Archief - Athlon 64 of x2 dual core

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

enZiiime

Legacy Member
Aangezien ik bijna besloten had welke pc ik ging kopen kreeg ik te horen dat het eigelijk atm nog beter is voor een 64 te nemen :/.


Tgaat hier als voorbeeld: Amd64 3800+ en de x2 3800+ dual core


Iets van dat die dual core trager gelockt is etc en da het eigelijk nog beter is voor een amd 64 te kopen atm.

Kzou graag ff julie mening willen horen en wat de verschillen juist zijn.

Thx :)

SMa

Legacy Member
de x2 3800+ krijgt duidelijk men voorkeur
om te gamen enzo is een single core beter (zal wel snel veranderen)
maar om zware toepassingen te draaien zonder snelheids verlies te hebben moet je zeker een dualcore hebben

ga gewoon voor de dualcore
het is het zeker weten waard

enZiiime

Legacy Member
Sja,

Photoshop
Fikke
En sja gamen (Fear, Battlefield2, en alle upcoming goede titels)
En nog pak andere stuff

Zware toepassinge draaie emk vaak wel nodig, morja ik game ook veel :P

RealFlub

Legacy Member
AMD 3800+ :
2,4GHz
512KB cache

AMD X2 3800+ :
2x 1,8GHz
2x 512KB cache

als je gaat gamen, zou ik nu die 3700+ aanraden (is gelijkaardig + iets goedkoper)
als je meer andere dingen doet (meer dan 1 programma open) dan raad ik u die X2 3800+ aan

dj insulin

Legacy Member
pakt die dualcores. die owne hard, en gaan later nog harder ownen. vergeet niet dat een DC overklokken meer winst geeft dan een SC overklokken dankzij de dubbele rekenkracht he :)

Davion

Legacy Member
DC overklokken heeft niet meer zin dan een SingleCore OMG..
Je moet weten, er zijn op deze moment bijna GEEN programma's die van de 2de core gebruik maken, dat maakt geen fluit uit dus..

dj insulin

Legacy Member
SLI maakt gebruik van de dubbele core, en de unreal 3 engine ook :P
een aangezien die cpu dubbel zo veel opdrachten per mhz kan uitvoeren, heeft het theoretisch wel meer zin. waarom heeft het in de praktijk niet meer zin ? omdat de benchprogs (superpi) single-core geschreven zijn ...

Davion

Legacy Member
En bekijk eens procentueel gezien hoeveel normale mensen SLI hebben...
Ewel idd, ge zegt het zellef, het heeft nog niet veel zin, het is niet op 2 minuten gedaan zenne, een program herschrijven dat het uit meerdere threads bestaat.

SMa

Legacy Member
idd dual core owned!
kwist niet dat SLI er gebruik van maakt?
wel dat de ATI drivers ervoor zorgen dat de niet gebruikte rekenkracht gebruikt wordt voor grafische berekeningen (met de oude drivers haal je bij de meeste games max 50% cpu ussage, met die drivers toch snel 60 tot 65)

en waaorm geen dual core nemen?
kan toch maar nuttig worden in de verdere toekomst?

enZiiime

Legacy Member
Alle ...

Van specs, heb nog geen pc gekocht eigelijk ben nog aan het uitzien naar welke juist, ik had deze in gedachte:

Coolermaster Centurion + 550Watt
AMD64 X2 3800+ Dual Core FSB 2000 s939
Gigabyte K8NPro-SLI s939
2 x 512Mb DDR 400Mhz (1024Mb)
200Gb SATA 7200rpm 8Mb cache
XFX GEFORCE PCI-E 7800GT 256Mb SLI
DVD'RW BenQ DL-1640



En sja, moeilijke keus aangezien ik pc voor beide dingen gebruik :/

En prijsverschil let ik niet op dat is amd64 3800+ en x2 3800 is maar 14€verschil :D


Ik denk dat ik toch ga gaan voor de "X2 3800+ dual core".

En tijden veranderen zo snel dat ik over tijd al een 5000+ moet kopen :P dus voor dat kleine jaartje dat ik er gebruik kan van maken ^^

Anyway bedankt voor reacties:



Coolermaster Centurion + 550Watt
AMD64 X2 3800+ Dual Core FSB 2000 s939
Gigabyte K8NPro-SLI s939
2 x 512Mb DDR 400Mhz (1024Mb)
200Gb SATA 7200rpm 8Mb cache
XFX GEFORCE PCI-E 7800GT 256Mb SLI
DVD'RW BenQ DL-1640


dus ben ik nu zeker dat ik bovenstaande pc koop :D

Ik dacht altijd dat dual core zeker beter was, maarja niet op alle vlakke dus zoals hier gezegd, maarja atm ist enkel Fear en Battlefield 2 en toekomstige games.

(en half life2 en cs source, maar da runt al deftig op mijn Amd thunderbird 1400mhz met geforce 4 ti 4200 en 512 SDRAM :P)

enZiiime

Legacy Member
Voor te beginne 1x 7800GT :P kschijt geen geld, alle ja, tblijft eerste maande bij 1 7800gt 256mb, kschijt geen geld :p

eniac

Legacy Member
Davion zei:
Je moet weten, er zijn op deze moment bijna GEEN programma's die van de 2de core gebruik maken, dat maakt geen fluit uit dus..

There will be. Plus het feit dat je, als je meerdere programma's tegelijk draait, je er wel winst aan hebt. Ik denk aan een beetje encoding tijdens een potje gamen. Zou ik heel graag kunnen, edoch een singlecore laat dat niet echt toe.

Beetje overclocken en die X2 zit ook op 2.4GHz en dat is meer dan snel genoeg om (zware) games te draaien, dat is toch vooral GPU-afhankelijk.

Als je het budget hebt zou ik niets anders meer aanraden dan dualcore, voor wat dan ook. Het is gewoon veel toekomstgerichter. Ben blijk dat ik vorig jaar een 3000+ gekocht heb ipv een duurdere, het zou me gespeten hebben want ik zou nu een dualcore voor gehad hebben.

eniac

Legacy Member
Mr_Anderson zei:
Budget lol 3800 sc of dc schilt maar 14 euro :D

Ja, en? Als je dat specifiek budget (of hoger) hebt raad ik sowieso een X2 aan. Toch niet zo lastig om te begrijpen imho.

L@TrO

Legacy Member
RealRoot zei:
AMD 3800+ :
2,4GHz
512KB cache

AMD X2 3800+ :
2x 1,8GHz
2x 512KB cache

als je gaat gamen, zou ik nu die 3700+ aanraden (is gelijkaardig + iets goedkoper)
als je meer andere dingen doet (meer dan 1 programma open) dan raad ik u die X2 3800+ aan

*kuch* zoek de fout :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan