Archief - aankoop advies voor harde schijf

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gloom

Legacy Member
Ik ga hier zeker niet beweren dat echt elke maxtor slecht is he. Het zal wel een samenhang zijn van al dan niet intens gebruik, bepaalde revisies en misschien wel vette pech. Maar na mijn ervaring ermee de afgelopen 4-5 jaar ga ik er niemand een aanbevelen, zeker niet aan diegene die een lange termijns opslagmedium willen of belangrijke data erop willen beheren. Je kan natuurlijk chance hebben maar dat risico is er toch imo. Mijn 60Gb maxtor en 40Gb maxtor van mijn broer gaan al 1 jaar of langer mee, maar alle grotere die we inmiddels gehad hebben gaven hun geest na hoogstens een half jaar. Dit zijn er inmiddels al wel een stuk of 7 zonder overdrijven. Waarom ik maxtor ben blijven gebruiken? Simpelweg omdat ik elke keer onder garantie een nieuwe heb gekregen in de winkel en aangezien ik alles nog wel eens extra backup op dvd. Deze laatste crash daarnet was nu voor mij ook wel de druppel en morgen gaan ze het in de winkel mogen horen ook.

Burny

Legacy Member
zaffah zei:
Allemaal overroepen, ik heb al veel maxtors gehad en nog nooit problemen mee gehad.

Mijn maxtors van 40GB (die toch al enkele jaren oud zijn) werken nog altijd perfect. Mijn harde schijf van 160GB werkt perfect en mijn (relatief, toch al 1 jaar oud denkek) nieuwe harde schijven van 300GB werken ook nog altijd.

Ik snap niet waarom mensen maxtor zo hard boycotten. Elke schijf kan uitvallen hoor.

Waarschijnlijk zijn er meer fouten met die maxtor bekend omdat ze er meer verkopen dan seagate/WD ?

De laatste keer dat ik de stastieken heb gezien, moest Maxtor 3x zoveel van zijn omzet uitgeven aan RMA's dan de andere grote merken.
En neen Maxtor verkocht niet meer dan Seagate/WD, ze hadden zelfs het kleinste marktaandeel van de grote 4.
Daarom 'boycotten' mensen Maxtor dus, omdat er weldegelijk gegronde redenen zijn.

Ikzelf heb hier ook nog een 80 Gig Maxtor (een gegeven paard kijk je niet in de mond :D ) die goed werkt. Daarom ga ik Maxtor nog niet ten onrechte verdedigen hoor.

En nu Maxtor grotendeels gaat verdwijnen zou ik zowiezo er geen schijf meer van kopen.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Burny zei:
De laatste keer dat ik de stastieken heb gezien, moest Maxtor 3x zoveel van zijn omzet uitgeven aan RMA's dan de andere grote merken.
Dit kan niét! :eek:

*edit* je bedoelt mss 3x zoveel geld spenderen aan RMA dan de andere grote merken? Want omzet is het totaal van de verkopen (3x de omzet is dus zelfs nog een pak meer dan 3x de winst wat zou betekenen dat Maxtor een van de slechtste bedrijven OOIT is/was)

Burny

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Dit kan niét! :eek:

*edit* je bedoelt mss 3x zoveel geld spenderen aan RMA dan de andere grote merken? Want omzet is het totaal van de verkopen (3x de omzet is dus zelfs nog een pak meer dan 3x de winst wat zou betekenen dat Maxtor een van de slechtste bedrijven OOIT is/was)

Voor alle duidelijkheid:

3x méér dan de andere 3 grote hdd fabrikanten.

Flare'

Legacy Member
WESTERN DIGITAL 250GB-KS 16MB SATA300 7200RPM kost slechts € 83,95 en die WESTERN DIGITAL 250GB-YD 16MB SATA150 7200RPM 24... kost 107€...

Zoals ik al zei heb ik een ASUS A8V Deluxe mobo en nu vraag ik mij af: past die SATAII er ook in en indien ja, wat zou ik dan het beste kopen?
Vroeger kon ik het allemaal nog wat volgen maar sinds komst SATA II enzo ben ik toch wat in war geraakt hehe

T€RM!N4T0R

Legacy Member
SATAII is backwards compatibel en zal dus werken!
Neem de goedkoopste eh, SATA2 dus.

cooly

Legacy Member
Edit: Terminator was me voor :p
Sata II is backwards compatible met Sata dus als ge een sata aansluiting hebt kunt ge daar ook sata II schijven op aansluiten,ge moet alleen een jumperke verzettten van 300Mbits/s naar 150Mbits/s,ofzoiets toch.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan