Welke goede daad heb jij vandaag verricht?

Ik dacht dat ze op een later tijdstip terugkwamen met die aangetekende zending.

Een briefje in de bus doet dan toch heel het doel van een aangetekende zending teniet?
Huh, waarom? Het doel van een aangetekende is zeker zijn dat enkel de geadresseerde het ontvangt. Of dat nu op het postkantoor is of via de postbode maakt niet echt uit, want in beide gevallen gaat ge (in principe) uw identiteit moeten bewijzen.
 
Een kat bij de boeren hier naast ons werk, had een paar teken op haar hoofd...
Boeren keken er niet naar. Ik zopas tijdens m'n pauze paar handschoenen aan gedaan, en met een schaar die teken er af geknipt (had geen speciale teken tang). Beestje is er nu toch op z'n minst van verlost.
Tijdens het knippen ook wat links en rechts gedraaid, hopelijk heb ik de pootjes ook mee.




Collega van mijn vriendin word 50 jaar. En hij woont nog bij zijn moeder.
We hebben toegezegd op die mens zijn verjaardagsfeestje bij hen thuis.
Lijkt me een ietwat sip gedoe, bij je moeder nog wonen, geen partner, geen tot weinig vrienden, aangezien hij z'n collega's uitnodigt met partner, en we gaan maar met 15 mensen zijn.
Dus ja, niet echt my cup of party, maar we wouden die mens toch zeker niet alleen of met heel weinig mensen laten vieren ook niet.
 
Een kat bij de boeren hier naast ons werk, had een paar teken op haar hoofd...
Boeren keken er niet naar. Ik zopas tijdens m'n pauze paar handschoenen aan gedaan, en met een schaar die teken er af geknipt (had geen speciale teken tang). Beestje is er nu toch op z'n minst van verlost.
Tijdens het knippen ook wat links en rechts gedraaid, hopelijk heb ik de pootjes ook mee.




Collega van mijn vriendin word 50 jaar. En hij woont nog bij zijn moeder.
We hebben toegezegd op die mens zijn verjaardagsfeestje bij hen thuis.
Lijkt me een ietwat sip gedoe, bij je moeder nog wonen, geen partner, geen tot weinig vrienden, aangezien hij z'n collega's uitnodigt met partner, en we gaan maar met 15 mensen zijn.
Dus ja, niet echt my cup of party, maar we wouden die mens toch zeker niet alleen of met heel weinig mensen laten vieren ook niet.
Het is noemenswaardig dat je dit hebt geprobeerd, maar ik vermoed dat de kop nog in het lijf van de kat zal zitten, wat alsnog een risico kan vormen. Nu goed, alles is beter dan niks doen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Het is noemenswaardig dat je dit hebt geprobeerd, maar ik vermoed dat de kop nog in het lijf van de kat zal zitten, wat alsnog een risico kan vormen. Nu goed, alles is beter dan niks doen :)
De rest zal toch automatisch afsterven?
Bovendien, is het niet eerder "de pootjes" die nog in het lijf van die kat kunnen zitten?

Ik heb echt wel dicht af geknipt, veel zal er niet meer overblijven... En wat er overblijft, zal (dacht ik) afsterven.
 
De rest zal toch automatisch afsterven?
Bovendien, is het niet eerder "de pootjes" die nog in het lijf van die kat kunnen zitten?

Ik heb echt wel dicht af geknipt, veel zal er niet meer overblijven... En wat er overblijft, zal (dacht ik) afsterven.
Neen jammer genoeg met niet. De bovenkant afknippen vergroot net de kans dat de teek blijft zitten, niemand ze opmerkt, en daardoor net ziekte / infectie / whatever zal veroorzaken zonder dat iemand een oorzaak ziet. Dus eigenlijk is het zelfs niet "beter dan niets doen".

Een teek wegdoen is echt wel zo laag mogelijk pakken en eruit draaien om alles mee te hebben. Vergelijk het met onkruid waar ge echt de wortels moet hebben, anders komt het toch maar terug.

Tof dat je het wil doen, maar volgende keer best tegoei doen (y).
 
Net terug van de supermarkt. Tijdens het aanschuiven aan de kassa stond er een vrouw met een kindje van +-3j denk ik. Ze had niet genoeg geld om alles uit haar winkelkar te betalen en door gebrek aan de Nederlandse taal begon de kassierster allemaal zaken uit haar winkelkar terug te nemen zodat ze wel kon betalen (dacht dat ze 40eur meehad)

Ik ben zelf opgegroeid in armoede en sinds ik papa ben zijn zo een situaties extra pijnlijk, mijn hart breekt echt. Ik heb dan beslist om het brood+beleg dat werd uitgehaald voor mijn rekening te nemen en haar nog vlug achterna gelopen op de parking om het mee te geven. Zo heeft die kleine toch tenminste zijn boterhammen
 
Een kat bij de boeren hier naast ons werk, had een paar teken op haar hoofd...
Boeren keken er niet naar. Ik zopas tijdens m'n pauze paar handschoenen aan gedaan, en met een schaar die teken er af geknipt (had geen speciale teken tang). Beestje is er nu toch op z'n minst van verlost.
Tijdens het knippen ook wat links en rechts gedraaid, hopelijk heb ik de pootjes ook mee.




Collega van mijn vriendin word 50 jaar. En hij woont nog bij zijn moeder.
We hebben toegezegd op die mens zijn verjaardagsfeestje bij hen thuis.
Lijkt me een ietwat sip gedoe, bij je moeder nog wonen, geen partner, geen tot weinig vrienden, aangezien hij z'n collega's uitnodigt met partner, en we gaan maar met 15 mensen zijn.
Dus ja, niet echt my cup of party, maar we wouden die mens toch zeker niet alleen of met heel weinig mensen laten vieren ook niet.
Soms is het dan beter om die teken te laten zitten …eens ze volgezogen zijn laten die zich vallen en is de kat er vanaf .
Jij hebt inderdaad alleen wat er buiten zit verwijderd en het kan nu goed zijn dat jij ervoor gezorgd hebt dat die kat nu last krijgt van Lime …want 9/10 hebben die teken hun maaginhoud uitgebraakt vanaf dat ge die vastgenomen hebt om af te knippen .
Als je niet weet wat je doet is het beter om er gewoon vanaf te blijven . ;)


Nu punt 2 .
Wat is daar zo raar aan ?
Er zijn zeker nog zulke mensen die liever alleen door het leven gaan en voor hun ouders willen zorgen …en geen 500 facebook vrienden hebben .
Maakt dat dat die mens zich ongelukkig voelt ?????

Ik ben ook +50 heb ook besloten om alleen door het leven te gaan en draag zorg voor mijn ouders ….maar ik ben zeker niet ongelukkig of eenzaam hoor . ;)
Ik geniet van het leven maak me totaal nergens zorgen over en ja…soms mogen de “echte” vrienden daar van meegenieten …
(is niet om u persoonlijk aan te vallen daarvoor maar ook ik maaak het soms mee dat er mensen zijn die compassie met mij hebben en mij willen “helpen” ….goed bedoelt , weet ik maar totaal niet nodig . ;) )
 
Net terug van de supermarkt. Tijdens het aanschuiven aan de kassa stond er een vrouw met een kindje van +-3j denk ik. Ze had niet genoeg geld om alles uit haar winkelkar te betalen en door gebrek aan de Nederlandse taal begon de kassierster allemaal zaken uit haar winkelkar terug te nemen zodat ze wel kon betalen (dacht dat ze 40eur meehad)

Ik ben zelf opgegroeid in armoede en sinds ik papa ben zijn zo een situaties extra pijnlijk, mijn hart breekt echt. Ik heb dan beslist om het brood+beleg dat werd uitgehaald voor mijn rekening te nemen en haar nog vlug achterna gelopen op de parking om het mee te geven. Zo heeft die kleine toch tenminste zijn boterhammen
Zo verdient ze dus haar boterham.
 
Straks op reis, en mijn goede daad, wat ik eigenlijk al jaren doe:
"do not disturb" op de hotelkamer deur hangen. altijd eigenlijk.

Hierdoor geef ik de poetsdame's een extra pauze'tje per dag. (je mag toch rekenen dat per kamer ze wellicht 20 a 30 minuten moeten werken).

Ik heb daar altijd compassie mee, als ik zie aan welk tempo en hongerloon ze vaak moeten werken.

Ik blijf trouwens toch altijd maar een dag of 3 in zelfde hotel, in 3 dagen tijd kan je al niet echt je kamer vuil maken natuurlijk.
 
  • Geweldig
Waarderingen: 515
Straks op reis, en mijn goede daad, wat ik eigenlijk al jaren doe:
"do not disturb" op de hotelkamer deur hangen. altijd eigenlijk.

Hierdoor geef ik de poetsdame's een extra pauze'tje per dag. (je mag toch rekenen dat per kamer ze wellicht 20 a 30 minuten moeten werken).

Ik heb daar altijd compassie mee, als ik zie aan welk tempo en hongerloon ze vaak moeten werken.

Ik blijf trouwens toch altijd maar een dag of 3 in zelfde hotel, in 3 dagen tijd kan je al niet echt je kamer vuil maken natuurlijk.
Zeker als je in andere hotelkamers gaat kakken.
 
Klote vent stond daarnet voor mij aan check in balie van zijn neus te maken. Valiezen veel te zwaar dus dokken.

Moest zonmaar even 215 euro ophoesten en had enkel cash...

Ik heb dan toch maar weer mijn goed hart getoond en zn geld ge ind, en met mijn creditcard betaald voor hem.

Tegen mijn principe want die vent bleef maar discussieren met balie mensen. Maar goed.. Zelf zou ik ook graag geholpen worden natuurlijk.

Maar serieus... Wie reist nu naar andere kant vd wereld zonder creditcard of bank kaart.
 
Maar serieus... Wie reist nu naar andere kant vd wereld zonder creditcard of bank kaart.
Oude mensen?

Eerlijk gezegd zou ik er ook niet aan denken.
Reizen staat bij mij gelijk aan cash geld.
Niet iedereen heeft een kredietkaart en sommige bankkaarten werken niet in heel wat landen.
 
Maar serieus... Wie reist nu naar andere kant vd wereld zonder creditcard of bank kaart.
veel mensen. die kaarten zijn nog steeds geen wereldwijd ingeburgerd systeem. veel culturen waar nog altijd met cash betaald wordt.

en ook veel geld dat niet met een bankkaart kan uitgegeven worden, maar da's een andere discussie
 
Kat van de buren zat al enkele dagen in een tuintje paar huizen verderop. Niemand thuis van de andere buren, dus maar via de ladder op het dak laten kruipen en die ladder daar naar beneden. Long story short, katje terug bij de buren en iedereen gelukkig.
 
Laatst bewerkt:
Oude mensen?

Eerlijk gezegd zou ik er ook niet aan denken.
Reizen staat bij mij gelijk aan cash geld.
Niet iedereen heeft een kredietkaart en sommige bankkaarten werken niet in heel wat landen.
En wat als je iets tegen komt. Of je mist je terugvlucht. Moet nieuwe kopen of moet langer blijven... Of beland in kliniek en moet iets voor schieten...

Elk zn ding, maar zonder backup reizen vind ik ongelofelijk stom.
Kijk maar naar die kerel... Hij zat het vliegtuig nog niet op, en zat al met gebakken peren.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
En wat als je iets tegen komt. Of je mist je terugvlucht. Moet nieuwe kopen of moet langer blijven... Of beland in kliniek en moet iets voor schieten...

Elk zn ding, maar zonder backup reizen vind ik ongelofelijk stom.
Kijk maar naar die kerel... Hij zat het vliegtuig nog niet op, en zat al met gebakken peren.
Meer cash geld meenemen, hé :tongue:.

Tja, het was niet slim van hem, maar evengoed was hij zijn kaarten vergeten thuis in al de drukte.
 
veel mensen. die kaarten zijn nog steeds geen wereldwijd ingeburgerd systeem. veel culturen waar nog altijd met cash betaald wordt.

en ook veel geld dat niet met een bankkaart kan uitgegeven worden, maar da's een andere discussie
Terug van Oostenrijk/Zuid Duitsland en zelfs ginder vond ik nog heel veel zaken waar ze enkel cash aanvaarden. Vond ik toch zot voor zo'n landen. Natuurlijk stel ik mij daar dan ook vragen bij hoe zuiver daar alles gebeurt.
 
Terug van Oostenrijk/Zuid Duitsland en zelfs ginder vond ik nog heel veel zaken waar ze enkel cash aanvaarden. Vond ik toch zot voor zo'n landen. Natuurlijk stel ik mij daar dan ook vragen bij hoe zuiver daar alles gebeurt.
Ik vraag mij altijd af in België als er weer iemand roept: Alleen cash meneer! Wat er zou gebeuren als je gewoon je koffie leegslurpt, rechtstaat en zegt: Ik betaal alleen met de kaart of anders gewoon NIET.

Kan men u eigenlijk wel verplichten te betalen met cash? Ik dacht dat de wet zegt dat dit niet mag?
Laat staan dat ze dan dreigen met de politie te bellen, die gaan dan toch nooit langskomen? :tongue:

Ik ben altijd te vriendelijk en ik betaal altijd met het betaalmiddel dat ze aanbieden, maar in sommige zaken denk ik toch: Mmm dit klopt niet. :tongue:
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan