ervan! nu is men vraag of het ne deftige pc is en of alle onderdele bij mekaar passe (vooral het ram dan) want kben al ffkes ni meer aant volge in de hardware wereld ^^

config ::
---------
Case > Uni BH-02B-B-B-OP Chieftec midi tower

Mobo > MSI K8N Neo4 Platinum

CPU > Athlon 64 3500+

Koeler > CNPS7000B-AlCu Sockel A/754/939/940/478, <3.6GHz

RAM > Corsair 1GB VS512MB400 DDR400, CL2.5, 2x512MB

HDD > Maxtor 6V200E0 200GB, 7200U/min, S-ATA II, NCQ

DVD > Plextor PX-750A 16x DVD+/-R, 8x DVD+RW, 6x DVD-RW/DL, 8x DVD+DL, 5x DVD-RAM, IDE, schwarz, bulk

DVD lezer > Asus DVD-E616A 16x/48x, IDE, schwarz, retail

GRAKA > Gainward PowerPack 3400PCX 256MB, GeForce 7800 GT, DDR3, 2x DVI, ViVo, SLI, retail

Voeding > Tagan TG420-U02 i-X Eye 420 Watt, ATX/E-ATX, 2 Lüfter, S-ATA-Anschlüsse, beleuchtet, Silent,

----------------------------


dit ist zowa :) toch ff paar vraagjes, iets noodzakelijk vergeten? diskette moete we ni hebbe :)

en zitte echt alle kabels erbij voor voeding, hdd aan te sluite enz enz ni da we extra kabels moete koen enz :)

tis trouwens ne pc voor games op te spelen en muziek enz :D

nbz

Legacy Member
Ziet er goed uit. Ram zal geen probleem geven. merk van de voeding is mij niet bekend maar normaal moete daar alle kabels bijzitten hoor. tegenwoordig krijg je er nog teveel :)

Davion

Legacy Member
- Ik zou een andere HDD prefereren.
- Ipv die Plextor zijde beter af met nen NEC ND4550 of BenQ DW-1640 DVD-writer.
- Geen ASUS DVD lezer pakken, neem nen NEC/Lite-On/Plextor.

Diskette neem je best derbij, want voor u SATA drivers in te laden bij Setup hebde dat nodig.
Alle kabels zitten der normaal wel bij :)

Jense777

Legacy Member
Davion zei:
- Ik zou een andere HDD prefereren.
Gewoon een vraag, maar is Maxtor dan zo slecht? Want in de enkele weken dat ik nu op dit forum zit is er nog nooit een Maxtor aangeraden maar wordt Western Digital wél aangeraden...

Yank

Legacy Member
Jense777 zei:
Gewoon een vraag, maar is Maxtor dan zo slecht? Want in de enkele weken dat ik nu op dit forum zit is er nog nooit een Maxtor aangeraden maar wordt Western Digital wél aangeraden...
De Maxtor DiamondMax9-reeks was niet echt schitterend (toch niet in vergelijking met andere merken toen) en daar hebben enkele mensen hier precies een trauma aan overgehouden.
De huidige DiamondMax10-reeks (die in config van threadstarter is DM10) daarentegen is weer gelijkwaardig met merken als Seagate, Western Digital, Hitachi,...

magnusjb1

Legacy Member
Davion heeft nog al grote problemen gehad met Diamond Max 9 schijven":)
Ik kan je die ook niet aanraden (aan de hand van al die slechte comments)
De Diamond Max 10 serie is wel gewoon goed.
Maxtor is wat luider en warmer dan WD, maar ook een stukje goedkoper

Tah_b00nz0r

Legacy Member
S ATA moet da perse en geeft da echt snelheidswisten op fzo? of hoe werkt da S ATA systeem nu weer juist want das al ffkes geleden.

trouwens ben ff te lui om ne test op te zoeke maar is de X850XT beter als de 7800GT? want ze staan allebei voor 300&#8364; dus jah dan beter direct de beste nemen

eniac

Legacy Member
Idle vind ik Maxtor anders wel stiller. De zogezegde "Grote Betrouwbaarheidsproblemen" van Maxtor die hier op het forum zo worden geopperd hebben zich nooit in officiële cijfers vertaald, die toonden gewoon geen belangrijke afwijking van andere merken. Iets wat me bevestigd werd toen ik mails stuurde naar enkele grote HW-shops in België: geen verhoogde failure rate voor Maxtors.


Soit, voor de rest: lose the Plextor. Kost veel meer dan een BenQ en is intern een BenQ. En BenQ heeft beter firmware support.

Davion

Legacy Member
Ja, goedkoper Maxtor, ik ga daar 1 ding op zeggen, ge kunt beter 5 &#8364; meer aan een DEFTIG merk geven (WD, Seagate, Hitachi, Samsung,...) dan nu 5&#8364; uit te sparen en niets anders als miserie hebben.

eniac

Legacy Member
Iets wat me bevestigd werd toen ik mails stuurde naar enkele grote HW-shops in België: geen verhoogde failure rate voor Maxtors.

_AL_ mijn klanten, _GANS_ mijn familie en het gezin hier zit met Maxtors die ik gestoken heb. Every single one of them. Hoeveel kapotte al? Nul.

You had some bad luck, Davion. Niet meer dan dat.

Plextor is toch ook een "deftig" merk, Davion? Of niet? Want ik heb er exact dezelfde ervaring mee als jij met Maxtor. Tough luck.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
plextor is zeker een deftig merk ma ok ik zal dan benq nemen ^^

en die S ATA is da nu een must?

eniac

Legacy Member
Tah_b00nz0r zei:
en die S ATA is da nu een must?

Is geen must neen, maar ik werk er veel liever mee. Kleine platte kabeltjes die de airflow in geen enkel opzicht belemmeren, ik vind het handig.

RealFlub

Legacy Member
@eniac: hoeveel van de Diamond Max 9-serie? ook nul?
want die serie is een van de slechtere serie van maxtor. daarom dat deze worden afgeraden.

Davion

Legacy Member
Luister, en das het laatste wat ik der over te zeggen heb, mijn denkwijze is zo: Waarom een schijf kopen die 5&#8364; goedkoper is, terwijl ge voor 5&#8364; meer, een even rappe en grote hebt, die betrouwbaarder is, minder warm loopt en een pak stiller is.. Dan is de keuze rap gemaakt, en dan kan het mijn schelen wat de statistieken zeggen, maar dan is dat MIJN ervaring.

eniac

Legacy Member
RealRoot zei:
@eniac: hoeveel van de Diamond Max 9-serie? ook nul?

Ik houd niet bepaald bij hoeveel van welk model ik in een PC heb gestoken tbh.

Davion zei:
Luister, en das het laatste wat ik der over te zeggen heb, mijn denkwijze is zo: Waarom een schijf kopen die 5&#8364; goedkoper is, terwijl ge voor 5&#8364; meer, een even rappe en grote hebt, die betrouwbaarder is, minder warm loopt en een pak stiller is..

Mijn denkwijze is zo: waarom een schijf kopen die 5 euro duurder is, als die noch sneller, noch groter, noch betrouwbaarder is, noch stiller, noch koeler is? Want qua temp heb ik niet te klagen van Maxtors btw.

Dan is mijn keuze ook rap gemaakt, kan mij ook weinig schelen wat de statistieken zijn, en is dat MIJN ervaring. (en die is vrij breed, might I add)


Btw, klein voorbeeldje over dat geluid:
http://storagereview.com/articles/200510/ST3500641AS_6.html
Hmm, ja. WD ownt Maxtor echt wel hier.
http://www.storagereview.com/articles/200507/20050705WD2500KS_6.html
Idem. 0.5 verschil in DB/a, 0.3 verschil in temps. Het vermelden niet waard.

Need I go on?

Davion

Legacy Member
I ain't care wat dat al u reviews zeggen, ik weet der het mijne van, Maxtor is luider en heter, en zelfs trager (mijne Maxtor indertijd had op HDTach 16.3ms accestime, wat fucking hoog is, menne WD haalt 12.5ms, zoals stated op de site van WD, terwijl op Maxtor's site 9.3ms staat :ironic: ), btw als ge echt wilt muggenzeveren over die reviews: Idle noise hoorde toch niet, ja met nen mic op 2 mm van de schijf, maar u oor hoort dat in een case niet, in werking daarentegen zijn Maxtor's goed te horen, itt andere merken.

eniac

Legacy Member
Davion zei:
I ain't care wat dat al u reviews zeggen, ik weet der het mijne van, Maxtor is luider en heter

Sure. Mailt ff naar storagereview dat het noobs zijn, oki?

en zelfs trager

Hihi, nu krijgen we dit er ook nog bij :)

btw als ge echt wilt muggenzeveren over die reviews: Idle noise hoorde toch niet

Als ge een stil systeem zoals het mijne gewend zijt dan hoort ge idle noise meer of een beetje. Vooral met de WD die hierin zit, ik stoor me eraan, zelfs in die mate dat de WD de helft van de tijd afgekoppeld ligt. Ik heb nu eenmaal hoge standaarden op vlak van geluid. De Maxtor is gelukkig erg stil.


Soit, Davion, het kan me weinig schelen. Storagereview (DE referentie op HD-vlak) bevestigt wat ik zeg op vlak van snelheid, noise, temps, pc-winkels in België bevestigen wat ik zeg op vlak van betrouwbaarheid. Wat bevestigt er wat jij zegt? Geen bal. En zolang dat zo is zal ik nog wel eventjes blijven reageren op u.

Davion

Legacy Member
Ach, I ain't care ik weet het mijne, al die getalletjes die je zegt kunnen mij geen bal schelen, ik weet goed genoeg dat mijne Maxtor lekker kraakte en dak bij mijne WD moeite moet doen om ze te horen, en dat van die acces time lach je weg, maar het is wel zo, anyway, ik ga niet in discussie met nen Maxtor fanboy.

eniac

Legacy Member
Davion zei:
Ach, I ain't care ik weet het mijne, al die getalletjes die je zegt kunnen mij geen bal schelen

Maar hoe kan je nu deftig discussiëren als je het één argument na het andere naast je neerlegt?

en dat van die acces time lach je weg, maar het is wel zo

Misschien was jouw Maxtor niet al te representatief? Elke review zal je mooi tonen dat Maxtor niet in het minst trager is dan om het even welk merk. En dat zijn nu niet echt "omgwtfsuperduperdrives" die ze reviewen hoor, gewoon die die in de winkel te koop zijn.

anyway, ik ga niet in discussie met nen Maxtor fanboy.

Ohja, dit is echt wel een mod waardig ja. Dan discussieer je met pure cijfers en objectieve bevindingen, wat zegt meneer de mod dan? Dat je een fanboy bent. Echt het goede voorbeeld davion, blowing me off my socks now.

Als ik jou was zou ik eens even goed kijken wie hier objectief/geargumenteerd en wie hier subjectief aan het praten is. Je zou nog verschieten wie de fanboy is. (of anti-fanboy, da's misschien een beter woord)

Je zou alleszins beter moeten weten dan mij een fanboy te noemen. Ik zoek altijd de beste prijs/performance/kwaliteit op. Intel of AMD, ATi of NVIDIA, Maxtor of WD, don't fucking care, ik kies wat me het meest waar geeft voor m'n geld.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan