Archief - Aankoop advies ivm 3D kaart.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

UndeadKing

Legacy Member
Ok ik heb blijkbaar ondekt dat men moederbord niet compatibel is met men ATI 3D kaart en vaak problemen geeft.

Ik steek er een Nvidea in en hij werkt perfect, dus ga ik me een nieuwe kaart kopen.

De vraag is welke. Ik heb een budget van 180 euro en het moet een agp slot zijn.

Ik had gedacht aan een 6600GT van Nvidea die momenteel rond de 140 euro geprijst is.

Specs van pc zijn:
P4 3.4 Ghz
1gig ram

calimero

Legacy Member
huh niet compatibel met uw ati kaart? welke ati kaart is dit dan?

boostah

Legacy Member
keuze is goed idd, maar vraag me ook af wat je prob was?
lijkt wel alsof ie gewoon verkeerde drivers heeft :p

Massman

Legacy Member
probeer eerst de drivers te veranderen vooraleer 140 euro uit te geven die je misschien niet eens hoeft uit te geven

sheebs

Legacy Member
6600 GT is al hopeloos verouderd, ik kan ej aanraden een 7 serie te neme want je zal neit tevredne zijn over een 6600 GT, ik had vroeger een 6600 en ergerde me enorm eraan, 6600 GT is iets maar niet echt van WOW veel beter. Ik heb nu dan een 7800GS extreme en dat is pas een game-kaart voor deze tijd. bezint eer ge begint

R-evolution™'

Legacy Member
sheebs zei:
6600 GT is al hopeloos verouderd, ik kan ej aanraden een 7 serie te neme want je zal neit tevredne zijn over een 6600 GT, ik had vroeger een 6600 en ergerde me enorm eraan, 6600 GT is iets maar niet echt van WOW veel beter. Ik heb nu dan een 7800GS extreme en dat is pas een game-kaart voor deze tijd. bezint eer ge begint

niet iedereen kan dat betalen . Iedereen raad hier maar kaarten aan van 200 euro en hoger , het verwonderd me dat er hier nog niemand gepost heeft dat em moet updaten naar PCI-e en dus een heel nieuw mobo etc moet kopen .

6600GT is een hele goeie kaart .

Gothrek

Legacy Member
6600GT is verouderd hoor
daar valt niks aan te veranderen
en 200 euro voor een graka is niet zoveel, als je bekijkt hoeveel je uitgeeft aan je cpu, dan ben je ook rap 200 euro kwijt, maar niemand zaagt daarover e
voor 200 euro heb je een X800GTO² ofzo

Davion

Legacy Member
Als ge zget dat een 6600GT veroudert is (wat klopt, mar nog steeds degelijk kaartje), dan is de X800GTO² dat zeker ook, want diestamt af van dezelfde generatie, alleen is hijwel iets sneller.

stormsman

Legacy Member
sheebs zei:
ik had vroeger een 6600 en ergerde me enorm eraan, 6600 GT is iets maar niet echt van WOW veel beter.
Euhm een 6600GT presteert meer dan 80% beter dan een 6600. Ik heb namelijk een 6600GT en ben er content van, ik kan nog altij alles draaien en ik denk da ik da het volgende jaar nog zal kunne.

En aangezien zijn budjet niet zo groot is het EEN ideale oplossing.

Davion

Legacy Member
Rofl, een X800GTO² is niet rapper dan ne 6800GT zen, mss als ge em mod naar X800XTPE, maar stock no way.
Een 6600GT presteert geen 80% beter dan een 6600 omfg, dan zou de 6600 nogal zuigen.

Gothrek

Legacy Member
davion, nen X800GTO² heeft 16 pipes, dus niks te modden *zucht*
leest is wat aub
met 16 pipes is die wel sneller hoor, zeker als ge wat kunt overclocken, want die kaartjes gaan hard

shairi

Legacy Member
x800 GTo² me 16 pijplijnen???
die is toch altijd me maar 12 ge moe die toch unlocken???

Davion

Legacy Member
De GTO was met 8/12 zeker, en de GTO² 16. Damn zeg, ATi toch met die moeilijke benamingen :ironic:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan