Welke goede daad heb jij vandaag verricht?

PMD zak midden op een rijstrook van een smalle tweevaksbaan.
Netjes opgepakt en op het voetpad gezet.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515

Mijn beste vriend is vorig jaar overleden. (vlak voor onze afreis trouwens).

Ik heb zopas een bloem boeket besteld voor zijn moeder (hij was enig kind).
Vanavond ga ik haar dat boeket afgeven (voor moederdag dit weekend, die ze voor het eerst kinderloos zal moeten vieren),
en gaan we samen het graf gaan bezoeken , en iets gaan eten.


Ik kijk er erg naar uit, al weet ik dat het heel moeilijk zal zijn.
 
Mijn beste vriend is vorig jaar overleden. (vlak voor onze afreis trouwens).
Mag ik zo vriendelijk zijn om te vragen wat er gebeurd is? Een dom ongeluk?
Maar uw beste maat verliezen moet toch heel erg pijnlijk zijn. Hopelijk heb je het een plekje gegeven.
 
Mag ik zo vriendelijk zijn om te vragen wat er gebeurd is? Een dom ongeluk?
Maar uw beste maat verliezen moet toch heel erg pijnlijk zijn. Hopelijk heb je het een plekje gegeven.
Ja hoor.
Nee gewoon een "beroerte" gekregen. Veel meer uitleg kwam er niet aan de pas. Wetsdokter zei "natuurlijk overlijden".

Hij ging in het water, voor een hoger brevet proef bij het duiken.
Maar plots ging het mis, tijdens de opwarming werd hij onwel.
Er werd nog geprobeerd hem te reanimeren, gelukkig was daar altijd iemand van EHBO bij, en ook de hulpdiensten kwamen snel over nemen... Maar niets mocht nog baten...

Dus ja wat is een beroerte? iets aan je hart of hersenen zeker, een plotse kortsluiting.

Het zal niet van het duiken zelf zijn, want hij was slechts bezig met opwarming, (heen en weer baantje zwemmen). Het temperatuursverschil lijkt me ook vrij uitgesloten.... Ach het lijkt gewoon "zijn lot" te zijn geweest.


Ja is inderdaad hard. We gingen steeds samen op reis, hij was ook jarenlang de eeuwige vrijgezel eigenlijk, samen waren we heel veel op schok.
Toen ik mijn vrouw leerde kennen 4 jaar geleden, bleven we toch ons jaarlijkse 'men only' citytripje voortzetten, maar ook in Thailand zagen we elkaar jaarlijks terug.

De uitvaart was heel mooi gedaan met zijn brandweerkorps en duikers korps, en veel keer mijn eigen kop gezien in de dia show...

Ergens een geluk dat ik nu mijn vrouw heb, maar voor die ouders moet het verschrikkelijk zijn, je enig kind verliezen.

Maar die gezamelijke tripjes ga ik wel blijven missen natuurlijk. Alsook onze jaarlijkse kerst en nieuwjaarsfeestjes far away from home aan de andere kant van de wereld, is voorbij.

EDIT: hij was toen net ook 2 maand in relatie. Ook met zijn vriendin heb ik nog contact. Ook voor haar is het super hard natuurlijk. Zij valt ook terug alleen.
 
Gisteren las ik op een FB forum over iemand uit Oostende,
die verliefd was geworden op een Thaise dame ginder tijdens zijn eerste reis. Ondertussen ook 2e reis gemaakt, en 3e reis gepland.

Hij zat met zijn handen in het haar, want haar visum om naar BE op bezoek te komen was tot 2 maal toe geweigerd geweest.

Wel had hij gepost dat zijn echtscheidingsprocedure nog niet afgelopen is hier in BE. Hem er dus op attent gemaakt dat dit heel stom is om dan al iemand "te laten overkomen".

Heeft mij via PM gecontacteerd en volgende week komen we samen. Ik heb zopas al een hele nieuwe uitnodigingsbrief gemaakt voor hem, met verwijzingen, relatie bewijzen.

Ik ken hem (nog) niet, maar ziet er mij wel een eerlijke kerel en leuk stel uit samen.
Hij is me alvast heel dankbaar, maar zo'n dingen doe ik dus graag.

(zelf ook al paar keer "koppelaar van dienst " geweest hier in mijn privé :p )
 
Gisteren mijn bejaarde overburen die ik met hun computerproblemen e.d. al eens uit de nood help, nog eens geholpen.

Ze hadden een retributie gehad omdat hun gehandicaptenkaart niet volledig zichtbaar achter de ruit lag. Ze was goed geplaatst eerst maar daarna om de een of andere reden beetje onderuit geschoven zodat de nummer en QR-code achter de ruitenwisser kwamen te zitten en dus niet meer leesbaar waren. Nadat ze gebeld hadden, mochten ze een foto doormailen van de kaart waarop alles leesbaar was.
Hadden ze wel hulp nodig om de foto's vanop de smartphone op de pc te krijgen. Heb ik hun uitgelegd hoe ze die via bluetooth op hun pc konden zetten en konden mailen. Simpele dingen voor mij maar voor een 82-jarige niet vanzelfsprekend natuurlijk.

Stonden ze daarnet aan mijn deur met een doos Merci chocolade om mij te bedanken want ze moesten niks betalen. :)
 
Daarnet naar de drankenhandel. Nieuwe inkopen gaan doen. Bij de kassa al de gedachte gemaakt van tiens dat is weinig voor wat ik mee heb. Thuis zag ik op het ticket dat ik in plaats van 19 lege flesjes statiegeld voor 19 lege bakken terug gekregen had. 38€ verschil, dat vond mijn geweten toch een te groot verschil. Ben ik toch terug gereden om recht te laten zetten en de rest te gaan bij betalen. Misschien ben ik wel de onnozelaar, maar correct is correct.
 
Ik passeer met de koersfiets rond de middag een schooltje, en 2 kindjes zitten met hun benen door de schoolpoort in een poging om hun gevallen speeltje terug te pakken te krijgen. Tegen dat ik goed en wel zag wat ze aan het doen waren was ik er al voorbij. Dan maar teruggedraaid en het speeltje opgeraapt.
Een dank u kon er wel niet van af 😅
 
Ik heb mijn awkard buur maar uitgenodigd voor zaterdag mijn verjaardag te komen mee vieren (jaja trump word 40).

Het is wat een vreemde vent, maar ja, ik ben bang dat hij de politie zal bellen, als wij om 22.01 nog lawaai zou maken (wat uiteraard zal gebeuren);
en hij niet is uitgenodigd.

Heb wel gezegd dat hij zijn vrouw en kinderen moet thuis laten, want die heb ik nog minder graag.
(die vrouw kijkt altijd met een boze en beoordelende blik naar mij. Nee daar heb ik geen behoefte aan).

Hij heeft me bovendien ook vorige week gevraagd toen ik in Duitsland was om te komen BBQen, dus ja, i return the favor dan maar. Ik geef het een kans.
 
Is dat dien van het café? :rofl:
Klopt :shy:.

Maar ja, ik heb ook nog wel ergens een soort van "schaamte" als ik die dan niet vraag, en ik zou die dan de volgende week tegen komen op café bv.... Dan sta je daar toch nogal voor gemene aap, want ja hij nodigt u uit (ok ik kon wel niet), en de week nadien geef jij een feestje, overal BBQ kruiden te ruiken tot in zijne tuin, en dan vraag je hem niet terug.... Das niet netjes natuurlijk.
(ik wil bovendien hier nog lang wonen, dus probeer zo goed mogelijk met iedereen hier overeen te komen)

Das net zoals iemand blocken op FB en INSTA, maar die dan wel de week nadien tegen komen op café, en daar dan uren mee staan praten. Dat zou ik toch ook niet kunnen hoor.
 
Er lag een blaadje "aangetekende zending" zomaar op straat. Uit brievenbus gewaaid wellicht.

Ik heb aangebeld bij die mensen, en gezegd dat ze met dit blaadje de zending konden afhalen bij de post.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Alle huurders die al even kloegen over de parlofoon (Eigenlijk een videofoon maar iedereen noemt het hier parlofoon)

Er bleef af en toe een knop van de deurbel steken, waardoor die midden in de nacht regelmatig automatisch zonder ophouden ging bellen (en dan moest de buur naar beneden om die knop los te maken). En die buur heeft net ne kleine dus ja dat was vervelend. :tongue:

Bij 2 parlofoons hoorden ze de beller beneden niet meer.
Bij 1 parlofoon hoorden ze beneden niks meer
Bij 1 parlofoon kraakte het geluid
Bij 1 parlofoon hadden ze ook geen beeld meer
Enzovoorts ..

Cru gezegd:
De parlofoons van de 2 eigenaars werkten nog voor de volle 100% :biglaugh:
De parlofoons van de 3 huurders werkten voor geen meter meer .. :frown:

Ik ben toch zo vriendelijk geweest dit voor te leggen op de algemene vergadering (als syndicus) en met toestemming van alle eigenaars die installatie te vervangen.

Maandag zijn ze alles komen vervangen. De huurders zijn nu allemaal blij.
 
Er lag een blaadje "aangetekende zending" zomaar op straat. Uit brievenbus gewaaid wellicht.

Ik heb aangebeld bij die mensen, en gezegd dat ze met dit blaadje de zending konden afhalen bij de post.
Dan is 't geen aangetekende zending hé als het in de brievenbus zat.
 
das het briefke dat ze bij u achterlaten dat er een aangetekende zending voor u op het postkantoor ligt he.
Ik dacht dat ze op een later tijdstip terugkwamen met die aangetekende zending.

Een briefje in de bus doet dan toch heel het doel van een aangetekende zending teniet?
 
Met de fiets na het werk. Passeer ik iemand die zijn lekke binnenband heeft vervangen maar een stuk van zijn pomp kwijt is. Mijn pomp uitgehaald, die mens content dat hij weer verder kan, nog een paar locaties gegeven waar er publieke pompen staan moest hij weer lek vallen.
 
  • Geweldig
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan