Lente / Zomer 2024

Hier omgeving Antwerpen nog steeds aan het regenen. Al sinds 16u ongeveer, al waren er ook op droge periodes tussendoor. Wel de hele dag al lage stratus, heb de zon niet gezien.
 
Hier is het gisteren rond 18u echt beginnen gieten, en tot nu is het blijven regenen. Het zal een kwestie worden van er de komende dagen echt van te genieten en zo veel mogelijk buiten te vertoeven want daarna kan het weer gedaan zijn tot...
 
Het was hier droog gisterenavond maar nu terug beginnen regenen. Morgen zou het moeten beter zijn, eindelijk.
 
Ja, ze geven precies es een aantal dagen droog vanaf morgen. Maar ja, ik durf al geen weer meer voorspellen voor binnen 10 minuten.
Behalve regen, ja, dat durf ik nog gokken.
 
Vanochtend was het hier grijs en druilerig, maar in de middag kwamen opklaringen en tegen de avond was het een wolkeloze hemel. Zalig gewoon.

Ik dacht dat maandag en dinsdag mindere dagen waren, maar ziet ernaar uit dat het eerder morgen nogal zwaarbewolkt zal zijn. Enfin, zoals altijd, we zien wel.

Vroeger kon het weer mij helemaal niks interesseren, maar de voorbije jaren word ik er steeds vatbaarder voor. Teken van ouderdom zeker :S
 
De temperaturen zijn wel in de lift precies, ziet er naar uit dat we volgende week nog dikke twintigers gaan scoren.

Morgen een druiligerig begin, maar als dat druilerig is terwijl ik moet werken heb ik daar toch weinig last van, zolang het maar niet regent tussen 7 en 8u 's morgens en we 's avonds dan de zon krijgen te zien. Dan mag het van mijn part grijs en druilerig zijn tussen 8 en 17u want dan moet ik toch werken.
Vandaag juist spijtig van die regen vanmorgen, daardoor ben ik niet met de fiets gaan werken. Ik heb na 't werk dan 's avonds een toerke gedaan, dan was het schitterend weer.
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend was het hier grijs en druilerig, maar in de middag kwamen opklaringen en tegen de avond was het een wolkeloze hemel. Zalig gewoon.

Ik dacht dat maandag en dinsdag mindere dagen waren, maar ziet ernaar uit dat het eerder morgen nogal zwaarbewolkt zal zijn. Enfin, zoals altijd, we zien wel.

Vroeger kon het weer mij helemaal niks interesseren, maar de voorbije jaren word ik er steeds vatbaarder voor. Teken van ouderdom zeker :S
Lijkt mij morgen zoals vandaag te zijn, minder begin , tegen 's avonds zonnig en droog. Wel frisser.
 
En ik herinner mij vooral dat er veel over de toenemende kansen op noodweer (en dus overstromingen) en extreem weer als gevolg van de klimaatopwarming wordt gekopt in de kranten. En dat hebben we in 2021 en begin dit jaar ook gehad dus.

Zoals @Creeping Death aanhaalt is het allemaal heel onvoorspelbaar en er zijn een hoop variabelen. Zo'n krantenkoppen als dat het hier de Provence zou worden zal weer typische clickbait van HLN zijn geweest, vermoed ik. Dat het nu een natte lange periode is in een deel van Europa wil niet zeggen dat de opwarming zich niet doorzet: warmste jaar ooit vorig jaar, dit jaar elke maand warmterecords gebroken. En dan nog niet gesproken over de droogte in 2018, 2020 en 2022.

Klimaat verdient echt wel een veel genuanceerder debat dan wat HLN sensatiekoppen.
@Wojak: heb ik hier iets grappigs gezegd?
 
Vanochtend was het hier grijs en druilerig, maar in de middag kwamen opklaringen en tegen de avond was het een wolkeloze hemel. Zalig gewoon.

Ik dacht dat maandag en dinsdag mindere dagen waren, maar ziet ernaar uit dat het eerder morgen nogal zwaarbewolkt zal zijn. Enfin, zoals altijd, we zien wel.

Vroeger kon het weer mij helemaal niks interesseren, maar de voorbije jaren word ik er steeds vatbaarder voor. Teken van ouderdom zeker :S
Wel, gisterenavond deed ik na het werk als ik thuiskwam nog met plezier 60km met de fiets. Vandaag was ik met de fiets gaan werken en kon ik niet rap genoeg binnen zijn. Mijn motivatie om te rijden hangt echt van het weer af.
Ze hadden voorspeld dat het rond 17u ging opklaren maar het is nu 3u later en nog altijd zwaarbewolkt hier.
 
Wel, gisterenavond deed ik na het werk als ik thuiskwam nog met plezier 60km met de fiets. Vandaag was ik met de fiets gaan werken en kon ik niet rap genoeg binnen zijn. Mijn motivatie om te rijden hangt echt van het weer af.
Ze hadden voorspeld dat het rond 17u ging opklaren maar het is nu 3u later en nog altijd zwaarbewolkt hier.

Ik heb exact hetzelfde, maar dan met motorrijden ipv fietsen.
Altijd kijken wat weer het 's avonds wordt :laugh:

Vanavond ook maar binnengebleven, ga morgen toch de hele dag naar de Ardennen :cheer:
 
Het ging vandaag schitterend weer worden werd al de hele week gezegd. Ondertussen is het al grijs en in de namiddag zelfs kans op regen. Dat zomers weekend dat ze aankondigen zullen we ook wel met een korrel zout nemen.
 
Het ging vandaag schitterend weer worden werd al de hele week gezegd. Ondertussen is het al grijs en in de namiddag zelfs kans op regen. Dat zomers weekend dat ze aankondigen zullen we ook wel met een korrel zout nemen.

Hier mist en lage stratus, kan nauwelijks 200m verder zien.
Na opklaren zal het wel zonnig worden, en zie toch geen regen voor vandaag op het KMI?
Plus weinig wind wat altijd een pluspunt is.
 
gXKYuIy.jpeg


The perfect storm…
 
Joepie, onweer 😍
Beter daar dan hier. Laat het hier maar zonovergoten zijn tot 22u om dan te kunnen gaan slapen bij wat onweer.

Als er hier al eens een lokaal onweer moet zijn gaat @Str8_6 dat met plezier opvangen voor mij.


De boeren profiteren toch ook. Al bijna 60 non stop aan t werken op het veld hiernaast. Hun record stond op 68u zonder tractor stil leggen, benieuwd of ze het record breken. Hopelijk voor hen wel, want ze kunnen er eindelijk op en 86ha bewerken en inzaaien is geen klein werk.
 
Laatst bewerkt:
Beter daar dan hier. Laat het hier maar zonovergoten zijn tot 22u om dan te kunnen gaan slapen bij wat onweer.

Als er hier al eens een lokaal onweer moet zijn gaat @Str8_6 dat met plezier opvangen voor mij.


De boeren profiteren toch ook. Al bijna 60 non stop aan t werken op het veld hiernaast. Hun record stond op 68u zonder tractor stil leggen, benieuwd of ze het record breken. Hopelijk voor hen wel, want ze kunnen er eindelijk op en 86ha bewerken en inzaaien is geen klein werk.
Tviel vandaag echt op. Ben toertje gaan fietsen ( geen slimme beslissing ) en twas de ene tractor na de andere in de buurt.
 
Terug
Bovenaan