Archief - 7600 GT vs. 2x6600GT

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tristan

Legacy Member
Hey,

Ik ben van plan nieuwe PCIe kaart te kopen en ik denk dat ik een 7600GT zal nemen maar voor 20€ goedkoper zag ik ook een Gigabyte staan met 2 6600GT's op 1 kaart. Wat denken jullie dat de beste is? SLI zal ik nooit gebruiken. overige specs:

AMD X2 3800+
1gig ram
Asrock mobo

boostah

Legacy Member
persoonlijk denk ik voor de games nu dat het ver hetzelfde zal blijven (maar wachten op davion, nvid kenner :p)

maar voor de toekomst zal een 7600gt sterker staan

-Timo-

Legacy Member
Nu toch zo'n thread :
2 x 7600GT of 1 x 7900GT ? (zonder rekening te houden met prijs)

PineMangoes

Legacy Member
Zoals Deze review aangeeft is de 7600 GT SLI een stukje sneller dan een X1800XT, die gelijkwaardig is aan een 7900 GT. Het prijsaspect komt er dan echter weer bij kijken, zowel de aankoop van de kaarten (2x 200 tov 1x 300 €) en het stroomverbruik van twee kaarten tov één kaart jagen de kosten ferm de hoogte in.

Davion

Legacy Member
Nee, dawnz heeft er de laatste tijd veel zin in om ATi onterecht te hypen.
7600GT is zeker rapper dan een X1800XT of een 7900GT, maar imo is een 7900GT dan nog de betere keuze.

Vitabis

Legacy Member
x1800xt is meestal wel sneller dan 7900gt op hogere resoluties ( > 1600*1200)
ik heb deze gepakt omda ik een groot scherm heb

TheFuckingDutchman

Legacy Member
Nu we hier toch bezig zijn:

Ik wilde een 7900GT kopen. Kan dat goed met 'n Athlon 64 3500+?

En zo ja: Wat is een goed merk? Kom niet af met XFX want de kaart die ik nu heb, van XFX, geeft alleen maar kuren.

-Clocker-

Legacy Member
7600GT SLI davion;)
en idd dawnz heeft ma rare keure:wtf:

@ Nuytuh: XFX:p en anders eens zien voor merken zoals asus, bfg, evga, gainward, msi,...

Massman

Legacy Member
Nuytuh zei:
Nu we hier toch bezig zijn:

Ik wilde een 7900GT kopen. Kan dat goed met 'n Athlon 64 3500+?

En zo ja: Wat is een goed merk? Kom niet af met XFX want de kaart die ik nu heb, van XFX, geeft alleen maar kuren.

't wilt niet zeggen omdat uw xfx-kaart nú problemen geeft, dat die altijd problemen geven hé ;)

Tristan

Legacy Member
Nuytuh zei:
Nu we hier toch bezig zijn:

Ik wilde een 7900GT kopen. Kan dat goed met 'n Athlon 64 3500+?

En zo ja: Wat is een goed merk? Kom niet af met XFX want de kaart die ik nu heb, van XFX, geeft alleen maar kuren.

Als je met TFT scherm speeld met bv 1280*1024, dan volstaat een 7600GT.
Hiermee kun je alle games van het moment op max settings spelen. kost +-170€

PineMangoes

Legacy Member
Tristan1 zei:
Als je met TFT scherm speeld met bv 1280*1024, dan volstaat een 7600GT.
Hiermee kun je alle games van het moment op max settings spelen. kost +-170€

Oblivion kan je zeker niet op max spelen op 1280 met een 7600 GT. COD2 ook al niet, FEAR al evenmin. Als je 't budget hebt voor een 7900, zeker ervoor gaan.

PineMangoes

Legacy Member
COD2 alvast wel, FEAR zonder SS waarschijnlijk ook. Oblivion kan 't zelfs maar half met een X1900 CF rig dus das out of the question :)

Is ook niet mijn punt, tis gewoon dat ie de dingen verkeerd voorstelt.

SMa

Legacy Member
PineMangoes zei:
Oblivion kan je zeker niet op max spelen op 1280 met een 7600 GT. COD2 ook al niet, FEAR al evenmin. Als je 't budget hebt voor een 7900, zeker ervoor gaan.
Met een goede cpu & 2gb ram zijn goede, stabiele fps te halen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan