Archief - Advies gaming pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sgt.Makaveli

Legacy Member
Kzou graag binne 2 weken myn 1ste gaming pc bouwen, liefst zo goedkoop mogelyk en op medium- high settings voornamelyk bf3, mw3, crysis, metro 2033

Heb wel interesse in overclocking in de toekomst, mss ook wel crossfire draaien later.

Als monitor gebruik ik myn samsung led tv van 40inch.

Is dit alles mogelyk met de volgende onderdelen?

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/93823

Ook niet te vergeten een cpu cooler.

Zou jullie advies/ suggesties/ aanpassingen apprecieren

Bedankt

Sgt.Makaveli

Legacy Member
Ja ma dn moet je weer case openen en knoeien mt cpu koeler en koelpasta enz, beter meteen een goeie koeler inzette

azertyalex

Legacy Member
Sgt.Makaveli zei:
Ja ma dn moet je weer case openen en knoeien mt cpu koeler en koelpasta enz, beter meteen een goeie koeler inzette

da duurt nie lang (denk ik toch)
vraag een keer aan iemand anders

laurievl

Legacy Member
voor een prijs van een cpukoeler die een beetje deftig is kan je echt niet sukkelen ;) achteraf installeren is miserie

verreckie

Legacy Member
Bwa, echt miserie is dat niet.
Heb het gedaan voor een pc van een vriend, die heeft sinds kort een mugen 2, en mobo moest er wel weer uit.
Erg veel werk is het niet.

Maar het is zoals je zegt, waarom niet van de eerste keer goed.

Sgt.Makaveli

Legacy Member
Yup hoe minder geknoei achteraf, hoe beter voor my.

Dus jullie vinden dit een goeie gamecomputer? Heb ik jullie zegen? Lol

Fraze

Legacy Member
Goed systeem.

Mss nog een SSD overwegen ? Crucial M4 64 gb is een prima keuze !

Sgt.Makaveli

Legacy Member
Ssd zie ik nu nog niet zitten (later mss), te duur naar myn mening en kben ook geen speedfreak

Zou de scythe mugen rev2 in deze case passen? Iemand ervaring met deze combo

Musk

Legacy Member
Sgt.Makaveli zei:
Ssd zie ik nu nog niet zitten (later mss), te duur naar myn mening en kben ook geen speedfreak

Zou de scythe mugen rev2 in deze case passen? Iemand ervaring met deze combo

Die past daar gemakkelijk in, da's echt al een behoorlijke case hoor :)

Sgt.Makaveli

Legacy Member
Ok thx voor de bevestiging Musk

Kheb verder nog 4 casefans nodig van 140mm en mss 2 dustfilters voor de zekerheid. Goede airflow, Niet te duur graag want ben al over myn 850€ budget.
Iemand enige suggesties?

Smashy

Legacy Member
tijd die nodig is om een cpu heatsink te vervangen hangt ook sterk af van de case die je koopt, er zijn er die het heel makkelijk maken en een opening voorzien om cpu backplate te verwijderen zonder het moederbord uit de case te halen :D (kan nu niet direct voorbeeld bedenken, zal eens kijken wanneer ik meer tijd heb)

Musk

Legacy Member
Sgt.Makaveli zei:
Ok thx voor de bevestiging Musk

Kheb verder nog 4 casefans nodig van 140mm en mss 2 dustfilters voor de zekerheid. Goede airflow, Niet te duur graag want ben al over myn 850€ budget.
Iemand enige suggesties?

Echt nodig heb je dat niet hoor, met een mugen, de standaardkoeler(s) van de case heb je normaal gezien eigenlijk wel meer dan genoeg. Of wil je het gewoon omdat het mooi is? :)

Sgt.Makaveli

Legacy Member
Op die lyst staat er coolermaster cm690 II advanced. Maar kdenk eraan om toch de basic versie te neme aangezien ik die extra features van de advanced toch niet ga gebruiken. Dus standaard zitten er 2 fans van 120mm. 1 van voor en 1 van achter. Is dat wel genoeg?

Als je effe zit te gamen, kunnen de temperaturen aardig oplopen. En aangezien ik ook het zie zitten om beetje te overclocken, is het toch veel beter om extra fans te plaatsen ofniet??

DanielG

Legacy Member
Het zal wel genoeg zijn. Mocht je wel merken bv dat het te warm wordt tijdens het overklokken dan kan je extra aankopen. Maar voor gwn gamen gaat dat wel genoeg zijn ;). 4 fans is overbodig. Bespaar dat geld nu en mocht je merken dat het te warm wordt. Koop dan wat aan, 1 of 2 maar zeker geen 4. Meer fans zorgt ook voor meer lawaai é :).

Sgt.Makaveli

Legacy Member
Ja ma met die 4 extra bedoelde ik eigenlyk iets anders.

Kwou die standaard 2 x 120mm fans eraf halen en vervangen door 140mm. Dus uiteindelyke resultaat zou zyn: 4 x 140mm fans

Maar toen kreeg ik die krankzinnige idee om die overige 2 standaard fans ook te plaatsen haha, niet dus
Bedankt om me te verbetere

Maar ik zou graag die voorste 120mm willen vervangen met een 140mm en die 120mm gwn vanbove zette. Dus de uiteindelyke resultaat zal zyn: 140mm van voor om lucht in te nemen, 120mm van achter en 120mm van bove om warme lucht weg te voeren, wat denk je daarvan??

Musk

Legacy Member
Ik denk (en ik denk ook dat ik gelijk heb) dat dat overbodige kosten zijn. Probeer het eerst maar eens zonder.

Sgt.Makaveli

Legacy Member
Ok Musk bedankt voor uw advies.

Nu zit ik met een ander probleem. Myn 40inch tv hangt aan de muur en is maar 1 meter van myn bureau verwyderd dus ik moet een manier vinde om wat verder te gerake, ik kan de bureau noch de tv verplaatsen.

Hoe kan ik dit oplossen? Verder zitte met draadloos muis en toetsenbord?

Sgt.Makaveli

Legacy Member
Ja ma dan zit ik daar wa verder met toetsenbord op myn schoot en muis in myn hand ofwa?? Haha
Ik kan tv en bureau niet verplaatsen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan